Toon posts:

Buffalo memory

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de afgelopen week twee systemen in elkaar gezet. De eerste had een Asus p4p8x moederbord met 2x 256mb Boffalo geheugen erin. Ik kreeg geen beeld bij dit systeem en kwam er achter dat het aan het geheugen lag. In de hoop dat het aan de combinatie lag heb ik er ander geheugen in gezet en het Buffalo geheugen aan de kant gelegd.
Het tweede systeem was met een Gigabyte 8I875 moederbord. Deze startte gewoon op, maar halverwege de windows setup kreeg ik tot drie keer toe op hezelfde moment een blauw scherm. Het eerste wat ik ging vervangen was natuurlijk het geheugen en het systeem draaide prima.
Geheugen brak zou je zeggen en snel terugsturen naar de winkel.
Als laatste testje heb ik de reepjes even in mijn eigen computer geplaatst en het resultaat is dat hij prima draait. Windows memory diagnostic vindt ook niets verkeerds dus mijn vraag is nu, wat kan dit zijn en heeft er iemand meer problemen gehad met deze combinaties of is er iets over bekend?
Bij voorbaat dank.

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:09

Shunt

Boe

het kan zijn dat die chips gewoon niet met de af en toe kieskeurige intel chipsetjes ;) kijk eens wat voor merk de chips zijn en ga eens op site van je mobo kijken op de mem lijst of ze er bij staan ;)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03:59

Wimo.

Shake and Bake!

Combo moet werken ... het ligt dus ws aan het geheugen

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
heb gisteren een p4c800dl met 2x buffalo pc 400 gebouwd, ging goed. vorige week een p4p800dl met 2x 256mb pc 400 buffalo, ging ook goed.

de p4p8x is echter een i865p en dus geen 865pe of 875(p?). ik heb de p4p8x een 10 tal keer verkocht ofzo, soms met dual channel en soms met singel channel. de ene keer met corsair, de andere keer met buffalo of ecl brand/brand. ik zou niet meer weten of ik een keer een p4p8x met dual channel geheugen heb geleverd. wel weet ik zeker dat buffalo mem in single channel gewoon goed gaat op een p4p8x.

let op: de p4p8x ondersteund alleen een synchrone fsb/memory bus ofwel, als je een 800 mhz fsb p4 er in doet, kan hij alleen maar met pc 400 geheugen draaien. pc 333 zal nooit beeld gaan geven. zoals in het boekje staat: dit is een limitatie van de i865p chipset. de i865pe kan wel asynchroon draaien.

de p4p8x is een heel goed bordje is mijn mening, zonder rare fratsen. echter het is heel vervelend dat er alleen maar pc 400 mem in kan met een 800 mhz p4. daarom ben ik nu ook overgegaan op andere bordjes, zoals de p4s800-x (sis 648fx), p4v800-x (via pt800) , p4p800s (intel 848) en de gigabyte i848 (die ik prefereer boven de asus omdat deze 3 memory sloten heeft ipv 2) bovendien blijkt de i848 het helemaal nog niet zo gek te doen tenopzichte van de i865p.

[ Voor 47% gewijzigd door smvs op 13-02-2004 22:27 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PMG Beleid

Zeker bij obscure problemen hebben we echt meer info nodig om iets mee te doen...

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.