Om eens kennis te maken met *nix en om eindelijk eens een fatsoenlijke mailserver op te zetten heb ik op een regenachtige middag FreeBSD geïnstalleerd.
Met enige moeite heb ik daarop Postfix en Webmin aan de praat gekregen en ondertussen een hoop geleerd.
Tot nu toe lukt vrijwel alles wat ik wil, maar nu heb ik een - op het eerste gezicht - simpel probleem: De Postfix-module van webmin krijg ik niet aan de praat.
Zodra ik deze opstart krijg ik de volgende melding:
Zelf heb ik het idee dat dit /usr/local/sbin/postconf moet zijn, maar misschien heb ik het mis. In de module-configuratie staat in ieder geval het volgende:
Full path to Postfix control command: /usr/local/sbin/postfix
Full path to Postfix config command: /usr/local/sbin/postconf
Inmiddels heb ik alle configuratie-bestanden wel een keer doorgelopen en heb ik iedere zoekterm op Google en GoT gebruikt, maar helaas zonder resultaat.
Voor de snelle lezer: zowel Postfix als Webmin werken, alleen de Postfix-module in webmin werkt niet. Wie kan mij een zetje in de juiste richting geven?
Met enige moeite heb ik daarop Postfix en Webmin aan de praat gekregen en ondertussen een hoop geleerd.
Tot nu toe lukt vrijwel alles wat ik wil, maar nu heb ik een - op het eerste gezicht - simpel probleem: De Postfix-module van webmin krijg ik niet aan de praat.
Zodra ik deze opstart krijg ik de volgende melding:
code:
1
2
3
4
5
6
| Failed to open : No such file or directory ------------------------------------------------------------ Error while checking current Postfix configuration. Please manually fix Postfix configuration. /usr/local/sbin/postfix -c /usr/local/etc/postfix check failed |
Zelf heb ik het idee dat dit /usr/local/sbin/postconf moet zijn, maar misschien heb ik het mis. In de module-configuratie staat in ieder geval het volgende:
Full path to Postfix control command: /usr/local/sbin/postfix
Full path to Postfix config command: /usr/local/sbin/postconf
Inmiddels heb ik alle configuratie-bestanden wel een keer doorgelopen en heb ik iedere zoekterm op Google en GoT gebruikt, maar helaas zonder resultaat.
Voor de snelle lezer: zowel Postfix als Webmin werken, alleen de Postfix-module in webmin werkt niet. Wie kan mij een zetje in de juiste richting geven?
edit:
Misschien ook wel interessant: Ik gebruik FreeBSD 5.2, Webmin 1.130 en Postfix 2.0.16. Webmin staat ingesteld op FreeBSD 5.1 (die gaat nog niet verder.)
Misschien ook wel interessant: Ik gebruik FreeBSD 5.2, Webmin 1.130 en Postfix 2.0.16. Webmin staat ingesteld op FreeBSD 5.1 (die gaat nog niet verder.)
[ Voor 9% gewijzigd door xtra op 14-02-2004 02:43 . Reden: Toevoeging ]