Toon posts:

[VB/ASP] Debug mode object

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik in visual basic 6.0 de volgende code heb, in een activeX dll met als naam 'test' en in de class 'clsClass'
Visual Basic:
1
2
3
Public Function myfunc(number1, number2)
    myfunc = number1 + number2
End Function

Vervolgens maak ik een asp pagina en die plaats ik in mijn www root met de volgende code
ASP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<%
Dim obj, result

Set obj=Server.CreateObject("test.clsClass")

result=obj.myfunc(100,2030)
response.write "resultaat:" & result
set obj = nothing
%>

Als ik nu de asp pagina uitvoer krijg ik de volgende resultaat

resultaat:2130

Dit is dus uiteraard goed, maar als ik vervolgens in visual basic mijn dll in debug mode plaats met een breakpoint in de code, en ik voer de asp pagina opnieuw uit krijg ik weer als resultaat 'resultaat:2130' en kom ik niet terecht bij de breakpoint in mijn code.

Ik heb bij component Service --> My computer --> DCOM config --> VB ASP Debugging al goed gezet maar hij werkt nog steeds niet.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Is je dll al geregged? Effe unreggen en dan nog eens proberen...

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb deze met regsvr32 geregistreerd, en ook al geprobeert met regsvr32 /u te unregistreren en daarna opnieuw te registreren.
maar dat help allemaal niets

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:05

pistole

Frutter

Waarom maak je niet in VB een project group aan?

-dus project met je ActiveX dll
-project ernaast waain je een referentie naar het object gebruikt (via Project, References)

De methode die jij gebruikt heb ik nog niet eerder gebruikt, dus weet niet of dat uberhaupt werkt? Volgens mij 'weet' VB namelijk niet dat je het object aanroept, en kan dus ook niet een breakpoint zetten.

Ik frut, dus ik epibreer

Verwijderd

Topicstarter
omdat ik momenteel bezig ben met een html parser, die dus door een asp pagina aangeroepen wordt en vervolgens daar aan de hand van een sjabloon een html pagina genereerd.

volgens microsoft moet het ook kunnen, vertellen ze hier
http://msdn.microsoft.com...ingyouriisapplication.asp

alleen dan volg ik exact die stappen, en dan komt die nog steeds niet bij de breakpoint.

ter aanvulling
ik gebruik Visual Basic 6.o [SP5]
for 32-bits Windows Development

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:05

pistole

Frutter

hmm

Enable client-side debugging ook aangezet in IIS?

[ Voor 8% gewijzigd door pistole op 13-02-2004 21:36 ]

Ik frut, dus ik epibreer

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Je DLL dient volgens mij (maar da's lang geleden) juist NIET geregged te zijn. That way komt 'ie bij je VB uit als 'ie 'm probeert te createn....

Maar nogmaals, 't is lang geleden.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
mhh, ik heb nu client-site en server-site debugging aangezet in IIS, en de dll unreged, maar nog steeds maakt hij een object zonder in visual basic te springen

• DukeMan
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
ALs je je dll via regsvr32 regt, compileerd en dan vanaf je website runt kan hij natuurlijk nooit in je breakpoint komen...
Je draait de dll toch niet vanuit de dev. environment? maar vanuit iis. tevens is het een website, die kan je niet met breakpoints debuggen.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
NTGiant schreef op 16 februari 2004 @ 10:56:
ALs je je dll via regsvr32 regt, compileerd en dan vanaf je website runt kan hij natuurlijk nooit in je breakpoint komen...
Je draait de dll toch niet vanuit de dev. environment? maar vanuit iis. tevens is het een website, die kan je niet met breakpoints debuggen.
Jazeker kan dat wel. Ik weet even niet 1 2 3 meer hoe, maar ik heb het ook ooit gedaan. IIS probeert dan de DLL te createn, komt erachter dat 'ie dat niet kan ofzo en probeert dan je dev. environment. Vervolgens kun je daar gewoon je breakpoints in gebruiken. Je moet alleen wel zorgen dat je dev. env. al runt en "wait for component creation" aan staat.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/waitfor.gif

[ Voor 7% gewijzigd door RobIII op 16-02-2004 12:15 ]

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
oke bedankt rob,

hij werkt nu, heb de dll niet geregisteerd en vb laten runnen.
vervolgens in IIS de server-side debugging aangezet en voila hij kwam er in.
Pagina: 1