Toon posts:

[XP] Installeren met floppy, zonder cdrom

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heej tweaks,
Ik heb hier een laptop van een kameraad en die is helemaal leeg. Ik moet er dus weer ff windows opzetten, en dat dacht ik zo ff te doen als anders.
Maar in deze laptop zit geen vaste diskette of cdrom, alleen een 'la' waar je diskettestation of cdromstation in kan doen. Dus beide wil niet, zodat je makelijk kan installeren.
Opzich zou dat niet zo'n probleem moeten zijn, want ik weet dat je via cd-rom boot ook kan setuppen. Maar deze kan ik niet in bios instellen, omdat hij wachtwoord niet weet.

Dus mijn vraag is of er een andere manier is om windows ( versie maakt ook niet uit trouwens, maar wil er het liefst xp op ) te installeren.

Ik zat te denken om de bestanden van opstartfloppy nr hardeschijf te schrijven zodat hd boot en je de cd wel kan gebruiken, maar weet niet hoe je bestanden van floppy naar c moet kopieren in dos

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-04 11:46

PcDealer

HP ftw \o/

Is die laptop wel legaal? Anyway, je zou wel via een netwerk de folder x:/386i kunnen overpompen. Of op andere pc met XP cd opstartdiskettes aanmaken :)

[ Voor 23% gewijzigd door PcDealer op 13-02-2004 20:20 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Gewoon MS DOS 3.0 instaleren met CD drivers, en dan via DOS Setup win XP opstarten.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:11

momania

iPhone 30! Bam!

Wat je zou kunnen doen is een win98 boot maken, daarmee booten en dan op je c schijf een 'format /s' uitvoeren.
Dan wordt je hd iig bootable.
Als je dan de inhoud van die floppy op je hd zet, en je reboot met je cd-rom erin, hebje als het goed is ook cd ondersteuning.
Dan kan je gewoon een setup draaien denk ik.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-04 13:38

Tags NL

Harmful or Harmless?

Kun je niet met functietoets tijdens starten een temporary startup device kiezen? De meeste nieuwe notebooks kunnen dit al, je hebt een normale boot-order maar als je een keer een ander device wilt dan kun je dat in een bootmenu kiezen.

https://powershellisfun.com

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 februari 2004 @ 20:22:
Gewoon MS DOS 3.0 instaleren met CD drivers, en dan via DOS Setup win XP opstarten.
ja dat dacht ik ook, maar hij laad de cddrivers niet. Ik kom met behulp van opstartdisk in dos en gebruik dus floppystation en omdat cdromstation er dan niet inzit laad ie die drivers niet.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op 13 februari 2004 @ 20:39:
ja dat dacht ik ook, maar hij laad de cddrivers niet. Ik kom met behulp van opstartdisk in dos en gebruik dus floppystation en omdat cdromstation er dan niet inzit laad ie die drivers niet.
Misschien kan je als de laptop een netwerkkabel heeft een bootdisk met netwerkdrivers kunnen maken. even zoeken in het boekje of op de site van de fabrikant welke dit zijn. Vervolgens kopieer je de setupbestanden naar de harde schijf van de laptop en tikt
code:
1
winnt
om de setup te starten vanuit DOS :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1