Toon posts:

[IE/Mozilla/MSN] Valt onverwacht uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ey, ik heb een week ofzo geleden mijn pc geformatteerd (wat overigens zonder ook maar enige tegenslag is gegaan: een wonder). Ik heb echter sinds toen 1 probleempje. Na onbepaalde tijd valt mijn browser (IE/Mozilla Firebird) en MSN Messenger uit. Ik moet mijn pc rebooten om het weer te laten werken.
Heeft iemand hier een oplossing voor?

(Win XP Pro SP1 NL / IE6 / MSN 6 / Mozilla Firebird 0.8)

edit:\ kleine aanvulling: PC is Virus vrij :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2004 21:43 ]

Verwijderd

Hoe zit je op internet (chello, adsl incl provider, inbel)?
Indien mbv router welke router?
Wat voor een netwerkkaart/modem ?
ben je zeker van de juiste drivers en heb je deze evt ook geupdate?
Staat er iets relevants in je logfiles?

Kan het misschien zijn dat je je ip leastijd te hoog heb ingesteld?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2004 22:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
M.b.v router.. maar dta is niet zo relevant denk ik.

Want alleen genoemde programma's vallen uit. OE, ICQ, Kazaa e.d. werken wel gewoon. Moet softwarematig probleem zijn dus.

Verwijderd

Tja feit is gewoon dat hoemeer info je geeft hoe makkelijker het word om het probleem te tackelen. Dat de router irelevant zou zijn is een beeje kort door de bocht imo, check de search maar een dan zie je dat de router best de probleemmaker kan zijn ook al betreft het maar een of twee programma's.
Kijk ik wil je absoluut niet afvallen ofzo, maar denk je niet dat een beetje extra info handig zou zijn? Zoals je nu ook zegt dat outlook expres, icq ed wel gewoon werkt terwijl je daar in je openings post geen woord over rept, juistem omdat dat absoluut relevant is. En krijg je bv een foutmelding tijdens het afsluiten van die programma's?
Je kunt anders ook even in je configuratioescherm bij admin kijken of je iets raars in de logs ziet staan. Tot slot heb je je pc al gescanned op spyware, virussen ed?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2004 21:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 februari 2004 @ 21:58:
Tja feit is gewoon dat hoemeer info je geeft hoe makkelijker het word om het probleem te tackelen. Dat de router irelevant zou zijn is een beeje kort door de bocht imo, check de search maar een dan zie je dat de router best de probleemmaker kan zijn ook al betreft het maar een of twee programma's.
Kijk ik wil je absoluut niet afvallen ofzo, maar denk je niet dat een beetje extra info handig zou zijn? Zoals je nu ook zegt dat outlook expres, icq ed wel gewoon werkt terwijl je daar in je openings post geen woord over rept, juistem omdat dat absoluut relevant is. En krijg je bv een foutmelding tijdens het afsluiten van die programma's?
Je kunt anders ook even in je configuratioescherm bij admin kijken of je iets raars in de logs ziet staan. Tot slot heb je je pc al gescanned op spyware, virussen ed?
Ik krijg geen foutmeldingen. Hij opent gewoon de pagina niet meer, / hij gaat naar het inlogscherm van MSN. Geen viri, geen spyware. Ehm.. wat wil je nog meer weten... Geen softwarematige firewall (in router (Alcatel 510 v4) zit wel een hardwarematige (niet uitschakelbaar). Verder ehh... niks.

• Wokkel1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-03 18:20
Verwijderd schreef op 13 februari 2004 @ 22:15:
[...]

Ik krijg geen foutmeldingen. Hij opent gewoon de pagina niet meer, / hij gaat naar het inlogscherm van MSN. Geen viri, geen spyware. Ehm.. wat wil je nog meer weten... Geen softwarematige firewall (in router (Alcatel 510 v4) zit wel een hardwarematige (niet uitschakelbaar). Verder ehh... niks.
Heb je misschien Chello?

Er was toch iets dat Chello geen IP toekent.

Verwijderd

Mhh kun je als het weer gebeurt eens een trace doen en hier de output posten?
In windows ging dat dacht ik met "tracert www.blabla.bla" in een dosbox.

Hiermee kun je nl zien waar de connectie spaakloopt

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2004 22:23 ]

Verwijderd

Wokkel1982 schreef op 13 februari 2004 @ 22:19:
[...]

Heb je misschien Chello?

Er was toch iets dat Chello geen IP toekent.
maar op dat moment zou kazaa outlook ed toch ook niet meer moeten werken :?
En die doen het nou juistem wel gewoon volgens de ts.

Verwijderd

Topicstarter
geen chello: Planet ADSL.

die trace ga ik proberen :)

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 13 februari 2004 @ 22:49:
geen chello: Planet ADSL.

die trace ga ik proberen :)
lijkt zwaar op een dns probleem al zeg je het mij...

kazaa e.d werken met iptjes... webservers met dnsen/ip's

probeer eens als je geen verbinding hebt... de site van tweakers in te tikken als ip nummer

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

Verwijderd

Topicstarter
Ehm.. en dat is?

