Toon posts:

PC Reboot na upgrade videokaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi luitjes..

ik heb deze week een upgrade uitgevoerd.

oude situatie:

P4 2.8Ghz HT
MSI Neo2 Mainboard
1024 Twinx Dual channel geheugen
Geforce 5200FX
2x 120GB S-ATA Maxtor schijven
Lite-On DVD speler
Lite-On DVD Brander
Audigy 2 soundkaart.

dit word gevoed door een Q-TEC 350W voeding.

nieuwe situatie:

P4 2.8Ghz HT
MSI Neo2 Mainboard
Sapphire Radeon 9800Pro 128MB
Lite-On DVD speler
Lite-On DVD Brander
Audigy 2 soundkaart.

met dezelfde voeding..

met de ouwe videokaart had ik nergens problemen mee.. ik kon gamen en alles wat ik wou.

sinds ik de nieuwe kaart heb is het mis met het gamen.
ik heb voor de zekerheid mijn computer opnieuw geinstalleerd en alles met de nieuwste drivers voorzien. ook de bios is up to date..

nu denk ik dat het probleem met de videokaart is. want sinds de wisseling heb ik er last van.

maar toen ik met 3D Mark 2003 ging testen. gingen de eerste test wel goed maar toen die de processor teste toen hing de computer weer..

en nu weet ik dus helemaal niet meer waar het aan ligt.

kan iemand mij ff een handje helpen?

Verwijderd

q-tec 350 watt, hmm ik denk dat die radeon 9800 zoveel stroom zuipt dat hij het net niet trekt, en dus reboot.
en je heb ook nog 2 120 gb schijven, 2 cdroms, audigy...ja... ik denk voeding.

probeer een betere voeding.
( 400 watt kwaliteits..)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2004 00:06 ]

• Wazzup!
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:44
Verwijderd schreef op 14 februari 2004 @ 00:02:
hoi luitjes..

ik heb deze week een upgrade uitgevoerd.

oude situatie:

P4 2.8Ghz HT
MSI Neo2 Mainboard
Geforce 5200FX
Lite-On DVD speler
Lite-On DVD Brander
Sapphire 9800pro 128MB
Audigy 2 soundkaart.

dit word gevoed door een Q-TEC 350W voeding.

nieuwe situatie:

P4 2.8Ghz HT
MSI Neo2 Mainboard
Sapphire Radeon 9800Pro 128MB
Lite-On DVD speler
Lite-On DVD Brander
Sapphire 9800pro 128MB
Audigy 2 soundkaart.

met dezelfde voeding..

met de ouwe videokaart had ik nergens problemen mee.. ik kon gamen en alles wat ik wou.

sinds ik de nieuwe kaart heb is het mis met het gamen.
ik heb voor de zekerheid mijn computer opnieuw geinstalleerd en alles met de nieuwste drivers voorzien. ook de bios is up to date..

nu denk ik dat het probleem met de videokaart is. want sinds de wisseling heb ik er last van.

maar toen ik met 3D Mark 2003 ging testen. gingen de eerste test wel goed maar toen die de processor teste toen hing de computer weer..

en nu weet ik dus helemaal niet meer waar het aan ligt.

kan iemand mij ff een handje helpen?
Ik denk dat je voeding de zwakste schakel is. Zou ff een andere voeding proberen. :)

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Wat is precies het probleem? Watvoor voeding heb je in de pc? Wat zijn de voltages/temperaturen van de pc? Welke drivers heb je uitgeprobeerd? Geef veel meer info dus :)

Verwijderd

pollewob moet lezen :)

Zeg dan niets.. aan zo'n reactie hebben we ook lekker veel....

[ Voor 70% gewijzigd door Pollewob op 14-02-2004 00:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
op dit moment in de idle stand heb ik de volgende voltages:

vCore = 1,50
3,3 = 3,26
5 = 4,95
12 = 11,58

CPU Temp stressed is 60-65 graden
case Temp stressed is 35 graden

voltages voor stresses weet ik niet..

ik heb eerst de standaard cdtjes voor drivers gebruikt..

daarna via de officiele site de laatste drivers gehaald.

EDIT: Dit probleem is dus alleen bij gamen! of bij de 3DMark tests.
bij gewoon desktop gebruik heb ik nergens last van..

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2004 00:14 ]

Verwijderd

Heb je direct x 9.0?

Verwijderd

Topicstarter
ja directx 9b heb ik geinstalleerd..

Verwijderd

Ik durf bijna 100% te zeggen dat je voeding te zwak is want zoals ik lees is je 12 volt lijn 11.58 op idle stand. Nou als dat stressed wordt dat zakt ie helemaal in de gevolg is dan PC reboot.

