Toon posts:

Beveiligingcode vergeten

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een Nokia 3410. Maar ik ben de beveiligingscode, ofwel de toestelcode vergeten. Kan ik nu naar een service point van Nokia gaan en dit laten maken? Ik heb de aankoopbon nog dus dat zal het probleem niet zijn.

Ik heb met de search gezocht maar de mensen hadden allemaal de bon niet.

Verwijderd

Opbellen lijkt me het snelst om erachter te komen. Je bedoeld de PUK code?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 februari 2004 @ 19:06:
Opbellen lijkt me het snelst om erachter te komen. Je bedoeld de PUK code?
Nee niet de puk code. De beveiligingscode in de telefoon.

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:40

w0w

Waarom bel je niet gewoon naar Nokia?

Verwijderd

12345

Verwijderd

Topicstarter
Nee die is het niet, en ook 00000 werkt niet

Verwijderd

12345 is standaard voor de veiligheidscode
0000 is standaard voor de pincode
Als jij iets anders hebt dan kunnen ze je alleen helpen via een nieuwe software-upload

Verwijderd

uhm,...jumpertje verstellen? O-)

• MrDirk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-07-2023
Als je je code van je mobiele toestel kwijt bent heb je altijd nog de puk-code. Deze heb je gekregen ben de aanschaf van je mobiele telefoon. Ik geloof dat je die kan invoeren als je 3 x de verkeerde pin invoert.

"We do not first see, then define, we define first and then see" (Lippmann)

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:40

w0w

Als je je code van je mobiele toestel kwijt bent heb je altijd nog de puk-code. Deze heb je gekregen ben de aanschaf van je mobiele telefoon. Ik geloof dat je die kan invoeren als je 3 x de verkeerde pin invoert
Niet helemaal.
Pin1 = vaak 0000, heb je nodig als je telefoon 'opstart'
puk1 = altijd anders, krijg je vaak bij je abbonement, deze heb je nodig als je 3x een foute pin1 hebt ingevuld
pin2 = altijd anders, deze krijg je in Nederland nooit erbij, en hier heb je zelfs in nederland niks aan
puk2 = idem als puk1, alleen dan voor pin2
toestelcode = vaak 12345 of 00000, deze kun je vaak bij de fabrikant van je telefoon opvragen :)

Verwijderd

Hmm, komt me bekend voor.

Na een middagje couch-fishing kwam ik mijn oude Nokia 3210 weer tegen, was destijds kapot gegaan, hij reageerde alleen nog maar op 't knopje om aan/uit te zetten, daarna moest je dan pincode intoetsen, maar die cijfer-toetsjes deden dus niets meer.
Anyway, ik had dus dat ding uit de bank gevist en na hem opgeladen te hebben toch maar ff geprobeerd en wat denk je, nu kon ik weer gewoon mijn pincode intoetsen.
Maarja, toen kwam ik dus hetzelfde probleem tegen als TS, de simkaart die ik destijds in mijn 3210 had zitten is nu natuurlijk hartstikke dood (oud abo, andere provider) en toen ik mijn huidige sim erin deed vroeg hij om de beveiligingscode... ik wist nog wel dat ik die erop had gezet, dus aan de standaard 12345 of 54321 of 00000 heb ik niks, en alle variaties die ik ooit voor pincodes en wachtwoorden heb gebruikt (die me nog te binnen schoten) heb ik geprobeerd, maar de beveiligingscode die ik in mijn 3210 heb gezet is blijkbaar permanent van mijn "harde schijf" gewist.
Nu blijft er dus niets anders over dan alle mogelijkheden proberen tussen 00000 en 99999, dus 100.000 mogelijkheden min degenen die ik al geprobeerd heb.

Ben er voorlopig nog wel ff mee bezig, tenzij iemand hier een vlottere oplossing voor heeft.

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-05 14:01

The Bad Seed

Chaotic since 1983

De toestelcode van een 3210 kan iig uitgelezen en gereset worden via een datakabeltje, dus voor Valentino_46 is dat de oplossing, of dat voor een 3410 ook zo is weet ik niet...

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Pagina: 1