ik ben zelf een vervent BeOS gebruiker maar ik ben benieuwt of er meer tweakers zijn die BeOS gebruiken.
waardeloos
--------------------------------------------
beOS roelt niet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Flikker toch op. BeOS is hartstikke fijnOp woensdag 13 december 2000 19:33 schreef aftermath het volgende:
waardeloos
Ikke
BeOS RULEZ... kan je teminste videocaputeren op PAL formaat zonder dattie frames dropt
Bye
BeOS RULEZ... kan je teminste videocaputeren op PAL formaat zonder dattie frames dropt
Bye
Ik heb het heel even gedraaid om te kijken of het wat was. Ik moet zeggen dat het er goed uitziet maar netwerkkaarten en geluidkaarten werden niet ondersteund dus houd het al snel op.
Ik zou het wel als multimedia bak willen gebruiken want ik heb positieve verhalen gehoord over digitaal(foto)camera werk enzo.
Ik zou het wel als multimedia bak willen gebruiken want ik heb positieve verhalen gehoord over digitaal(foto)camera werk enzo.
als het verder wordt onwikkelt word misschien..
met papier mache kun je alles maken!!
Ik vind BeOS best leuk,
herkent mijn netwerkkaart, brander, videokaart en zelfs het modem werkt.
Standaard TCP/IP ism met FTP server
Helaas heeft het (download editie) geen Vortex2 ondersteuning en een browser waarmee ik hetzelfde kan als NC 4.75 is?/was er ook niet.
Ik heb BeOS een tijd gebruikt om Seti@home op te draaien. Wil het best weer gebruiken maar pas nadat ik mijn Palomino binnen heb
herkent mijn netwerkkaart, brander, videokaart en zelfs het modem werkt.
Standaard TCP/IP ism met FTP server
Helaas heeft het (download editie) geen Vortex2 ondersteuning en een browser waarmee ik hetzelfde kan als NC 4.75 is?/was er ook niet.
Ik heb BeOS een tijd gebruikt om Seti@home op te draaien. Wil het best weer gebruiken maar pas nadat ik mijn Palomino binnen heb
"Oh no! it's mega-maid! She's gone from suck to blow!"
Sja, ik heb het ff gedraait... Alleen vond het toch niet zo lekker werken, ivm. netwerk kaart. Nu heb ik onderhand wel een 3com erin, alleen ben nog steeds niet van plan om overtestappen. Ben nu net RedHat gewend met dualboot naar win2k
Verwijderd
Ik heb hem ook gedraaid, maar ik kon er niet veel mee...
Is er ondertussen al java support voor beos?
Is er ondertussen al java support voor beos?
heb ut gehad, ut ruled maar netwerk kaart
tsja ik heb het gehad en het draaide lekker, netwerkkaart werd gewoon ondersteund (moet je ook maar een fatsoenlijke 3COM halen mensen), en hij liep als een tiet.
Maar toen had ik ruimte nodig, en bovendien kon ik ook niet op de shares van campusnet
Maar toen had ik ruimte nodig, en bovendien kon ik ook niet op de shares van campusnet
when i wake up people take up mostly all of my time!
I ashamed,
maar ik zal niet de enige zuijn met deze vraag: WAt is BeOS?
ik vermoed een soort van operating system?
laat ik nou toevallig toch een stift bij me hebben! - specs
Ik zou niet weten hoe en wat het is, ja ik ken het van naam, maar verder niet.
Nog nooit gezien, begin er ook maar niet aan.:)
Nog nooit gezien, begin er ook maar niet aan.:)
Ik doe niet aan drugsOp woensdag 13 december 2000 19:28 schreef Newjersey_nl het volgende:
ik ben benieuwt of er meer tweakers zijn die BeOS gebruiken.
what is it ?
zegt me vaag ver weg iets maaruh ?
Verwijderd
Heb het 1 keer geinstalleerd (was een van de eerste versies), maar mijn toetsenbord deed het niet en dan schiet het niet echt op 
Zou het best nog eens willen proberen, maar kzou verder niet weten wat ik er mee moet.
Softwareaanbod is gewoon te beperkt.
Zou het best nog eens willen proberen, maar kzou verder niet weten wat ik er mee moet.
Softwareaanbod is gewoon te beperkt.
ik had het ook, en me vidkaart deed het niet goed (moest met baggertrage vesa dingen gaan werken) dus eraf...
Verwijderd
Met name de snelheid waarmee de BEOS O.S. opstarte was verbazend, Win98 en de GUI van Linux zijn er toch zeker zo'n 1 a 2 minuten mee bezig, om over win NT al helemaal niet te spreken.
Software drivers werkten prima, behalve modem.
Helaas weer ruimte moeten maken voor Linux Mandrake door gebrek aan zinnige software voor BEOS. Wellicht dat ik nog een keer terug ga naar BEOS mits er voldoende software beschikbaar komt.
