[XP] mapopties op submappen toepassen*

Pagina: 1
Acties:

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:40

de Peer

under peer review

Topicstarter
WIN-XP:
ik heb een map waarin weer allemaal nieuwe mappen staan met veel foto's

nu wil ik dus deze map laten weergeven als lijst, maar hoe krijg ik het voor mekaar dat alle submappen er ook als lijst uitzien ??
ZONDER.. dat ik alle mappen op mijn computer als lijst er uit wil laten zien.

handmatig is geen optie, want als je dan in een map (met lijstweergave) een nieuwe map aanmaakt dan ziet deze er weer uit volgens de standaardweergave (pictogrammen in dit geval)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Kun je de desktop.ini file niet naar de verschillende mappen kopieren?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• de Peer

de Peer

under peer review

Topicstarter
hmm maar moet ik nog bij elke nieuwe map die ik maak dat bestandje weer kopieren, volgens mij moet het veel makkelijker kunnen.
er zou toch een optie moeten zijn "maak alle submappen hetzelfde als deze"

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Titel edit zodat het OS in je topic titel staat - probeer hier voortaan zelf op te letten :)

Verwijderd

de Peer schreef op 13 februari 2004 @ 21:50:
hmm maar moet ik nog bij elke nieuwe map die ik maak dat bestandje weer kopieren, volgens mij moet het veel makkelijker kunnen.
er zou toch een optie moeten zijn "maak alle submappen hetzelfde als deze"
die is er ook:
eigenschappen > aanpassen > dit sjabloon ook op alle submappen toepassen

alleen werktie niet bij mij :(

• de Peer

de Peer

under peer review

Topicstarter
dat 'sjabloon' slaat op iets wat je uit dat rijtje kiest, dus bijv: muziek, video fotoalbum. dan krijg je van die onhandige mappen, das dus niet wat ik bedoel, of er moet een mogelijkheid zijn zelf zon sjabloon te maken/ aan te passen

Verwijderd

Is heel makkelijk in XP
Tools, Folder Options, View en dan Apply to All Folders klikken.

Vervolgens zullen dus alle mappen en submappen hetzelfde eruit zien als de map vanwaaruit je deze settings hebt toegepast.

Verwijderd

de Peer schreef op 13 februari 2004 @ 22:08:
dat 'sjabloon' slaat op iets wat je uit dat rijtje kiest, dus bijv: muziek, video fotoalbum. dan krijg je van die onhandige mappen, das dus niet wat ik bedoel, of er moet een mogelijkheid zijn zelf zon sjabloon te maken/ aan te passen
ow wacht ff ja, dat staat er ook netjes bij. my bad 8)7
Verwijderd schreef op 13 februari 2004 @ 22:13:
Is heel makkelijk in XP

Vervolgens zullen dus alle mappen en submappen hetzelfde eruit zien als de map vanwaaruit je deze settings hebt toegepast.
dat zou ik maar niet doen, die wijzigt ALLE mappen op je hele systeem

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2004 22:15 ]

• de Peer

de Peer

under peer review

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 februari 2004 @ 22:13:
Is heel makkelijk in XP

ik zei het nog zo :Z

• de Peer

de Peer

under peer review

Topicstarter
niemand? het zou toch moeten kunnen, hier moeten toch veel meer mensen tegenaan gelopen zijn? :?

• Denker
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-04 10:37
Je map instellen zoals je 'm wilt weergeven: Extra -> Mapopties -> tabblad Weergave -> Op alle mappen toepassen.

• de Peer

de Peer

under peer review

Topicstarter
Denker schreef op 14 februari 2004 @ 19:09:
Je map instellen zoals je 'm wilt weergeven: Extra -> Mapopties -> tabblad Weergave -> Op alle mappen toepassen.

ik zei het nog zo :Z

Verwijderd

Ik geloof dat niemand oplet hier. Alle submappen van een directory bijvoorbeeld dus dezelfde instelling geven en alle andere mappen niet. Lijkt me duidelijk, maar hoe??

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Blijven we wel een beetje vriendelijk naar elkaar? De mensen die hier antwoorden proberen je ook maar te helpen - en op deze manier reageren lokt iig niet uit dat andere mensen je nog willen helpen :)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Windows slaat de instellingen voor deze mappen op in een aantal Regkeys (dus niet de desktop.ini zoals ik dacht):
code:
1
2
3
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\ShellNoRoam\BagMRU

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\ShellNoRoam\Bags
Zoek of schrijf een programma dat bij het bekijken van een map de parent van deze map op zoekt in beide registry keys; en ervoor zorgt dat de huidige map ook een regkey krijgt die gelijk is aan zijn parent. Dat zou voor het gedrag wat jij wilt moeten zorgen. In de sourcecode van Explorer.exe te zien heeft Microsoft dit niet standaard geimplementeerd ;)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• de Peer

de Peer

under peer review

Topicstarter
hmm dat moet dan maar, wel omslachtig eigenlijk maar als het gaat werken is het best natuurlijk :)

ik vind overigens niet dat ik vervelend doe naar anderen, ik heb duidelijk in mijn startpost gezet wat ik NIET bedoel, en als mensen me dan precies dat gaan vertellen hebben ze niet goed gelezen :/
Pagina: 1