[KDE] Icons zijn verdwenen

Pagina: 1
Acties:

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:25

woutur

Klauwtjes uit!

Topicstarter
Na het downloaden van wat nieuwe icon sets probeerde ik deze via KControl te installeren op de gangbare manier. Helaas verdwenen eerst alle icons (gewoon geen icons meer te zien) en na een herstart van X wil Kicker niet meer starten.
Natuurlijk heb ik geprobeerd een andere icon set in KControl in te stellen maar deze crashed wanneer ik Icons aanklik (ook een andere theme nog geprobeerd als omweg).

Hoe zorg ik er voor dat ik weder weet wat ik aanklik?

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Verwijderd

Waren dat mischien de Crystal SVG icons? Dat heb ik ook een keer gehad. Het enige wat er na veel proberen opzat was KDE opnieuw compileren (of installeren natuurlijk)

<edit> Sorry ging iets te snel. Je bent natuurlijk niet ingelogd als root (ik ook niet maar dat is een lang verhaal). Gooi de map ~/.kde weg. (Na een backup gemaakt te hebben van je data.)

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2004 11:55 ]

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Topicstarter
Jep het was inderdaad Crystal SVG dat ik geinstalleerd had. En uiteraard ben ik als root ingelogd. Het hernoemen van de .kde map had helaas geen effect.

Mocht ik KDE via apt-get weg willen halen, wat is dan de makkelijkste cq. snelste manier?

/edit:
geprobeerd alle KDE 3.2 elementen weg te halen met dselect. Alles gepurged. De crystal icons heb ik weggesmeten. De dirs /etc/kde3 en /root/.kde3 weggegooid. Toen weer kde 3.2 ge apt-get maar nog steeds crashed Kicker tijdens het opstarten. Ik weet me zo gauw geen raad meer. Ik denk dat ik maar weer terug ga naar 3.1.4 ..

[ Voor 41% gewijzigd door woutur op 14-02-2004 16:49 ]

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Verwijderd

Sorry ik weet weinig tot niets van van 'apt-get' (http://www.phildev.net/linux/apt-quickref.html) maar je zou kunnen proberen 'apt-get remove kdebase'. Dat zou het meeste weg moeten krijgen. Succes

(De reden waarom KDE crashed na selecteren van Crystal SVG is dat KSVG niet geinstalleerd is.)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2004 18:18 ]

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Topicstarter
Ik krijg het niet voor elkaar. Ik heb met apt-get remove een aantal dingen verwijderd. Ook met Dselect alle dingen in de KDE sectie gepurged, daarna nog handmatig /root/.kde weggehaald en kderc. Ook in /etc kderc en kde3 weggehaald en NOG onthoudt KDE op een of andere manier mijn instellingen.

Na het deinstallereren en installeren krijg ik toch weer dezelfde achtergrond en ook crashed Kicker op dezelfde wijze (door de crystal icons). Ik heb nog gekeken of ik KSVG kon installeren via CVS (nog nooit gedaan) maar dat mislukte.

Hoe purge ik nu KDE volledig, compleet, helemaal dus niets achterlatend?

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Topicstarter
Nu ja. Eindelijk alles voor elkaar gekregen, zit ik weder met dikke ellende. Nu is alle tekst verdwenen. Menu's zijn ongeveer een pixel of 6000 tot 9000 breed en bevatten geen tekst meer. Ik krijg bij het opstarten van KDE 3.2 de boodschap: KDEINIT: Could not initialize KDE waarna ik dat wegklik: alles prima (althans tot voor kort).

Dit is bijzonder irritant. Ik wil een stabiele desktop maar volgens mij moet ik dan niet met KDE 3.2 aan de gang.

Pagina: 1