Toon posts:

Foto's op tv (VCD) en op computer (HTML) op 1 cd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Al een tijdje ben ik er mee bezig, maar ik krijg het nog niet voor elkaar.
Met het prachtige programma Ulead DVD Pictureshow heb ik een mooie voorstelling gemaakt die perfect werkt in de dvd-speler.
Daarnaast heb ik met het programma "Arles" en zelf wat geknutsel met HTML een mooie presentatie gemaakt zodat de foto's op de computer bekeken kunnnen worden. Met een autorun-bestandje op de cd werkt ook dat perfect.

Maar nu komt het: op 2 aparte cd's werkt het perfect, maar ik zou het graag op 1 cd willen hebben. Is dit voor elkaar te krijgen en, zo ja, hoe? Want Pictureshow brand de vcd meteen op cd en heb je niet de mogelijkheid daar extra bestanden aan toe te voegen.

Wat ik ook nog geprobeerd heb: De VCD gebrand en de HTML-bestanden op de harde schijf en met nero alle bestanden (dus van cd en harde schijf) als data cd gebrand. Dan werkt het HTML gedeelte goed, maar op de DVD speler krijg je alleen de mappenstructuur te zien, en dat is niet de bedoeling (ik wil het menu dat in Pictureshow gemaakt is).

Ik hoop dat ik duidelijk (genoeg) ben geweest. Ik heb al op het forum gezocht naar antwoorden, maar kon het juiste echt niet vinden. Het spijt me als ik een dubbel topic open...

Toch hoop ik dat er iemand het antwoord weet en dat hier neer wil zetten ;)

Alvast heel erg bedankt voor de moeite.

Met vriendelijke groeten,
"Tram"

Verwijderd

Topicstarter
niemand??? :'(

Verwijderd

Eventueel eerst branden op CDRW?

Daarna branden als dataCD in mode2/XA met de VideoCD_content bestanden in de benodigde mappen - en de data in de mappen naar keuze.

Dat het fout gaat met Nero komt waarschijnlijk omdat deze default mode1/CDDATA (2048-byte sectors / YellowBook) brand bij dataCD's ipv mode2/XA (2336-byte sectors / Whitebook).
http://www.cdrfaq.org/faq02.html

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2004 17:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Aha, dus het moet wel kunnen. Die verschillende modi zijn zeker niet in te stellen in Nero? Met welk programma kan ik ze wel goed branden en is dat dus in te stellen?

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:35

w0w

Ik geloof dat je met Nero een Video-cd kan aanmaken, dan selecteer je gewoon het filmpje, en zet je er ook nog de autorun&html files bij? Moet volgens mij best lukken.
En ik heb ook nog een idee/tip voor je: Je zegt dat het filmpje uit plaatjes bestaat, is het dan niet makkelijker en handiger op een Kodak Jpeg-cd te maken? (Mits je dvd-speler het ondersteunt, maar de meeste doen dat wel geloof ik)

[ Voor 53% gewijzigd door w0w op 14-02-2004 22:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor het meedenken.
helaas is wat je zegt niet een mogelijheid voor mij. ik heb nu eenmaal een vcd gemaakt met Ulead DVD Pictureshow en daar ben ik heel erg tevreden mee. Het menu is heel erg mooi en er is een mogelijkheid om een achtergrondmuziekje toe te voegen. Ik zou het jammer vinden als ik dat nu nog moet veranderen.

Ik heb ook al geprobeerd om in Nero de filmpjes te selecteren, maar dat wil niet echt werken. Ze worden dan niet toegevoegd e.d. en Nero probeert zelf een menu te maken (je kan het gemaakte menu van Pictureshow er dus niet op krijgen, en dat is toch wel een vereiste).

Is er dus geen andere weg??

Met vriendelijke groeten,
Tram
Pagina: 1