Toon posts:

Fetchmail: authentication error

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom er niet meer uit :( Ik probeer met fetchmail mail op te halen voor een user. Nu heb ik de volgende .fetchmailrc file aangemaakt:

poll pop.provider.net proto pop3 user "user1" password "pass1"

Waarbij ik zeker weet dat user1 en pass1 de juiste gegevens zijn. Maar elke keer als hij probeert in te loggen komt de volgende melding:

fetchmail: 6.2.3 querying pop.provider.net (protocol POP3) at Sat Feb 14 10:41:43 2004: poll started
fetchmail: POP3< +OK Hello there.
fetchmail: POP3> CAPA
fetchmail: POP3< +OK Here's what I can do:
fetchmail: POP3< STLS
fetchmail: POP3< TOP
fetchmail: POP3< USER
fetchmail: POP3< LOGIN-DELAY 10
fetchmail: POP3< PIPELINING
fetchmail: POP3< UIDL
fetchmail: POP3< IMPLEMENTATION Courier Mail Server
fetchmail: POP3< .
fetchmail: POP3> STLS
fetchmail: POP3< +OK Begin SSL/TLS negotiation now.
fetchmail: POP3> CAPA
fetchmail: POP3> USER user1
fetchmail: POP3> PASS
fetchmail: Unknown login or authentication error on user1@pop.provider.net
fetchmail: POP3> QUIT
fetchmail: 6.2.3 querying pop.provider.net (protocol POP3) at Sat Feb 14 10:41:43 2004: poll completed
fetchmail: Query status=15
fetchmail: Deleting fetchids file.
fetchmail: normal termination, status 15
fetchmail: Deleting fetchids file.

Ik snap niet waarom hij user/password combinatie niet wil acepteren. Ben ik soms vergeten iets aan te geven of ben ik vergeten iets te installeren. Het gaat in dit geval trouwens om een SuSE 9.0 server geinstalleerd met minimale installatie.

• ripperke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-10-2025

ripperke

w00t!

poll mail.isp.xx with proto POP3
user 'user1' there with password 'xxx' is 'localuser' here

staat er in mijn fetchmailrc en werkt zonder probleem hier :-)

mss de single quotes & dubble quotes die verschil maken, probeer ook eens als username user1@isp.xx te zetten ..

If TCP/IP handshaking was less formal, perhaps SYN/ACK would be YO/WASSUP

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm geprobeerd maar werkt niet. Iemand anders een suggestie ?

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
En het werkt wel als je dezelfde pop3-host, username en password gebruikt in een normale mailclient?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, als ik dezelfde gegevens in bijvoorbeel evolution of outlook express invul dan haalt hij netjes de mail op. Daarom snap ik ook niet wat ik nu fout doe.

• mannegie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:24
Probeer eens pass "password" ipv password "password"

Zo staat het in mijn .fectchmailrc

Verwijderd

Topicstarter
Nu word ik helemaal gek. Ik heb het op een andere linux bak (ook SuSE) maar daar werkt het wel 8)7 Misschien dat de andere bak dus toch verkeerd ingericht was, heb ik voor niets al die dagen handleidingen nagelezen en internet afgesurft. Damn nu nog ff kijken hoe ik het voor elkaar krijg om daar de boel weer aan de gang te krijgen. Fetchmail opnieuw installeren, alleen staat die bak ergens waar ik niet zo bij kan :( Ik verzin wel wat op afstand....

In ieder geval bedankt voor jullie reacties en als iemand nog een suggestie heeft waar het aan kan liggen hoor ik het graag want dat zal wel weer een hoop zoekwerk schelen.

weet iemand bijvoorbeeld welke programmas fetchmail nodig heeft om juist te kunnen werken ? Misschien dat ik er één daarvan niet heb geinstalleerd ?

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Probeer eens om fetchmail te runnen met 'fetchmail --auth password" of 'fetchmail --auth cram-md5'

Verder nog even de toevoegen dat bij mij de keymap van de server verkeerd stond en dat daarom usernames en passwords met de " characters erin niet werkten. Als je geen spatie in je wachtwoord hebt kun je dus proberen fetchmail te invoeken zonder het gebruik van quotes.

Verwijderd

Topicstarter
fetchmail --auth password was the trick !

Ik vat hem alleen even niet waarom hij het op de andere SuSE bak wel werkte zonder --auth password maar daar ga ik me nu niet meer druk om maken. Hij werkt in ieder geval, TNX again _/-\o_
Pagina: 1