Toon posts:

Harddisk 160GB Seagate naar de knoppen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben net bij een kennis langsgeweest omdat zijn pc het niet meer deed.
Daar ter plekke erachter gekomen dat het aan de harddisk lag dat hij helemaal niet meer aan wou gaan. Heb de harddisk doorgemeten en het blijkt dat de stroom aansluitingen met elkaar sluiting maken.

Heb hem al in 3 verschillende pc's gezet maar doen allemaal hetzelfde: Zodra hij aan de stroom hangt gaat de pc niet meer aan..

Alleen nu wil ie zijn data terug hebben that's all what matters!!
(misschien maar een 10mb aan belangrijke data)

Iemand misschien een tip: heb al gezocht naar bedrijfen voor recovery maar dat kost geeeeeelldddd dat wil je niet weten.

seagate geeft zelf al op de site aan niet aan data recovery te doen, alleen RMA

• EHofman
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-01 20:59
een van de goedkope oplossingen zou zijn om nog zo.n zefde schijf tekopen (letop!!!! zelfde merk,type, enz.) en dan de printplaat overzetten, data copieren en dan de printplaten terugzetten en garantie claimen....

Verwijderd

EHofman schreef op 13 februari 2004 @ 23:13:
een van de goedkope oplossingen zou zijn om nog zo.n zefde schijf tekopen (letop!!!! zelfde merk,type, enz.) en dan de printplaat overzetten, data copieren en dan de printplaten terugzetten en garantie claimen....
Als je dat doet krijg je dus geen garantie meer, of je moet het goed doen >:).

Verwijderd

Topicstarter
nou idd ik heb het daar al over gehad met een maatje van me en ik denk dat dat de goedkoopste oplossing is nu is alleen mijn vraag?

ik zie vier torx boutjes in de hd zitten die krijg ik wel los alleen er gaan drie aders naar de motor ik weet niet of dat zo makkelijk is om te solderen

tevens vervalt de garantie van allebei de schijven

toevallig iemand wel eens vaker gedaan, en wat was het resultaat

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:25

pistole

Frutter

Misschien niet erg nuttig dat ik het zeg, maar toch:

Als die data erg belangrijk is dan
-had hij er een backup van moeten maken
-is het wellicht het overwegen waard een recovery service in te schakelen en te dokken

Als dat allemaal te duur is, én je wilt netjes en legaal bezig blijven dan zou ik zo'n zelfde schijf kopen en het verhaal hierboven verder uitvoeren - en dan dus niet Seagate oplichten door alsnog proberen via RMA de schijf om proberen te ruilen.

Ik zou zeggen: vette pech, maar je leert er wel van.

[ Voor 11% gewijzigd door pistole op 13-02-2004 23:24 ]

Ik frut, dus ik epibreer

Verwijderd

Topicstarter
pistole schreef op 13 februari 2004 @ 23:23:
Misschien niet erg nuttig dat ik het zeg, maar toch:

Als die data erg belangrijk is dan
-had hij er een backup van moeten maken
-is het wellicht het overwegen waard een recovery service in te schakelen en te dokken

Als dat allemaal te duur is, én je wilt netjes en legaal bezig blijven dan zou ik zo'n zelfde schijf kopen en het verhaal hierboven verder uitvoeren - en dan dus niet Seagate oplichten door alsnog proberen via RMA de schijf om proberen te ruilen.

Ik zou zeggen: vette pech, maar je leert er wel van.
weet ik vriend maar daar heb ik idd nu even nix aan het is idd lullig ik heb hem er ook al ns op gewezen maar ja je weet hoe ze zijn die gebruikers van dat caliber

vette pech idd heb ik hem ook al gezegd maar ik denk toch dat ik hem voorstel om dit uit te voeren, ik heb namelijk nog wel iemand die goed is met de ouwe vertrouwde soldeerbout ;)

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:25

pistole

Frutter

Verwijderd schreef op 13 februari 2004 @ 23:29:
[...]

weet ik vriend maar daar heb ik idd nu even nix aan het is idd lullig ik heb hem er ook al ns op gewezen maar ja je weet hoe ze zijn die gebruikers van dat caliber

vette pech idd heb ik hem ook al gezegd maar ik denk toch dat ik hem voorstel om dit uit te voeren, ik heb namelijk nog wel iemand die goed is met de ouwe vertrouwde soldeerbout ;)
En gaat dan "die gebruiker van dat caliber" die andere schijf dokken als je die ook sloopt?

