Toon posts:

Geforce 4 -> dead??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi!

Ik heb een Club-3d Geforce 4 ti4200 128mb videokaart. Ik heb hem bij mijn pc gekregen dus niet los gekocht. Hij is ook niet overgeklokt. Wel heb ik per ongeluk een keer de veiligheid ding van me vga kapot gerukt :(
Ik zat vanavond de demo van UT2004 te spelen, toen opeens op me beeld stond:
No signal input or cable disconnected. Ik had nog wel geluid enz maar geen beeld meer.
Toen heb ik gekeken of de voeding er goed in zat: ja(lampje op beeldscherm brandde ook nog)
Lag het aan de monitor: Nee(met andere monitor gedaan, geen beeld).
Lag het aan de D-Sub uitgang: Nee(met een "hubje" heb ik het op de lcd poort gedaan, of hoe die dan ook heet)
dan ligt het dus waarschijnlijk aan me videokaart!
Ik snapte er niks van. Hij was niet doorgebrand(geen rook) en de ventilator deed het nog wel.
Nu heb ik een oude grafische kaart erin, daar doet ie het wel mee. Dus het ligt aan me grafische kaart.
Maar moet ik nu dus een nieuwe grafische kaart kopen? of WAT MOET IK DOEN!?!

Mijn verdere systeem:
AMD XP 2000+
512 DDR-RAM
Maxtor 80gb hd
350watt voeding
blablablabla

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:10
wat voor veiligheids ding heb je los gerukt?

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:04

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Die andere vidkaart die je erin douwde, was deze pci of ook agp.
PCI--> probeer eens een agp kaart erin. Kan aan je agp poort liggen
AGP-->Duidelijk de kaart dus. Wordt dus terug naar de winkel voor de garantie :)
Bigbot schreef op 13 februari 2004 @ 23:10:
wat voor veiligheids ding heb je los gerukt?
Waarschijnlijk het witte palletje :)

[ Voor 32% gewijzigd door Notna op 13-02-2004 23:14 ]

Xbox Live ID:Notna8310

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Idd, wat bedoel je met veiligheidsding? Als er (zoals je zelf zegt) dingen stuk zijn aan de kaart (door je eigen fout) is de garantie ook vervallen en kan je op zoek gaan naar een nieuwe kaart :)

Als een van de bevestigingspunten van de koeler stuk is maakt de koeler slecht contact en wordt de kaart flink heter dan normaal. Dan is et imo niet zo vreemd dat ie na een tijdje zo draaien de geest geeft..

[ Voor 43% gewijzigd door Pollewob op 13-02-2004 23:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik bedoel de veiligheidspin op het moederbord zelf. Dus er is wel nog sprake van garantie. Ik ga is ff kijken hoe de garantie zit :) hopelijk kan ik nog een nieuwe krijgen.. anders gedwongen een nieuwe te kopen :\

Verwijderd

Veiligheidspin van het moederbord :? Heb je er geen foto'tje van, dat verduidelijkt de boel denk ik wel ;) Als je niks aan de VGA kaart zelf hebt gekloot dan mag je je garantie gaan claimen :9 !

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-08 09:01

Mojo

The Power Within

Verwijderd schreef op 14 februari 2004 @ 10:59:
ik bedoel de veiligheidspin op het moederbord zelf. Dus er is wel nog sprake van garantie. Ik ga is ff kijken hoe de garantie zit :) hopelijk kan ik nog een nieuwe krijgen.. anders gedwongen een nieuwe te kopen :\
Dat witte palletje/schuifje dus. Aan het eind van je AGP slot?

Edit:

Afbeeldingslocatie: http://www.viperlair.com/images/reviews/cpu_mobo/dfi/amd/lp_kt400/agp.jpg dat dingetje op het eind van je slot denk ik? Of zoiets dergelijks, iig iets dat de kaart in zijn slot houdt.

[ Voor 22% gewijzigd door Mojo op 14-02-2004 11:04 ]

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Verwijderd

Topicstarter
ja dat is eraf geknapt >.<

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:21

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Da's niet erg hoor, hadden de eerste moederborden met AGP ook niet, zo'n palletje. :)

Toen waren beige computers heel gewoon.

• BRAINLESS01
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-08 11:27
Heb je al geprobeerd om de kaart er opnieuw in te zetten? AGP heeft nog wel eens de neiging om net iets los te gaan zitten waardoor er kortsluiting of geen contact is. Als dat tijdens het gamen is gebeurd is de kans vrij groot dat hij hierdoor alsnog kapot is gegaan, maar het is het proberen waard. Zeker zonder dat palletje kan hij makkelijk los gaan zitten. Druk hem er nog eens goed in en probeer het opnieuw :)

Als je al een andere AGP kaart had geprobeerd en het werkt niet is het dus de videokaart, maar als je een PCI kaart geprobeerd hebt dan kan je AGP slot op je moederbord ook kapot zijn (als het gekomen is doordat hij ietsjes los zat)

• wessy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-08 12:43
je kunt ook proberen om je videokaart een beetje "schuin" in je agp te zetten. het kan zijn dat hij dan beter contact maakt. heb ik ook een keer gedaan en dat werkte. ik bedoel dus dat je de kaart een beetje naar beneden drukt en dan vastzet. :?
Pagina: 1