Verwijderd

Topicstarter
maar trekt een Radeon 9800 pro echt zoveel stroom meer dan een Geforce 5200 FX ??

er zit op de radeon wel een extra voedingsaansluiting dus ik denk zelf van wel :)

Verwijderd

yep 9800 pro trek wel veel stroom maar je moet wel rekening mee houden dat je nog andere hardware hebt die ook veel stroom zuigen zoals je 2x 120gb hdd en dvd brander en ga maar door. Wat ik je wel kan vertellen is dat het merk qtec niet echt bepaald een top merk is. Als je bijv een enermax 350 watt koopt die is veel beter van kwaliteit en dus veel sterker :) maar het kiezen van een voeding ligt bij jou daar kan ik niet over beslissen. TIP: lees veel reviews

PS ik gebruik zelf een enermax en ben er zelf net als andere tweakers erg tevreden erover :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2004 10:25 ]

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Installeer gewoon ff MBM, kun je mooi alle voltages en temperaturen laten loggen tijdens benchen en gamen en later bekijken, weet je misschien in no-time waar het fout ging.

[ Voor 8% gewijzigd door _XipHiaS_ op 14-02-2004 10:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
MBM ?? ?
sorry ben niet zo bekend met temp en voltages meten..
ik heb op dit moment wel Core Center geinstalleerd..

maar voor de zekerheid heb ik een voeding besteld en wel de volgende Thermaltake PurePower 480A PDATX12V+PFC

omdat ik binnenkort ook de Xaser kast wil kopen leek me dit wel een logische beslissing. en hij is 480 watt. moet voldoende zijn lijkt mij..

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 februari 2004 @ 11:11:
MBM ?? ?

maar voor de zekerheid heb ik een voeding besteld en wel de volgende Thermaltake PurePower 480A PDATX12V+PFC

omdat ik binnenkort ook de Xaser kast wil kopen leek me dit wel een logische beslissing. en hij is 480 watt. moet voldoende zijn lijkt mij..
Ah, dan wachten we het resultaat daarvan gewoon ff af :) moet lukken zo lijkt me.

(MBM= http://mbm.livewiredev.com/ ;) )

[ Voor 5% gewijzigd door _XipHiaS_ op 14-02-2004 11:13 ]

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-08 18:05

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op 14 februari 2004 @ 11:11:
MBM ?? ?

Woei. Ik denk dat het wel zal schelen. Succes!

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

idd een 480 watt thermaltake pure power is een goeie keus wel op letten dat je meer molex connectoren krijgt en langere kabels dan de Q-tec. Maar ik zeg het nogmaals wattage speelt niet een hele grote rol wat wel een grote rol speelt is de kwaliteit's verhouding. Je kon net zo goed een 350 watt antec true power nemen ofzo maar ik kan best de TS begrijpen dat ie gelijk goed wilt zitten :) .

Verwijderd

haha, die grapjurk heeft een qtec 350! ;), dit topic kan dicht :)

koop een standaard 350 wattertje zijn veel beter!

Verwijderd

heb zelf een q-tec 550 watter en alles loopt nog perfect.
had alleen gehoord dat de 400 watt serie niet goed was.

trouwens hij heeft gewoon zoveel aanhangen dat hij wel
een betere voeding moet gebruiken.

heb zelf 4 hdds, dvd brander , dvd rom 9500 pro er aan hangen
en dat zuipt gewoon veel watts :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 februari 2004 @ 17:15:

niet normaal reageren is zeker een vak..

en waarom zou dit topic dicht moeten?
ik wilde eigenlijk het resultaat nog posten van als ik die Thermaltake heb.
zodat anderen echt kunnen zien dat die voeding idd bagger is, of dat het heel misschien toch iets anders is.

en zoals iedereen al gezegd heeft weet ik dat ik een betere voeding moet hebben.

beetje zinloze post van je of niet?

Verwijderd

vind ik ook. ben ook benieuwd naar het resultaat met de thermaltake.
deze voedingen staan bekend dat ze goed zijn.

hier voltages van mijn q-tec 550watt

Voltage Values
CPU Core 1.68 V
+3.3 V 3.31 V
+5 V 4.92 V
+12 V 12.22 V
+5 V Standby 4.97 V
DIMM VTT 1.23 V

vind wel dat de 5v iets aan de lage kant is, maar nog geen problemen gehad _/-\o_

