Toon posts:

Gedeeltelijk nieuwe pc start niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een nieuwe kast en een nieuw moederboard gekocht.. en ik dacht ik bouw de rest van me pc over in de nieuwe.....

k ben vandaag dus bezig geweest, alles doet het fans enzo maar ik krijg geen beeld.. ik had er eerst ddr 400 geheugen in zitten maar dit werkte niet met mijn pentium 1.8 ghz cpu met 100 mhz front side bus :'(

ik heb het ook nog geprobeert met ddr pci 2700 geheugen 333 mhz maar dit werkte ook niet.. ik kreeg geen beeld :( (daarvoor ook niet)

en nu de grote vraag.... waar ligt dit aan?
specs van de comp:

pentium 4 1800 mhz 100 mhz front side bus
video kaart: geforce 3 64 mb
hdd: 80 gig merk weet ik niet ;)
en k heb het dus geprobeert met 333 mhz geheugen en 400 mhz ligt het mischien aan het geheugen?

moederboard: asus p4pe-x 845pe url: http://www.flexpro.nl/CON...0845PE%20533%20400FSB.PDF

wie o wie?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Topictitel aangepast. Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter ajb even door, aan de hand daarvan kan je proberen te achterhalen wat het probleem is :)

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als ik zo je probleem lees, denk ik dat je moederbord is overleden...

Wat trouwens ook kan... Misschien zit je videokaart er niet helemaal goed in...

[ Voor 38% gewijzigd door CH4OS op 13-02-2004 22:51 ]

Verwijderd

Tsjah 2 weken geleden in mn p4 ook een nieuwe mobo (ASUS P4P8X)

alle fans aan rest helemaal niets..... bleek dus de 2 stekers van de "Speaker" en de "Power on L.E.D" verkeerd om te hebben gezeten.... mischien?

Draai ze eens om en kijk wat ie doet.... (Klinkt namelijk ERG bekend!)

(Dus de connectors rechts onderin je mobo, die je ledje's voor in je kast, en je beep speaker)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2004 22:53 ]

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-05 17:11

Strikie

Athletics

Heb je Windows niet opnieuw geinstalleerd?

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

Verwijderd

Topicstarter
k heb al een poosje zitten klooien met die stekkertjes... ik zal het morgen nog is proberen....

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-04 15:08
Als je zelfs geen beeld krijgt bij het opstarten van de comp, dan maakt het natuurlijk geen reet uit of Windows erop staat...

Ik zou idd je videokaart even bekijken en kijken of je mobo de kast op geen enkel punt raakt.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• Strikie

Strikie

Athletics

armageddon_2k1 schreef op 13 februari 2004 @ 22:56:
Als je zelfs geen beeld krijgt bij het opstarten van de comp, dan maakt het natuurlijk geen reet uit of Windows erop staat...

Ik zou idd je videokaart even bekijken en kijken of je mobo de kast op geen enkel punt raakt.
Als hij de hdd gebruikt waar een Windows versie opstaat (en een nieuw moederbord) geeft de pc zwart beeld, dus dat maakt wel degelijk een reet uit.

Verwijderd

Alle Stekertje's moesten met de tekst naar beneden bij mij !

Verwijderd

Topicstarter
dan kom je altijd toch nog terecht in bios?
iig goed punt van dat moederboard... ik zal nog is ff conteroleren morgen ;)

Verwijderd

nadat ik de stekers goed heb gedaan, bleef mn comp in een loop hangen... hij starte op kreeg het beeld en bios en daarna (Een stuke verder) reboote hij weer. daarna heb ik format gedaan en klaar!...

• Strikie

Strikie

Athletics

armageddon_2k1 schreef op 13 februari 2004 @ 22:56:

Idd je moederbord zou ook goed kortsluiting kunnen maken.
Anders kun je altijd nog proberen om het buiten de kast aan
te sluiten, of opnieuw inbouwen.

• Strikie

Strikie

Athletics

Verwijderd schreef op 13 februari 2004 @ 23:01:
nadat ik de stekers goed heb gedaan, bleef mn comp in een loop hangen... hij starte op kreeg het beeld en bios en daarna (Een stuke verder) reboote hij weer. daarna heb ik format gedaan en klaar!...
Gelukkig maar, valt mee dus ;)

Verwijderd

Topicstarter
ik kreeg van die "verhoging boutjes" bij me moederboard.. nou ik die er op gezet want anders past me moederboard niet in de kast... kan het hier mischien aan liggen dat hij daarmee kortsluiting maakt... trouwens ik heb geen interne speakertjes of zo aangesloten want die zaten er niet bij (mischien ligt het hieraan)

als ik de stekker er in doe dan gaat hij ook automatisch aan...

• Strikie

Strikie

Athletics

Verwijderd schreef op 13 februari 2004 @ 23:07:
ik kreeg van die "verhoging boutjes" bij me moederboard.. nou ik die er op gezet want anders past me moederboard niet in de kast... kan het hier mischien aan liggen dat hij daarmee kortsluiting maakt... trouwens ik heb geen interne speakertjes of zo aangesloten want die zaten er niet bij (mischien ligt het hieraan)

als ik de stekker er in doe dan gaat hij ook automatisch aan...
Die "verhogingsboutjes" horen er altijd in, dit is ivm kortsluiting met de systeemkast.

Verwijderd

Topicstarter
jah dat weet ik k vroeg me af of dit geen kortsluiting kan maken (niet op letten ik ben nog maar net nieuw met moederboards enzo :P)

t ziet er naar uit dat ik met de power leds enzo moet gaan knoeien :/

• Strikie

Strikie

Athletics

Van knoeien leer je juist zoveel :P

Verwijderd

Topicstarter
er gaat van knoeien ook vaak veel kappot :P
maar daar leer je weer van he :)

ik ga er morgen weer mee bezig k ben nu brak ;)

edit: kan mijn p4 1800 mhz processor wel op dit moederboard? 100 mhz front side bus.....

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2004 23:39 ]

Pagina: 1