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

code:
1
2
3
4
5
6
7
C:\>nslookup www.tweakers.net
Server:  ns.xs4all.nl
Address:  194.109.6.66

Non-authoritative answer:
Name:    www.tweakers.net
Address:  213.239.154.35

Verwijderd

hmm hij zegt in zijn tweede post dat outlook expres wel werkt, maar dat werkt toch ook via dns en niet op ip afaik?
Mij lijkt dus dat het probleem op een ander vlak gezocht dient te worden of ik moet het helemaal mis hebben mbt outlook en dns (pop.planet.nl & mail.planet.nl)

Verwijderd

Topicstarter
Daar was ik weer (helaas).

Ik heb inmiddels gezocht en gevraagd, maar nog steeds geen oplossing. Wat jullie aandroegen:

- DNS -> Alleen een IP intypen van een website werkt ook niet
- Trace -> Gewoon zoals het hoort:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/~weerdenburgbv/tracert.jpg

Nogmaals kort het probleem: na onbepaalde tijd stopt mijn browser + MSN ermee. Programma's als OE, Kazaa en ik merkte zojuist WSFTP blijft gewoon werken.

Iemand verder een mogelijkheid / oplossing?

Verwijderd

Topicstarter
Is een kickje dan wellicht de mogelijkheid om het probleem op te lossen?

Verwijderd

Heb je intussen al in je logfiles gekeken of daar iets relevants instaat?

In elk geval een raar probleem aangezien (zo het lijkt) je dns goed staat, maar zou je toch even kunnen vertellen waar deze naartoe wijst? Alhoewel het na ik aanneem gewoon de dns van planet is (195.121.1.34 en 195.121.1.66). Tevens zou ik graag willen weten of je via dhcp een verbinding krijgt of een statisch adres heb.

Indien je dhcp gebruikt (wat inweze goed dient te werken) zou je eens kunnen proberen of het helpt als je de boel statisch maakt dus gard een ip aanwijst voor je systeem, de router als gateway (ip) maakt en de dns vastzet op eerder genoemde van planet. Als je situatie andersom is kun je natuurlijk eens dhcp proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 februari 2004 @ 17:01:
Heb je intussen al in je logfiles gekeken of daar iets relevants instaat?

In elk geval een raar probleem aangezien (zo het lijkt) je dns goed staat, maar zou je toch even kunnen vertellen waar deze naartoe wijst? Alhoewel het na ik aanneem gewoon de dns van planet is (195.121.1.34 en 195.121.1.66). Tevens zou ik graag willen weten of je via dhcp een verbinding krijgt of een statisch adres heb.

Indien je dhcp gebruikt (wat inweze goed dient te werken) zou je eens kunnen proberen of het helpt als je de boel statisch maakt dus gard een ip aanwijst voor je systeem, de router als gateway (ip) maakt en de dns vastzet op eerder genoemde van planet. Als je situatie andersom is kun je natuurlijk eens dhcp proberen.
Sorry dat ik zo laat reageer maar het ging ff niet sneller.

Logfiles? Welke logfiles bedoel je (en waa kan ik die dan ev. vinden?)
Ik ga er vanuit dat die ip's idd van planet zijn.. die tracert wordt automatisch gegenereerd dus wat het precies is: geen idee.

Ik heb nog niet de mogelijkheid gehad om de boel statisch te maken, dat ga ik proberen als de boel weer platligt (ik kon toen het zonet weer gebeurde niet bij mijn router komen... vaag, mgoed).

Ook heb ik nog wat meer getraceert en er kwamen rare resultaten uit. De ene site deed het wel, en de andere niet:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/~weerdenburgbv/tracert2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/~weerdenburgbv/tracert3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/~weerdenburgbv/tracert4.jpg

Ik heb al die sites ook in mijn browser geprobeerd maar dat werkte niet.

Verwijderd

Topicstarter
Een laatste doodschop dan maar :'(

Verwijderd

Tja ik zou echt niet weten wat er aan de hand is en blijkbaar anderen ook niet.
Je probleem lijkt namelijk nogal complex helemaal doordat je blijkbaar roundom de verbinding verliest (als ik de tracers zo bekijk) en dat er is niet echt een aanwijsbare reden voor is.

Als je nou een keer met logs kwam zou het al een stuk simpeler zijn. Ik kan je niet precies vertellen waar die zitten, omdat ikzelf geen windows draai, maar ik dacht dat je het ergens in het configuratiescherm bij admintools kon vinden.
Kijk gewoon of je daar error meldingen tegenkomt .

Als je toevallig de speedtouch 510 hebt en je hebt hiervan de firmware geupdate naar 4.2.3.0.0 dan zou je ook de logs van je router eens kunnen doorspitten op evt. error meldingen.

Ik zou je heel graag willen helpen, maar zonder deze dingen is het echt zoeken naar een naald in een hooiberg.

sorry

Verwijderd

Topicstarter
Sja.. als iemand mij kan vertellen waar ik logs zou kunnen vinden... ik heb er nog nooit van gehoord.
Pagina: 1