Toon posts:

[Exchange 2k3] Relaying? / Veel mail binnen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb momenteel het volgende probleem.
Om te beginnen draai ik Exchange 2003. Afgelopen week is er een mailtje binnengekomen geadresseerd aan een zeg maar 1000 man, waarvan er 1 dus een gebruiker is.

Exchange wil echter de mail sturen naar alle geadresseerden terwijl deze personen dus helemaal niet bij mij gedefenieerd (:S??) staan. Hoewel ik me bewust ben dat ik relaying ingeschakeld heb, heb ik dat alleen op het domein *.domein.nl staan, kan echter zijn dat het de eerste dag op * heeft gestaan. De serevr draait pas 1 week, vandaar..

De server is nu zo druk bezig met het versturen van die 1000 berichten dat het hele netwerkoverbelast wordt met alle gevolgen van dien.

Is dit probleem dan toch te wijten aan mijn relaying?
De mailtjes blijven hangen mede doordat Planet de SMTP poort dicht heeft staan, dus er vanaf kan ik ook niet komen. Is er een manier dat ik er ineens heel vlug vanaf kan komen of moet ik ze echt één voor één verwijderen door eerst find messages-> delete wthout NDR etc...Want dan zijn 1000 berichten erg veel berichten

Edit:
Exchsrvr\Mailroot\VS1\Queue die moet ik dan leeg gooien?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2004 10:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Never mind, probleem is al weer opgelost..
Relaying alleen op domein geactiveerd, stond toch een beetje te veel open.
Rest van de mailtjes verwijderd

Shift delete->Slotje

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:03

Arno

PF5A

Volgende keer toch eerst iets beter onderzoek doen :P

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• G F0rce 1
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-03-2015
Arno schreef op 14 februari 2004 @ 13:42:
Volgende keer toch eerst iets beter onderzoek doen :P
Wie zecht dattie dat niet gedaan heeft? Mischien is hij toevallig of via een kennis/vriend/collega het antwoord te weten gekomen!

I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:03

Arno

PF5A

Jij komt zeker niet veel in PNS :?

Ik wel en ik kom geregeld een topic tegen waar de TS na een uur zelf met de oplossing komt ;)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Topicstarter
Arno heeft gelijk, ik had niet goed gekeken }:O En het was maar een heel klein foutje hoor... O-) Alleen grote gevolgen

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2004 10:20 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op 16 februari 2004 @ 10:17:
Arno heeft gelijk, ik had niet goed gekeken }:O En het was maar een heel klein foutje hoor... O-) Alleen grote gevolgen
Let ook op je 'Guest account', als die nog ingeschakeld is zonder password ben je ook 'open relay'.

Zou overigens in plaats van het domein de ip-adressen/subnetten relay-permissie kunnen geven. Als je deze toewijst aan een domein zal er bij iedere verzending een dns-query gedaan worden ter verificatie. Dit kan aanzienlijk wat dataverkeer veroorzaken op een drukke mailserver :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1