Software drivers werkten prima, behalve modem.
Helaas weer ruimte moeten maken voor Linux Mandrake door gebrek aan zinnige software voor BEOS. Wellicht dat ik nog een keer terug ga naar BEOS mits er voldoende software beschikbaar komt.
Wwwat? Is er een nieuw Bios?
To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour
Heb een poosje BeOS 5 gedraaid (die download versie). Alleen herkende m'n NIC niet en ook m'n video. Dan zit je naar grijs-tinten te staren. DUs: eraf gehaald.
Is wel ontzettend snel met booten.
(35sec)
Als er meer prog's zijn en drivers ga ik zeker BeOS gebruiken
Is wel ontzettend snel met booten.
Als er meer prog's zijn en drivers ga ik zeker BeOS gebruiken
Werkt mijn Geforce al met BeOS?
Laatste keer dat ik checkte ondersteunde beos geen GeForce in opengl en was ik verdoemt tot VESA modes...
Laatste keer dat ik checkte ondersteunde beos geen GeForce in opengl en was ik verdoemt tot VESA modes...
Ik gebruik BeOS nu al 1 jaar en het bevalt met nog steeds.
het is lekker snel
het is lekker snel
If there's Oldskool i'm there
ja je Gforce word ondersteund, moet je naar http://www.bebits.com gaan
Verwijderd
Ik kan beos niet instaleren omdat bij raid0 config niet wordt ondersteund 
Ik heb een abit kt7 raid
Ik heb een abit kt7 raid
Jaaa! Ik heb BeOS 5 personal edition, erg blij!
PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter
kep een p3. en beos crashed overal op, zo ook bij p3's van vrienden.
Verwijderd
Ik heb BeOS Pro (keurig gekocht) nu ook al een paar maanden draaien en draait als een tiet. 
[off-topic]
Waar kan ik eigenlijk het reg. nummer vinden om te registreren
[/off-topic]
[off-topic]
[/off-topic]
ik heb ook Pro (tnx Coder) en het bevalt me prima, ik zit nu ff onder windhoos omdat ik moet officen maar voor andere doeleinden is het perfect.
En wat betreft dat te weinig software betreft, dat heb ik opgelost door een vncsessie naar een linux bak met daarop VMWare/win98 (op een laptop) draait als een tiet
En wat betreft dat te weinig software betreft, dat heb ik opgelost door een vncsessie naar een linux bak met daarop VMWare/win98 (op een laptop) draait als een tiet
als dit hier staat heb ik een php-generated sig :)
Verwijderd
Op zaterdag 16 december 2000 23:17 schreef vlabakje het volgende:
ik heb ook Pro (tnx Coder) en het bevalt me prima, ik zit nu ff onder windhoos omdat ik moet officen maar voor andere doeleinden is het perfect.
Verwijderd
Als je hem via Apcabar hebt op de achterkant vh cd hoesjeOp zaterdag 16 december 2000 22:24 schreef CoDeR het volgende:
Ik heb BeOS Pro (keurig gekocht) nu ook al een paar maanden draaien en draait als een tiet.
[off-topic]
[/off-topic]
btw bij mij draait super op bp6 hij herkende al mijn nics (realtek, 3com) modem en vgakaart
Supergeil gewoon
BeOS is wel leuk, maar als je eenmaal goed linux kent (en dan niet zo'n mietjes distro als mandrake) dan is linux toch wel leuker vind ik.
BeOS is grafisch wel beter.
BeOS is grafisch wel beter.
Verwijderd
zie www.be.comOp donderdag 14 december 2000 18:55 schreef schizofreen het volgende:
I ashamed,
Verwijderd
Ik ben nu BeOS 5 aan het proberen. En moet zeggen dat het makkelijker werkt dan linux. Maar nu nog gratiz software zien te vinden.
Vergeten:
Waarom overstappen als je van beide het beste kan hebben.
Vergeten:
Waarom overstappen als je van beide het beste kan hebben.
gratiz software kan je vinden op www.bebits.com bij bebits
Op bebits.com staan een Nvidia-driver. Werkt goed op mijn MX en ondersteund de rest van Nvidia ook geloof ik.Op vrijdag 15 december 2000 14:30 schreef Lecram het volgende:
Werkt mijn Geforce al met BeOS?
BorgDOS 5.0: Assimilate another (Y/N)?
Ik zit nu op m'n vriendins computer. Zij gebruikt maar 1 vd 10 gig en de rest is voor mij. Krijg wel zin om BeOS er weer op te zetten.
Maar:
- Kan ik met een BeOS browser nu wel normaal tweakers bekijken?
- Zit er bij de Pro editie nog wat nuttige software of is tie in wezen hetzelfde als de download editie?
Maar:
- Zit er bij de Pro editie nog wat nuttige software of is tie in wezen hetzelfde als de download editie?
