[probleem] Compaq Of Dell

Pagina: 1
Acties:

• Dark Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:38

Dark Angel

Corvette LS Power

Topicstarter
Ik wil graag jullie menig horen over de vraag waarom een merk beter zou zijn dan de andere.

Ik werk als Systeembeheerder bij een Mileu laboratorium. En onze pc standaard is Compaq, dit merken kopen wij al jaren en bevalt er goed. (wij hebben van P1 133 tot p4 2.8 systemen staan van compaq)
Maar op een paar werkplekken in ons bedrijf waar we Analyse apperaten hebben staan, hebben we wel eens pc problemen. (Dit zijn de dood normale windows errors) die we vaak zelf kunnen oplossen. Als we dan toch nog ondersteuning nodig hebben met het aangekoppelen van het apperaat.
Dan roepen we de hulp in van een monteur van het apperaat.
Deze zal vaak de software installeren van de speciale ISA of PC kaart. Als hij het niet werkende krijgt horen wij echt altijd, ja met een dell zou dit probleem niet voor komen want die pakt direct de juiste instellingen voor de kaart.

En dit horen we echt van veel verschillende bedrijven.
Maar bij ons gaat dat er niet echt in. van koop een dell en je bent van je problemen af. Zulke bedrijven kopen toch vaak de zelfde onderdelen maar zetten er alleen hun naam op.

Heeft iemand een idee of het wel echt zo zou kunnen zijn dat een bepaalt merk pc gewoon beter om kan gaan met isa of pc kaarten.

|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl

Verwijderd

Volgens mij allemaal onzin om hun eigen onkunde te maskeren. Dell en Compaq gebruiken uiteindelijk gewoon hardware van derden (MSI, ...), halen de stickers eraf, plakken hun eigen stikkertjes erop en bouwen het in een kast in.

Misschien dat Dell betere componenten gebruikt dan Compaq, maar ik betwijfel of dit wel zo is.

Als je gelukkig bent met Compaq, gewoon blijven gebruiken. Het gras is altijd groener aan de andere kant, maar aangezien Dell after sales support momenteel een ramp is ...

• Dark Angel

Dark Angel

Corvette LS Power

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 februari 2004 @ 20:54:
Volgens mij allemaal onzin om hun eigen onkunde te maskeren. Dell en Compaq gebruiken uiteindelijk gewoon hardware van derden (MSI, ...), halen de stickers eraf, plakken hun eigen stikkertjes erop en bouwen het in een kast in.

Misschien dat Dell betere componenten gebruikt dan Compaq, maar ik betwijfel of dit wel zo is.

Als je gelukkig bent met Compaq, gewoon blijven gebruiken. Het gras is altijd groener aan de andere kant, maar aangezien Dell after sales support momenteel een ramp is ...
Wij blijven ook wel bij compaq maar het probleem is gewoon dan als er een monteur maar iets moet doen wat langer duurt dan hij verwacht ze gelijk roepen ja met dell heb je dat niet. en je merkt gewoon dan ze dan ook niet echt meer de extra moeite nemen om het wel werkende te krijgen. meer van ja jullie kopen Compaq dus jullie moeten ook zorgen dat het werk ook al is de software/hardware van hun.

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Dat geloof je toch zelf niet? een driver installeren op een dell windows of op een compaq windows blijft nu toch echt wel hetzelfde. zowel compaq als dell, doen aan massaproductie, een dergelijke PC is dus op een heel breed platform getest. Als de meet apparatur dan toch een specifieke PC vereist dan moet de leverancier maar zelf de pc leveren en onderhouden, tenslotte is hij het die optimale kwaliteit moet leveren aan zijn klanten, de PC is op dat moment een deel van het meetinstrument..

You don't need eyes to see, you need vision

• Dark Angel

Dark Angel

Corvette LS Power

Topicstarter
leffe_blond schreef op 14 februari 2004 @ 11:53:
Dat geloof je toch zelf niet? een driver installeren op een dell windows of op een compaq windows blijft nu toch echt wel hetzelfde. zowel compaq als dell, doen aan massaproductie, een dergelijke PC is dus op een heel breed platform getest. Als de meet apparatur dan toch een specifieke PC vereist dan moet de leverancier maar zelf de pc leveren en onderhouden, tenslotte is hij het die optimale kwaliteit moet leveren aan zijn klanten, de PC is op dat moment een deel van het meetinstrument..
Yup ben ik helemaal mee eens maar je krijgt dat een gewone standaard dell bak.