piepend TFT scherm

Pagina: 1
Acties:

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hallo GoTters,

ik heb een heel fijn tft scherm van mdion (jah aldi) en nu piept ie. Als ik mijn frequentie verander, wat bij crt nog wel eens wil helpen dan hoor je tijdens het veranderen van de frequentie dat het piepje ook even anders wordt waarna hij zijn wijzigingen doorvoert.
Aan de kwaliteit van het beeld is niets te merken. De voeding van dit apparaat zit los, daar komt het niet uit. Stoorzenders op of aan mijn scherm zitten er ook niet dus dat kan het ook niet zijn. Wat kan dit wel zijn?

Het is uiterst irritant, ik erger me er dood aan...:S volgens mij is het zaak ok zo snel mogelijk naar de aldi te gaan om dat ding terug te brengen, er zit nog garantie op :D

Aan de kwaliteit van het beeld is niets te merken

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Om de backlight van hoogspannig te voorzien (is een soort TL balkje) zit er een invertor in. Die krikt de spanning op van 12V naar een veel hogere spanning.
Als die niet helemaal goed is of gewoon van slechte kwaliteit is, dan kan hij wat resoneren en dat geeft een irritante pieptoon af.

Als je nog garantie hebt dan kan je daar beter een beroep op doen.
Als je geen garantie meer hebt dan kan je altijd het scherm eens open maken en kijken of het stuk ferriet (grijs hard spul) waar de spoel op gewikkeld is mogelijk een beetje los zit. Bij TV's is dit soms ook het geval. Wat Bisonkit erop voorkomt dat de kern gaat resoneren/trillen. Alleen niet te agressieve lijm gebruiken :)

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

sypie schreef op 14 februari 2004 @ 00:49:
Hallo GoTters,

ik heb een heel fijn tft scherm van mdion (jah aldi) en nu piept ie. Als ik mijn frequentie verander, wat bij crt nog wel eens wil helpen dan hoor je tijdens het veranderen van de frequentie dat het piepje ook even anders wordt waarna hij zijn wijzigingen doorvoert.
Aan de kwaliteit van het beeld is niets te merken. De voeding van dit apparaat zit los, daar komt het niet uit. Stoorzenders op of aan mijn scherm zitten er ook niet dus dat kan het ook niet zijn. Wat kan dit wel zijn?

Het is uiterst irritant, ik erger me er dood aan...:S volgens mij is het zaak ok zo snel mogelijk naar de aldi te gaan om dat ding terug te brengen, er zit nog garantie op :D

Aan de kwaliteit van het beeld is niets te merken
gewoon medion bellen, die komen 'm omruilen :)