Welk project tegen kanker?

Pagina: 1
Acties:

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-02 17:20
Welk project concentreert zich het meest op kanker en heeft het meeste kans van slagen op een goed resultaat?

Ik kon dit in de FAQ of op dutchpowercows.com niet vinden.

Ik weet dat de meeste hier meer om de statistieken geven dan om de ziektes maar ik wil graag meedoen om iets te doen tegen kanker. Maar aangezien dit nieuw voor me is vraag ik af of het eigenlijk wel effectief is en of de resultaten van deze projecten wel echt gebruikt worden door belangerijke wetenschappers

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Hertog_Martin schreef op 14 februari 2004 @ 06:43:
Maar aangezien dit nieuw voor me is vraag ik af of het eigenlijk wel effectief is en of de resultaten van deze projecten wel echt gebruikt worden door belangerijke wetenschappers
Om eerlijk te zijn heeft zo een project weinig zin als het doel is om kanker te bestreiden. Deze projecten zijn gestart met het idee dat eiwitten een mogelijk oorzaak kunnen bieden, maar zo simpel ligt het niet. Het vinden van een geschikt eiwit in de juiste conformatie op zich is het probleem niet echt. Er zijn immers meerdere eiwitten gevonden die cruciaal zijn voor het overleven van kankercellen, maar het blijft allemaal theorie.

Proteomics (zo heet het vakgebied) moet zich nog ontwikkelen, en de resultaten van distributed computing zijn op dit moment van weinig belang. De resultaten voegen weinig toe aan de ontwikkeling van proteomics. Op de website van Bleuprint zijn slechts twee publicaties te vinden die te maken hebben met distributed computing. Dit geeft eigenlijk al aan dat er op dit moment geen markt is voor Folding. Misschien dat de wetenschap over een jaartje of vijf meer belang heeft naar dit soort projecten.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• SandStar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:48

SandStar

DPC-Crew

Zandster

silentsnow schreef op 14 februari 2004 @ 07:12:
[...]

Om eerlijk te zijn heeft zo een project weinig zin als het doel is om kanker te bestreiden. Deze projecten zijn gestart met het idee dat eiwitten een mogelijk oorzaak kunnen bieden, maar zo simpel ligt het niet. Het vinden van een geschikt eiwit in de juiste conformatie op zich is het probleem niet echt. Er zijn immers meerdere eiwitten gevonden die cruciaal zijn voor het overleven van kankercellen, maar het blijft allemaal theorie.

Proteomics (zo heet het vakgebied) moet zich nog ontwikkelen, en de resultaten van distributed computing zijn op dit moment van weinig belang. De resultaten voegen weinig toe aan de ontwikkeling van proteomics. Op de website van Bleuprint zijn slechts twee publicaties te vinden die te maken hebben met distributed computing. Dit geeft eigenlijk al aan dat er op dit moment geen markt is voor Folding. Misschien dat de wetenschap over een jaartje of vijf meer belang heeft naar dit soort projecten.
Erm... kan aan mij liggen maaruh

http://www.grid.org/projects/cancer/

Das toch een project wat geheel op kanker is gefixeerd??

• Hertog_Martin
SandStar schreef op 14 februari 2004 @ 07:51:
[...]

Erm... kan aan mij liggen maaruh

http://www.grid.org/projects/cancer/

Das toch een project wat geheel op kanker is gefixeerd??
Bedankt, ga het even doorneuzen en dan wellicht meedoen

Jammer dat er nu nog weinig aandacht aan wordt besteed. Maar ik ga toch meedoen ookal is er een kans dat het nutteloos is.. het kan alleen goed doen en geen kwaad en het zal altijd nuttiger zijn dan 'system idle'.

[ Voor 10% gewijzigd door Hertog_Martin op 14-02-2004 07:58 ]

• SandStar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:48

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Hertog_Martin schreef op 14 februari 2004 @ 07:56:
[...]

