Ik heb een uploadscript:
alles werkt perfect, het plaatje wordt geupload e.d. ik kan het plaatje alleen niet bekijken. Op iedere hosting werkt het perfect alleen op de huidige (hscg) niet. Ik heb gemailed met de helpdesk. Deze deelt mij mede dat ik het bestand nog leesrechten moet geven. Dit heb ik nog nooit gehoord, maar goed, weet iemand hoe ik dit doe?
alvast bedankt
Ralf
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
| <?php if ($a == 'upload') { $naam = $_FILES['plaatje']['name']; $naam = ereg_replace(" ", '',$naam); $type = $_FILES['plaatje']['type']; $grootte = $_FILES['plaatje']['size']; $info = getimagesize($_FILES['plaatje']['tmp_name']); if ($_FILES['plaatje']['type'] != 'image/gif' && $_FILES['plaatje']['type'] != 'image/pjpeg') { header("location: grafisch.php?a=upload&e=1"); }// ok if(!$_FILES['plaatje']['name']) { header("location: grafisch.php?a=upload&e=4"); }// ok if ($grootte > '150000') { header("location: grafisch.php?a=upload&e=2"); } if ($info[0] > 300 && $resize != '1') { header("location: grafisch.php?a=upload&e=3&naam=$naam"); } if ($info[1] > 400 && $resize != '1') { header("location: grafisch.php?a=upload&e=3&naam=$naam"); } if (file_exists("/disk/web/www.de-pannekoekenbakker.nl/wwwroot/actie_plaatjes/$map/$uid/$naam")) { $namen = explode('.',$naam); $naam = $namen[0]; $naam .= '_1'; $naam .= '.'.$namen[1]; } if (is_uploaded_file($_FILES['plaatje']['tmp_name'])) { copy($_FILES['plaatje']['tmp_name'], "/disk/web/www.de-pannekoekenbakker.nl/wwwroot/actie_plaatjes/$map/$uid/$naam"); } else { echo "Possible file upload attack. Filename: " . $_FILES['plaatje']['name']; } Header("Location: grafisch.php?a=upload&stap=4&plaatje=$naam&map=$map"); } ?> |
alles werkt perfect, het plaatje wordt geupload e.d. ik kan het plaatje alleen niet bekijken. Op iedere hosting werkt het perfect alleen op de huidige (hscg) niet. Ik heb gemailed met de helpdesk. Deze deelt mij mede dat ik het bestand nog leesrechten moet geven. Dit heb ik nog nooit gehoord, maar goed, weet iemand hoe ik dit doe?
alvast bedankt
Ralf
Foto afdrukken prijsvergelijk -> http://www.fotovergelijk.nl