[php] sessie niet weg na sluiten browser

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:05
Ik heb een probleem met sessies. Ik maak een sessie met
PHP:
1
$_SESSION['login'] = $login_id;

Dit gaat allemaal goed en de sessie werkt.

Het probleem is dat de sessie niet wordt verwijdert bij het sluiten van internet explorer. Het login systeem werkt ook met htaccess en die wordt wel goed verwijderd. Verder verwijdert Netscape de sessie ook goed.

Ik heb in php.ini
session.cookie_lifetime 0
staan

Verder maak ik gebruik van Windows XP.

Dus, nog even bij elkaar:
- internet explorer: sessie niet verwijdert; htaccess wel
- netscape: sessie verwijdert; htaccess ook

Ik had eerst het idee dat het kwam door een openstaande mijn documenten, maar ook het sluiten hiervan maakte niets uit.

Mijn vragen:
Hebben jullie die wel eens meegemaakt?
Wat kan ik er aan doen?

Ik kan helaas geen link geven omdat het een site is waar je niet zomaar voor kan registreren. Kan eventueel wel proberen een demo online te zetten als daar behoefte aan is.

[update]
Ik heb nu ontdekt dat als je
- vensters als mijn documenten e.d. sluit
- 5 seconde wacht na het afsluiten van de browser

In ie ook de sessie wordt verwijderd. Vind het alleen vrij lastig aan gebruikers uit te leggen... is hier iets aan te doen?

[ Voor 13% gewijzigd door pietje63 op 14-02-2004 03:28 ]

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
de windows verkenner is in weze IE met wat andere functies erbij. Zwaar geintegreerd. Ik zou me best voor kunnen stellen dat je ook je gewone verkenners allemaal moet afschieten voordat ie sessies gaat slopen...

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:05
Grijze Vos schreef op 14 februari 2004 @ 03:35:
de windows verkenner is in weze IE met wat andere functies erbij. Zwaar geintegreerd. Ik zou me best voor kunnen stellen dat je ook je gewone verkenners allemaal moet afschieten voordat ie sessies gaat slopen...
Ja, dat dacht ik ook al en daarom ben ik daar ook vrij snel achter gekomen.
Maar kun je misschien ook de 5 seconde verklaren? Htaccess is direct verwijderd, maar voordat de sessie weg is moet ik 5 seconde wachten...

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
Misschien is dat de tijd waarna msie begint met cookies flushen? Of misschien flushed ie eerst andere troep, voordat ie cookies flushed. Of duurt het gewoon 5 seconden voordat ie echt klaar is met afsluiten. (Ook niet geheel vreemd voor windows apps. ;))

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 16:28

Bosmonster

*zucht*

Kleinigheidje (kon niet zien of je hier ook rekening mee hebt gehouden):

Sessies werken over je gehele browser sessie. Een nieuw venster openen in IE opent een nieuw venster in die sessie. Simpelweg je IE nog een keer opstarten met de shortcut opent een nieuwe IE sessie (heb je er dus meerdere naast elkaar).

Je moet dus sowieso alle browservensters afsluiten in die sessie, maar voor het gemak dus gewoon alle IE-vensters.

Andere explorer vensters hebben geen invloed op sessies overigens.

[ Voor 10% gewijzigd door Bosmonster op 14-02-2004 12:18 ]