Verwijderd
Bij de pro versie zit betere hardware ondersteuning en zit er een extra tools cd bij met allerlij stuff zodat je die niet hoeft te downloaden.Op woensdag 20 december 2000 00:02 schreef meibok het volgende:
Ik zit nu op m'n vriendins computer. Zij gebruikt maar 1 vd 10 gig en de rest is voor mij. Krijg wel zin om BeOS er weer op te zetten.
Maar:
OOk zit er Partition Magic 5 bij
Ik nu ook (weer). Heb nog wat problemen met opera, maar dat zal wel goed komen.
Lekker snel, man
Lekker snel, man
PRO en PE zijn precies hetzelfde kwa hardware-ondersteuning...Op woensdag 20 december 2000 07:39 schreef CoDeR het volgende:
[..]
Bij de pro versie zit betere hardware ondersteuning en zit er een extra tools cd bij met allerlij stuff zodat je die niet hoeft te downloaden.
OOk zit er Partition Magic 5 bij
Die Partition Magic is een uitgekleede versie die alleen een partitie kan maken van 300, 500 of 800 MB (iirc).
PE support evenveel CPU's als PRO, alleen moet je dan via de bootdisk BeOS opstarten, of em op een aparte partitie zetten (Apps->Installer) zodat ie niet via DOS/Windows opgestart wordt, waardoor Windows ook niet meer de kans krijgt om de 2e processor uit te schakelen.....Op woensdag 20 december 2000 07:39 schreef CoDeR het volgende:
Owja, en support voor meerdere CPU's!
Ik ben zo'n trage, slome geest. Wat was dat voor wonderlijk sperma,
Dat van een paar duizend zaadcellen Ik de snelste ben geweest. - Wilfried Finkers
Pro heeft wel meer software (daarom kost PRO geld, door de commercieele software)
ooit eens afgevraagd waar Realplayer in de PE editie is?? --> die is er niet, die zit in pro., en in pro heb je ondersteuning tot 8 CPU/s in PE 2
ooit eens afgevraagd waar Realplayer in de PE editie is?? --> die is er niet, die zit in pro., en in pro heb je ondersteuning tot 8 CPU/s in PE 2
Fantastisch OS, ik draai het al vanaf 3 en het is echt veel beter geworden..als het nu nog de software/driver/game ondersteuning van linux had dan zou ik niets meer anders gebruiken...
* blouweKip blijft gewoon bij linux en hoopt dat Beos zich op bovenstaande punten aanpast...
BTW: een realtek kaartje (8139) doet het prima onder beos, en nu doen eindelijk de geforce kaarten het ook onder beops (niet dankzij nvidia
)
Quake 2 draait iig al lange tijd prima onder beos
* blouweKip blijft gewoon bij linux en hoopt dat Beos zich op bovenstaande punten aanpast...
BTW: een realtek kaartje (8139) doet het prima onder beos, en nu doen eindelijk de geforce kaarten het ook onder beops (niet dankzij nvidia
Quake 2 draait iig al lange tijd prima onder beos
"For my friends, anything; for my enemies, the law."
Ik heb BeOS met de laatste updates nu op mijn vriendins computer gezet.
Nu doet de geluidskaart(sb128) het wel (vortex2=niet) maar herkent hij de SCSI apparatuur niet!
ncr810 kaartje niet <> ncr875+BROM wel
Balen want mijn yamaha brander wordt wel standaard ondersteund.
Toetsenbord nu ook niet, er zitten hier power, sleep en wake knoppen op. Op mijn oude niet en die deed het wel.
Jammer
want ik vond BeOS wel super
Nu doet de geluidskaart(sb128) het wel (vortex2=niet) maar herkent hij de SCSI apparatuur niet!
Toetsenbord nu ook niet, er zitten hier power, sleep en wake knoppen op. Op mijn oude niet en die deed het wel.
Jammer
Gewoon ff een mailtje sturen naar de fabrikanten of ze beos drivers willen makenNu doet de geluidskaart(sb128) het wel (vortex2=niet) maar herkent hij de SCSI apparatuur niet!
"For my friends, anything; for my enemies, the law."
yep
er is al een GeForce driver uit
alleen geen OpenGL support
maar je bent dus wel van die 60hz vesa mode's af
er is al een GeForce driver uit
alleen geen OpenGL support
maar je bent dus wel van die 60hz vesa mode's af
Ik heb BeOS meerdere malen gebruikt, het begint alleen zo te vervelen als je er niet mee op Internet kunt
Waarom zou dat niet kunnen?
Ik heb m aan de gang.....
over oude
'en uit de sloot halen...
wat is het nut ervan????
wat is het nut ervan????
hier zou een slimme opmerking kunnen staan
maar die staat er niet
Geweldig. Dank u... wel...voor deze... belangrijke... mededeling.
Het zal wel niet, maar het zou maar wel.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()