Verwijderd

Mischien overbodig.... maar ik zeg het toch :) als je winxp gebruikt dan doet hij standaard opnieuw booten zosnel het systeem een fout heeft gegenereerd!! dat kun je uitzetten door naar eigenschappen... geavanceerd en dan het onderste: opstart en herstart instelllingen, in dit scherm kun je die autoreboot uitzetten! probeer dat eens, wellicht dat je probleem dan verholpen is! een nieuwe voeding kun je ALTIJD nog kopen!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 februari 2004 @ 18:15:
Mischien overbodig.... maar ik zeg het toch :) als je winxp gebruikt dan doet hij standaard opnieuw booten zosnel het systeem een fout heeft gegenereerd!! dat kun je uitzetten door naar eigenschappen... geavanceerd en dan het onderste: opstart en herstart instelllingen, in dit scherm kun je die autoreboot uitzetten! probeer dat eens, wellicht dat je probleem dan verholpen is! een nieuwe voeding kun je ALTIJD nog kopen!
heb ik al gedaan maar dat krijg ik een blauw scherm waar niets op staat..
dus heb ik niet veel aan..

nieuwe voeding is besteld en al betaald.

ik heb net even een aantal dingen afgekoppeld.

- DVD speler en DVD brander en de 2e HD.

en nog eens geprobeerd en dan heeft die wel genoeg power.. en loopt die niet meer vast of reboot die.

dus ligt zeker wel aan de voeding..

weet iemand of mijn temps. goed zijn? 43 graden idle en 60-63 graden stressed.
systemp is op dit moment 37 graden.. en dit in een kamer van 19 graden.

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:37

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op 14 februari 2004 @ 17:15:

mag ik je er even op wijzen dat de (niet dual fan 350 W) voedingen zeer goede voedingen zijn. mijn broertje heeft er een met een amd xp 3200+ ati radeon 9800 en 1x 80 gb ;) en alle waardes perfect hoor. de 350 van qtec is ook een tru 350 peek vermogen van dat ding is zo rond de 420 a 450 ;)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

hmm TS wat voor CPU koeler zit er op ? want 63 graden stressed voor een Intel P4 die op 1.5 V werkt is de temp misschien iets te hoog vind ik zelf denk dat je problemen gaat krijgen in de zomer. Het kan zijn dat je cpu niet goed contact maakt met je koeler. Trouwens denk aan airflow dat kan een heel wat veranderen in je cpu temp :) . ook een tip check je temps en voltage's altijd in je bios het is misschien wel irritant om je pc helemaal op nieuw te booten maar wel het beste manier.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 februari 2004 @ 11:35:
hmm TS wat voor CPU koeler zit er op ? want 63 graden stressed voor een Intel P4 die op 1.5 V werkt is de temp misschien iets te hoog vind ik zelf denk dat je problemen gaat krijgen in de zomer. Het kan zijn dat je cpu niet goed contact maakt met je koeler. Trouwens denk aan airflow dat kan een heel wat veranderen in je cpu temp :) . ook een tip check je temps en voltage's altijd in je bios het is misschien wel irritant om je pc helemaal op nieuw te booten maar wel het beste manier.
ik heb de boxed cooler erop zitten..

en de airflow is volgens mij heel goed..

er zit gelijk boven de processor een fan die de lucht naar buiten blaast. en ik heb 2 fans ten hoogte van de video kaart en de Hd's. bij mijn system spec (sig) kun je zien waar de intake fans zitten en de out fan zit onder de voeding..

en bij mijn proc. zitten totaal geen kabels. die heb ik allemaal langs het moederbord lopen. dus genoeg ruimte om lucht te circuleren.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb gisteren mijn nieuwe voeding binnen gekregen. en heb geen blue screens meer en systeem draait heel stabiel..

alleen de +12 volt is een beetje laag. 11,69V maar draait zonder problemen..

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:37

Shunt

Boe

vraagje wat voor voeding heb je gekregen dan ?
want van die 12 v kan je op lange termijn last krijgen (hardeschijf enzo)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Topicstarter
Shunt schreef op 22 februari 2004 @ 23:20:
vraagje wat voor voeding heb je gekregen dan ?
want van die 12 v kan je op lange termijn last krijgen (hardeschijf enzo)
ik heb een Thermaltake PurePower 480A PDATX12V+PFC

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-08 18:08
Verwijderd schreef op 15 februari 2004 @ 11:35:
Er wordt ook niet gezegd dat elke Q-tec voeing brak is maar het overgroote deel van hun is dat wel. Had zelf een Q-tec 400 watt low noise die het wel 10 min deed voor hij kapot klapte een niks meer deed. Een andere vriend van me kon zijn systeem weggooien toen zijn Q-tec 450 watt doorbrandde. Dat zijn hele grove fouten in mijn ogen en ik kan nu gewoon niemand meer een Q-tec aanraden en dat vind ik zelf meer dan terecht.
Het is niet voor niets dat die Q-tec zo ongeloofelijk goedkoop zijn ( bij voedingen is goedkoop vaak duurkoop).
Pagina: 1