[FreeBSD] Postfix module in Webmin werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-11-2025
Om eens kennis te maken met *nix en om eindelijk eens een fatsoenlijke mailserver op te zetten heb ik op een regenachtige middag FreeBSD geïnstalleerd.
Met enige moeite heb ik daarop Postfix en Webmin aan de praat gekregen en ondertussen een hoop geleerd.

Tot nu toe lukt vrijwel alles wat ik wil, maar nu heb ik een - op het eerste gezicht - simpel probleem: De Postfix-module van webmin krijg ik niet aan de praat.

Zodra ik deze opstart krijg ik de volgende melding:
code:
1
2
3
4
5
6
Failed to open : No such file or directory
------------------------------------------------------------
Error while checking current Postfix configuration. Please
  manually fix Postfix configuration.

/usr/local/sbin/postfix -c /usr/local/etc/postfix check failed

Zelf heb ik het idee dat dit /usr/local/sbin/postconf moet zijn, maar misschien heb ik het mis. In de module-configuratie staat in ieder geval het volgende:
Full path to Postfix control command: /usr/local/sbin/postfix
Full path to Postfix config command: /usr/local/sbin/postconf

Inmiddels heb ik alle configuratie-bestanden wel een keer doorgelopen en heb ik iedere zoekterm op Google en GoT gebruikt, maar helaas zonder resultaat.

Voor de snelle lezer: zowel Postfix als Webmin werken, alleen de Postfix-module in webmin werkt niet. Wie kan mij een zetje in de juiste richting geven?

edit:

Misschien ook wel interessant: Ik gebruik FreeBSD 5.2, Webmin 1.130 en Postfix 2.0.16. Webmin staat ingesteld op FreeBSD 5.1 (die gaat nog niet verder.)

[ Voor 9% gewijzigd door xtra op 14-02-2004 02:43 . Reden: Toevoeging ]

• silentsnake
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-02 04:29
Ik heb dat probleem ook gehad ... volgens mij helpt het wel als je Postfix ffies opnieuw opstart (als root postfix stop en dan weer postfix start)

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-11-2025
silentsnake schreef op 14 februari 2004 @ 22:27:
Ik heb dat probleem ook gehad ... volgens mij helpt het wel als je Postfix ffies opnieuw opstart (als root postfix stop en dan weer postfix start)
Helaas hielp dat niet.

Nu iedereen terug is van weekend- en valentijnsverlof nog maar een schopje.

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-02 22:10

Tachyon

pop the glock

Zelfde probleem gehad met Debian SID. Alleen was bij mij de gehele module-config leeg en moest ik alles met de hand invullen. Zo staat het hier:

Afbeeldingslocatie: http://intranet.etin.nl/images/postfix.png

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.