Toon posts:

Abit IC7-G USB2.0 werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai windowsXP met SP1a en alle USB2.0 apparaten die ik aansluit op mijn PC (iHP140,Digitale camera) krijg ik een popup in windows die zegt dat er een snel USB apparaat is aangesloten op een langzaam usb poort.

ik heb het volgende al geprobeerd op advies van mensen:

VIA4in1 drivers installeren
Service pack 1a voor winXP installeren
Bios checken of USB2.0 enabled is (is gechecked)
Hier op GoT gesearch naar iemand met hetzelfde probleem maar ik kan alleen maar topics over Asus mobos vinden :|
Google geraadpleegd maar ik kan alleen maar reviews vinden waar USB2.0 vermeld wordt als supported door de mobo.

Het is best vervelend dat het niet werkt want ik heb geen zin om +-15 gig aan muziek zonder usb2.0 naar men mp3 speler te sturen |:(

Heeft iemand een oplossing toevallig hiervoor?

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-07 11:19
Het wil nog wel eens gebeuren dat je SP1 installeert maar dat USB2 nog niet ingeschakeld is.
Ga dan naar Systeem --> Hardware --> apparaatbeheer en werk het programma van je USB apparaat bij.
je hoeft alleen te zeggen dat ie moet gaan zoeken naar nieuwe software, de rest installeert ie zelf.
Dan zegt ie dat ie een USB 2 heeft gevonden.
Misschien is dat het probleem.

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 17:07
VIA4in1 drivers installeren zal niet helpen. Het is een bord met een Intel chipset. Heb je de Intel chipset drivers al geprobeerd? Daar zit een optie in (readme lezen) om USB2.0 te forceren.

Verwijderd

Topicstarter
marquis schreef op 13 februari 2004 @ 19:47:
Het wil nog wel eens gebeuren dat je SP1 installeert maar dat USB2 nog niet ingeschakeld is.
Ga dan naar Systeem --> Hardware --> apparaatbeheer en werk het programma van je USB apparaat bij.
je hoeft alleen te zeggen dat ie moet gaan zoeken naar nieuwe software, de rest installeert ie zelf.
Dan zegt ie dat ie een USB 2 heeft gevonden.
Misschien is dat het probleem.
Opgelost. :D Heel veel dank _/-\o_

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-07 11:19
graag gedaan

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)