Bedankt, ga het even doorneuzen en dan wellicht meedoen

Jammer dat er nu nog weinig aandacht aan wordt besteed. Maar ik ga toch meedoen ookal is er een kans dat het nutteloos is.. het kan alleen goed doen en geen kwaad en het zal altijd nuttiger zijn dan 'system idle'.
Denk niet dat er weinig aandacht aan wordt besteed, er draait immers een heel project om.
Ik denk dat silentsnow in de war is met Distributed Folding mbt kanker.
Bij dat project is het volgens mij idd van ondergeschikt belang.

de FAQ: http://145.94.192.103/sid/faq.cfm?project=7

• Hertog_Martin
Ja ik was verward met de naam omdat ik Think nergens terugvond

Heb me aangemeld en draai het nu. Ook team dutch power cows gejoind

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024

X-G

Yeah.

Mooi zo, Hertog_Martin, wil je meteen ff bij al je vrienden/ooms/tantes/vaders/moeders/zusjes/broertjes/oma's/opa's/
overgrootmoeders/overgrootvaders/schoolnetwerken enzovoorts een client achterlaten?

Alvast bedankt :+

[ Voor 4% gewijzigd door X-G op 14-02-2004 09:12 ]

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

• Hertog_Martin
X-G schreef op 14 februari 2004 @ 09:12:
Mooi zo, Hertog_Martin, wil je meteen ff bij al je vrienden/ooms/tantes/vaders/moeders/zusjes/broertjes/oma's/opa's/
overgrootmoeders/overgrootvaders/schoolnetwerken enzovoorts een client achterlaten?

Alvast bedankt :+
vrienden - zal een paar vertellen :)
ooms - ken ik zo goed als niet
tantes - ken ik zo goed als niet
vader - heb ik niet meer (de reden dat ik graag wat tegen kanker wil doen)
moeder - geen pc
zus - zal ik doen :)
broertjes - heb ik niet
oma's - heb ik niet
opa's - heb ik niet
overgrootmoeders - heb ik niet
overgrootvaders - heb ik niet
schoolnetwerken - zit niet op school

* Hertog_Martin is dus niet echt een belangerijk iemand 'to spread the word' :D

[ Voor 5% gewijzigd door Hertog_Martin op 14-02-2004 09:21 ]

• Thanatos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-06-2025
En vergeet je collega's en kennissen niet! :p

• Marcelloz
  • Laatst online: 23-01 16:31

Marcelloz

IT dude with a beard

En vergeet de buurman en buurvrouw, en uiteraard de postbode niet! :+

[ Voor 11% gewijzigd door Marcelloz op 14-02-2004 09:50 ]

There are better things in life than alcohol, but alcohol makes up for not having them.

Verwijderd

Hertog_Martin schreef op 14 februari 2004 @ 08:15:
Ja ik was verward met de naam omdat ik Think nergens terugvond

Heb me aangemeld en draai het nu. Ook team dutch power cows gejoind
Welkom bij UD-Grid.

Mocht je vragen hebben over het project dan kun je die altijd stellen in de dagelijkse DPCH van UD-Grid.
De reden waarom je de naam THINK niet terug kan vinden is vrij eenvoudig.

In het begin van het onderzoek (fase 1) draaide UD met de THINK client, later zijn ze overgegaan (fase 2) naar de GRID client.
Dit is daar de reden van.

Tevens heeft het onderzoek wel degelijk nut en in mijn ogen is UD het nuttigste DC project wat ik ben tegen gekomen.
Er zijn al resultaten geboekt in fase 1 (7X hoger dan verwacht) die ze zonder het DC project mischien pas over 20 jaar hadden gedaan.

• joh14vers6
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-06-2024
Hertog_Martin schreef op 14 februari 2004 @ 09:21:
[...]

* Hertog_Martin is dus niet echt een belangerijk iemand 'to spread the word' :D
Dat dacht Mozes ook en God dacht(denkt) daar anders over. M.a.w. je gebruikt "to spread the word" in de verkeerde context. Het heeft nl. niets met het verspreiden van dc-clients te maken, in dit geval "Think".

Systeem van Joh14vers6 Team Joh14vers6 Gear: Sony 550, HS3600, Minolta 50mm/1.7, Tamron 10-24mm, Minolta 24-105, Minolta 100-300 (D) Te koop: Sigma 10-20mm KM 18-70mm

Pagina: 1