Eey allemaal
. Ik heb nu al een tijdje mn iPod 20 gig 3rd gen (of 4rd, iig de laatste gen
). Werkt prima, net als het overzetten van muziek van mn pc naar de iPod. Maar, helaas... Ineens is daar het volgende probleem (terwijl het eerst wel degelijk goed ging!)
Probleem
Bij het aansluiten van mn iPod op mn pc (via firewire) loopt mijn pc vast. [Edit] na nieuwe biosdrivers te hebben geinstalleerd reboot mijn pc na het aansluiten van mn iPod.
Het 'Safely Remove Hardware'-icoontje komt wel tevoorschijn in de taskbar, maar na een paar seconden kan ik geen enkel programma meer openen, geen startmenu meer tevoorschijn toveren en dus ook mn iPod niet meer synchen.
Geprobeerd
- Firewirekaart (Q-tech) in alle PCI sloten gepropt (en de driver daarvan steeds eerst geuninstalled
).
- Alle firewire-uitgangen op mn firewirekaart geprobeerd.
- iTunes geuninstalled en weer geinstalleerd (hoorde van sommige mensen dat iTunes een mogelijke oorzaak kon zijn).
- iPod drivers opnieuw geinstalleerd (v2.1 -> heb een dock).
- Aangesloten op andere pc. Zie posts hieronder wat de 'gevolgen' hiervan waren.
- Biosdrivers naar laatste versie geflashed.
Mogelijke oplossing?
- Firewire to USB-kabel kopen
- Format
Specs
WinXP
PIV 2,8Ghz
ASUS P4P800
1024 MB Ram
ATI Radeon 9800pro 128mb
Ik hoop dat jullie nog wat meer mogelijke oplossingen hebben.
Probleem
Bij het aansluiten van mn iPod op mn pc (via firewire) loopt mijn pc vast. [Edit] na nieuwe biosdrivers te hebben geinstalleerd reboot mijn pc na het aansluiten van mn iPod.
Het 'Safely Remove Hardware'-icoontje komt wel tevoorschijn in de taskbar, maar na een paar seconden kan ik geen enkel programma meer openen, geen startmenu meer tevoorschijn toveren en dus ook mn iPod niet meer synchen.
Geprobeerd
- Firewirekaart (Q-tech) in alle PCI sloten gepropt (en de driver daarvan steeds eerst geuninstalled
- Alle firewire-uitgangen op mn firewirekaart geprobeerd.
- iTunes geuninstalled en weer geinstalleerd (hoorde van sommige mensen dat iTunes een mogelijke oorzaak kon zijn).
- iPod drivers opnieuw geinstalleerd (v2.1 -> heb een dock).
- Aangesloten op andere pc. Zie posts hieronder wat de 'gevolgen' hiervan waren.
- Biosdrivers naar laatste versie geflashed.
Mogelijke oplossing?
- Firewire to USB-kabel kopen
- Format
Specs
WinXP
PIV 2,8Ghz
ASUS P4P800
1024 MB Ram
ATI Radeon 9800pro 128mb
Ik hoop dat jullie nog wat meer mogelijke oplossingen hebben.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2004 14:20 . Reden: Update in 'Geprobeerd' :) ]