Toon posts:

6.1 Geluidsset 2 speakers doen het

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb al enige tijd een Creative Audigy 2 geluidskaart en een Inspire 6.1 speakerset.

Echter maar twee speakers doen het als ik muziek afspeel. (Subwoofer ook)

Echter vraag ik me af, zou het kunnen zijn dat het is wat ik ooit gehoord heb dat alle 6 speakers het alleen doen als je een DVD afspeelt??

In ieder geval mocht dat zijn, is er een programma'tje beschikbaar waarmee je ze alsnog alle 6 kunt activeren??

Op mijn Nvidia Soundstorm deden ze het om een of andere reden wel allenmaal.
En nu niet. :?

De instellingen in het configuratie scherm, speaker setup lijken mij redelijk goed te staan.
Echter op een klein puntje na, je kunt instellen :

Surround speakers
5.1 Speakers
(veel meer natuurlijk maar overdreven om dat te gaan typen
en 7.1 Speakers

Maar geen 6.1 Speakers iemand een idee wat ik zou moeten kiezen??

Ik heb 7.1 maar gekozen met het punt in gedachte beter teveel dan te weinig als 6.1 er niet bij staat.

Iig bedankt.

P.S ik heb al gezocht met de search maar de search werd elke x terminated omdat hij langer was dan 15 sec :?

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Dus ze doen het allen prima als je een dvd afspeelt in dolby Digital of 5.1?
Dan doen je speakers het prima. Dan moet je ergens in ja Audigy config kijken voor een optie die 6.1 emuleert op stereo niveau.

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-07 09:51

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Hoi, ik heb dus een 5.1 opstelling en had het zelfde probleem, stel iig je speakers goed in in 6.1 dus (die optie aanvinken in speaker-settings), daarna is het belangrijk om in je eax console de optie cmss aan te zetten 1 of 2 ligt eraan wat je zelf het mooiste vindt, veel succes

Met betrekking tot de 6.1 modus probeer ff een update van creative.com daarmee kreeg ik die ook enabled heb er alleen geen streep aan omdat ik 5.1 heb :Y)

[ Voor 23% gewijzigd door Alternativ op 14-02-2004 10:43 ]

alternativ

• Sebastiaan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-08 22:57

Sebastiaan

....

Misschien eerst ook de creative drivers downloaden en installeren? Bij mijn audigy2 staat namelijk 6.1 er gewoon tussen bij de luidspreker instellingen.

Verder zit er bij de creative driver ook een eax console waarin de mogelijk zit om stereo geluid te upmixen tot 4.1, 5.1 of 6.1
Dit werkt perfect op mijn 4.1 speakersetje

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist de drivers opnieuw geinstalleerd maar nog steeds geen Audio HQ.

En nog steeds maar twee speakers. :(

Iemand een link naar de download van Creative Audio HQ, www.creative.com kan ik ze niet vinden.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
OH --> AV :)
Pagina: 1