[Demon] Router/modem probleem

Pagina: 1
Acties:

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-05 15:18
Omdat ik vind dat dit onderwerp niet echt in het topic van Demon Ervaringen past , open ik maar een nieuw topic met mijn probleem:

Ik heb problemen met mijn internet connectie. Na een tijdje is het zo dat het internet "offline lijkt te zijn" . het is namelijk zo dat ik na een bepaalde tijd geen webpagina's meer kan bezoeken, en dit terwijl msn het gewoon nog volledig doet :?

Weet iemand hier mischien een oplossing voor ?

het gaat om een Demon 8192/1024 Abbo met een Zyxel Modem (heb hem omgezet naar een router)

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Verwijderd

Gebruik je soms een p2p client ofzo die veel connecties open zet?
Dan wil het nog wel eens gebeuren dat je NAT tabel volloopt.

Wat heb je overigens zelf al geprobeerd om het probleem te verhelpen? Modem/Router opnieuw gestart? Indien het dan wel werkt, dan is dat vrij logisch omdat je NAT tabel dan word leeg gesmeten.

Mocht je zo'n p2p client gebruiken, probeer dan eens in te stellen dat dat programma wat minder connecties mag gebruiken. Dan trekt je modem/router het wat beter.

• Possible
Hmmz, tja inderdaad het probleem is opgelost als het modem/router word ge-reset. er zitten maar 2 computers op de router aangesloten

Modem/Router ---> 100mbit hub ---> 2 computers

Maar beide computers zijn bijna clean installed er zijn ook geen programma's like emule of kazaa geistalleerd.

edit: oke dit is niet leuk meer , zonet binnen 10 min is het modem/router al 2 keer vast gelopen :'(

[ Voor 18% gewijzigd door Possible op 13-02-2004 22:11 ]

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

• RepoMan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-02 12:26
Heb je wel de laatste firmware in je modem?
Op de Zyxel site staat namelijk een nieuwere firmware dan op Demon site te vinden is...
Mocht je die er nog niet in hebben zitten, dan zou ik het zeker even proberen.

• Possible
ja de laaste firmware zit er al op :)

Ok het is nog steeds niet opgelost.

Wat ik wel weet is bijv , als 2 pc's gewoon aan staan , en 1 pc is aan het internetten dan valt het internet NIET uit . Maar zodra pc 2 op internet gaat valt het internet weg en/of MSN doet het maar internet dan weer niet :?

Ik snap er iig niks meer van :(

[ Voor 81% gewijzigd door Possible op 14-02-2004 20:57 ]

• Possible
*kick*

Iemand die nog oplossingen heeft :?

Verwijderd

Heb hetzelfde probleem met MyADSL 8mbit. Snap er niks van, alleen als ik het modem uit- en aanzet doet hij het weer.

• Jilvoos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:35
Ik heb zelf ook Demon 8mbit en ik ahd ook dit probleem. Ik heb echter een router achter mijn ZyXEL staan. Hetgeen wat ik fout deed is dat ik de router niet op Dynamic IP had gezet en dus alleen het mac-adres hoefde in te vullen. Mijn ip-adres kwam dus nergens aan bod.

Ja ik weet dat het een ander geval is maar misschien heb je er wat aan.

Succes

• Possible
hmmz zal ik dat ook eens proberen , bedankt :P

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-04 19:43

Gé Brander

MS SQL Server

Hmmm. Vreemd, ik heb dat probleem ook. Alleen is het op gaan treden na de upgrade en nadat ik de host file had aangepast. Bij mij is de situatie als volgt:

modem=====hub======server======switch=====pc

Op de hub heb ik nog een tweede aansluiting met mijn werklaptop waarmee ik een vpn verbinding opbouw als dat moet. Dan moet ik wel de server netwerkkaart uitschakelen, want ik moet het zelfde IP adres krijgen.

Maar na het terugzetten van de originele host file is het een stuk minder. Ik heb nog maar 1 keer in enkele dagen het probleem teruggehad....

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Possible
Hmmz ok ik heb bovenstaande antwoorden even ge-probeerd maar het is nog steeds niet gelukt :( soms is het zo dat het dsl lampje wel 2/3 x achter elkaar uitvalt en daarna wel weer uren kan draaien , het is echt verschillend......

Pagina: 1