2003 server voor ftp en http etc installeren...

Pagina: 1
Acties:

• kreator
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-11-2025

kreator

Wie niet waagt, verliest niet

Topicstarter
Ik heb sinds kort demon internet (8mbit om 1mbit) en nu heb ik dus de mogelijkheid om een servertje te installeren.

Ik zat te denken aan een 2003 met exchange, isa en iis, remote desktop enzo.

Hoe kan ik dat het beste doen qua netwerk? Die server het internetadres geven en mijn pc via dat apparaat laten internetten dmv proxy, of kan ik beter het externe ipadres op dat routertje zetten en dan dhcp laten spelen? En hoe doe je dat met een website? Ik wil mijn www.kreator.demon.nl een gezicht geven, maar de files moeten dus op die server staan en niet op de webspace.

Ik weet wel wat van servers installeren enzo, maar qua internetservices ben ik vrij nat onder de oksels.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-04 11:46

PcDealer

HP ftw \o/

Als je een router hebt, kun je de server in een DMZ zetten om het van buiten te kunnen benaderen. Router krijgt dan IP van Demon.

[ Voor 15% gewijzigd door PcDealer op 13-02-2004 20:16 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

• kreator

kreator

Topicstarter
PcDealer schreef op 13 februari 2004 @ 20:15:
Als je een router hebt, kun je de server in een DMZ zetten om het van buiten te kunnen benaderen. Router krijgt dan IP van Demon.
Het is zo'n standaard demon adsl zixon (ofzo) geval. Ik geloof niet dat daar veel inzit.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

kreator schreef op 13 februari 2004 @ 20:16:
[...]

Het is zo'n standaard demon adsl zixon (ofzo) geval. Ik geloof niet dat daar veel inzit.
Het staat er #$#&&$ op! 8)7
ZyXELL PRESTIGE 650-R toevallig?

Die staat af Demon in BRIDGE mode -> aparte router nodig. M.b.v. de handleiding kun je het op ROUTER mode zetten -> hub of switch volstaat. ROUTER wordt niet ondersteund door helpdesk Demon.

• kreator

kreator

Topicstarter
PcDealer schreef op 13 februari 2004 @ 20:32:
[...]

Het staat er #$#&&$ op! 8)7
ZyXELL PRESTIGE 650-R toevallig?

Die staat af Demon in BRIDGE mode -> aparte router nodig. M.b.v. de handleiding kun je het op ROUTER mode zetten -> hub of switch volstaat. ROUTER wordt niet ondersteund door helpdesk Demon.
Dan moest ik naar beneden lopen. B-).

Okay, dus ff als router configgen...

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

En daaraan een switch hangen.

Pagina: 1