Sterkte...

Ik frut, dus ik epibreer

Verwijderd

Topicstarter
pistole schreef op 13 februari 2004 @ 23:33:
[...]

En gaat dan "die gebruiker van dat caliber" die andere schijf dokken als je die ook sloopt?

Sterkte...
Ja ik in ieder geval niet heh. Voor data recovery moet je normaal toch ook zelf dokken. duhhh

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:29
Is dep rint van de niet werkende hd ook echt stuk? Anders zou ik alle sporen ff na checke :)

If it aint broke, fix it till it is!

Verwijderd

Topicstarter
Venxir schreef op 13 februari 2004 @ 23:38:
Is dep rint van de niet werkende hd ook echt stuk? Anders zou ik alle sporen ff na checke :)
Ja is een goeie. Alleen ik heb de printplaat al hevi bestudeerd alleen nix gevonden de sporen zitten namelijk ook aan de onderkant en dan zou ik hem eerst moeten losschroeven. Ik heb trouwens mijn vader 1 van de diode door laten meten en die was ook defect zei die.

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:29
welke aansluiting maken kortsluiting? 12v 5v ground ground?

If it aint broke, fix it till it is!

Verwijderd

Topicstarter
Venxir schreef op 13 februari 2004 @ 23:41:
welke aansluiting maken kortsluiting? 12v 5v ground ground?
ff denken hoor...
De twee middelste zo en zo
en 1 van de buitenste met de middelste(allebei)
ik heb namelijk de connector niet voor me dus weet ik even niet aan welke buitenkant de 12v zit

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

Ik zou zeggen:neem contact op met Seagate. Als dit een fabricagefout is, zou het zo kunnen zijn dat het dataverlies - en de kosten voor recovery - gezien kan worden als gevolgschade.

Best mogelijk dat ze dan toestaan de print te verwisselen, al of niet na een eerste inspectie door Seagate zelf, zonder verlies RMA.

eagle

Verwijderd

Topicstarter
Brothar schreef op 13 februari 2004 @ 23:54:
Ik zou zeggen:neem contact op met Seagate. Als dit een fabricagefout is, zou het zo kunnen zijn dat het dataverlies - en de kosten voor recovery - gezien kan worden als gevolgschade.

Best mogelijk dat ze dan toestaan de print te verwisselen, al of niet na een eerste inspectie door Seagate zelf, zonder verlies RMA.
Is een goeie ik denk dat ik dat ook maar ns gaat proberen want nooit geschoten is altijd mis. Trouwens dit is zowiezo een dramatisch moeilijk verhaal. Hij komt namelijk uit een Medion PC van de aldi, ik heb gehoord dat die jongens daar wel wat te vertellen hadden over die serie hd van seagate.

BVD man

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Haal die printplaat er eens af zonder de soldeerpunten met de motor los te halen. Zou zomaar kunnen dat die bandkabel op de printplaat los kan zonder los te solderen, aangezien die waarschijnlijk aan de achterkant vast zit. Dit soort aansluitingen worden heel veel gebruikt bij dat soort kabels namelijk.

Dan is het omschroeven van een printplaat een fluitje van een cent en kan je alsnog de defecte hd zonder problemen terugsturen naar Seagate. Mits je natuurlijk de schroefjes niet teveel verneukt :)

https://discord.com/invite/tweakers

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Seagate gaat echt geen dataverlies vergoeden hoor... Daar zijn ze gewoon niet aansprakelijk voor, je hebt zelf gewoon de verantwoordelijkheid om backups te maken als het belangrijke data is...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02-2025
Moartn schreef op 14 februari 2004 @ 00:36:
Seagate gaat echt geen dataverlies vergoeden hoor... Daar zijn ze gewoon niet aansprakelijk voor, je hebt zelf gewoon de verantwoordelijkheid om backups te maken als het belangrijke data is...
hmmm.. dat overzetten van de printplaat werkt erg geod; heb het vroeger met mijn 8 gb destijds ook gedaan! superb!

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

Pagina: 1