Problemen met Dane-elec geheugen

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-08 21:43
Hier even een vraagje, ik heb eergisteren een Dane-elec PC 133 SDRAM geheugenmodule van 128 MB aangeschaft en deze in men ouders hun pc geplaatst. De PC bevat een ASUS CUWE-RM moederbord met bios 1016 en een P3-700 (7*100) maar het bord stuurt de geheugenmodules aan op 133 Mhz. Er zat al 2 x 64MB PC133 in, maar als ik deze er uit haal blijft het probleem 't zelfde. Het geheugenbankje is single sided en heeft maar 4 chips. Maar het moederbord vind maar 64 MB en boot dan gewoon verder. Verder geen problemen of crashes ofzo (nog geen memtest gedraaid) maar ik wil natuurlijk wel de 128 MB gebruiken die op het bankje zitten. Ik heb het bankje ook geprobeerd in mijn DFI AK70 bord (slot A), en daarbij hetzelfde probleem. Weet iemand of men mobo's het geheugen gewoon niet aankunnen of is er iets mis mee?

_/-\o_ Groeten GH45T _/-\o_

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:59

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Er staat echt niets voor niets iets hierover in de FAQ, __LEES__ die dan ook voor je een post als dit doet:

PMG FAQ

Je hebt een mobo met een i810 chipset. Die slikt max 128Mb per chip.

Je hebt een DIMM met 128MB en 4 chips. Dat zal dus 256Mb per chip zijn (reken maar na)

Rara, wat gebeurt er? Je chipset herkent dus enkel de eerste 128Mb per chip, en 4x 128Mb is nog altijd 64MB.

Kortom, je hebt het verkeerde reepje gekocht, iets wat je had kunnen voorkomen door eerst na te gaan wat je moederbord aankon. Het feit dat het Dane-elec RAM is, is overigens volstrekt irrelevant, het gaat hier alleen maar om de chipdichtheden...

Edit:
En herlees even de GoT Huisregels- wij tweakers doen elkaar constant de groeten dus hoef je NIET onder iedere post 'Groeten GH45T' te doen :o

[ Voor 12% gewijzigd door dion_b op 14-02-2004 12:02 ]

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.