zonnet family modem probleem

Pagina: 1
Acties:

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-02 17:05
vandaag de doe het zelf-kit van zonnet gekregen met daarin een e-tech usb adsl modem (v2)

lampjes branden allemaal zoals het hoort maar ik heb geen internet.
er word wel een heel klein beetje data verzonden maar ik ontvang niets.
gebeld met de zon helpdesk, het bleek dat het ip adres van de modem niet klopte (169.xxx.xxx.xx) dat moet zijn 62.xx.xx.x
de lijn was ok dus daar ligt het niet aan, ik moest maar even met de modemfabrikant bellen, die zijn nu natuurlijk al lang thuis dus ben ik gaan zoeken op got, wel iemand met hetzelfde probleem gevonden alleen geen oplossing

heeft iemand een oplossing?

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

argro schreef op 13 februari 2004 @ 23:01:
vandaag de doe het zelf-kit van zonnet gekregen met daarin een e-tech usb adsl modem (v2)

lampjes branden allemaal zoals het hoort maar ik heb geen internet.
er word wel een heel klein beetje data verzonden maar ik ontvang niets.
gebeld met de zon helpdesk, het bleek dat het ip adres van de modem niet klopte (169.xxx.xxx.xx) dat moet zijn 62.xx.xx.x
de lijn was ok dus daar ligt het niet aan, ik moest maar even met de modemfabrikant bellen, die zijn nu natuurlijk al lang thuis dus ben ik gaan zoeken op got, wel iemand met hetzelfde probleem gevonden alleen geen oplossing

heeft iemand een oplossing?
Zonnet levert jou dat modem. Zonnet is degene die het modem aan JOU levert. Dat jij contact op moet nemen met de leverancier is dus bullshit. Zonnet moet dit probleem oplossen of een nieuw modem sturen dat wél goed is.

• argro
maar ik heb het vermoeden dat er iets aan de hand is met een instelling oid, het is toch vreemd dat er wel data verzonden word maar dat ik geen internet heb? (geen firewall oid staat aan)

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:23
Dussss, dat kan e-tech jou het beste vertellen. Mochten die er niet aan uit komen dan kun je ervanuitgaan dat je modem waarschijnlijk kaduuk is. Maar om nou net zoals fairy meteen te gaan trappen naar zonnet vind ik erg kort door de bocht....

• beuki
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-02 11:54
Heb je een Ali chipset ?

USB modems schijnen daar problemen mee te hebben..

• argro
dat heb ik ook gelezen ja, ik heb een intel chipset volgens mij

Pagina: 1