[ADSL] Is dit mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• j0ck0z
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-02-2025
Ik moet dus ADSL aansluiten bij kennissen van mij, alleen nou is dit het geval:
De afstand tussen de NT1 (type S3) en waar de PC staat is ongv. 20 meter, dit is opzich geen probleem want daarvoor heb ik al een langere UTP kabel (cat. 5) voor gehaald :)
Nu staat in de Quick guide dat je de ministekker uit het linkeraansluitpunt, maar er zit alleen een ministekker in het aller-rechtse-aansluitpunt.

Afbeeldingslocatie: http://www.ngwebdesign.nl/~jpaasse/images/Afb-02-kastje.gif

Dus nu denk ik dat als ik gewoon de UTP kabel in de linker stop (dus de rechtse kabel die nu telefoon etc. regelt laat zitten) en dan die linker naar de splitter (bij PC) en dan vanuit de splitter weer naar de modem laat gaan.

Ik weet dus niet of dit kan, en zo niet, hoe zou dit dan moeten :?

PB 3.2

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:32

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Dan moet je de nt1 openschroeven en dan zie je de overige 2 draadjes zitten.

Overigens moet je de modem niet op de nt1 maar op de splitter aansluiten ;)

En de pc op de modem

Lees de handleiding nog eens goed door, alle nt1 modellen staan duidelijk beschreven en uitleg splitter lijkt me ook wel duidelijk.

Tweakers Discord

• j0ck0z
tweakduke schreef op 13 februari 2004 @ 18:35:
Dan moet je de nt1 openschroeven en dan zie je de overige 2 draadjes zitten.

Overigens moet je de modem niet op de nt1 maar op de splitter aansluiten ;)

En de pc op de modem

Lees de handleiding nog eens goed door, alle nt1 modellen staan duidelijk beschreven en uitleg splitter lijkt me ook wel duidelijk.
Jij snapt mijn probleem niet :) de NT1 kast is allereerst niet het oude model.
Het gaat mij erom of dat ik niet iets met het linker kabeltje moet doen wat er nu in zit of ik dus meteen die vanaf de splitter in het linker gaatje kan duwen :)
Dus dan heeft 1 gaatje van de splitter geen functie :)

PB 3.2

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:30

BrZ

:?

Lijn komt binnen > splitter, van daaruit 1 kabel naar NT1, en een andere kabel naar de modem. Dan heb je toch echt de 3 aansluitingen van de splitter nodig.

Verwijderd

Tweakduke snapt je probleem volgens mij wel. Dit probleem komt vaker voor; op de nieuwere NT1's (vanaf s3) zit idd een aansluiting voor zo'n ministekker, maar het KAN ook nog met losse aders aangesloten worden. Dit laatste lijkt bij jou het geval te zijn. Kijk dus in de quickguide toch maar bij de S1/S2 (voor het loshalen dan. weer vastmaken kan wel op de nieuwe manier.)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2004 18:44 ]

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-05 12:09

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Ahum. Het aller linker aansluitpunt moet ook een kabeltje hebben. Dit is namelijk waar je 2-draads ISDN verbinding binnen komt. Je NT-1 zet dit om in een 4-draads ISDN verbinding, en daarvoor zitten er 2 aansluitpunten in je NT1. Dit omdat een NT1 zowel een eindpunt (bij 1 aansluiting gebruikt) als een tussenpunt (alletwee de aansluitingen gebruikt) kan zijn. Je Splitter moet dus niet in zo'n RJ45 gat, maar nog voor de NT1. Zoek even waar de witte PTT kabel (of grijze) je huis binnen komt en waar die de NT1 binnen gaat. Daar moet de splitter (ergens) tussen.

Nothing is a problem once you've debugged the code

• j0ck0z
BrZ schreef op 13 februari 2004 @ 18:40:
:?

Lijn komt binnen > splitter, van daaruit 1 kabel naar NT1, en een andere kabel naar de modem. Dan heb je toch echt de 3 aansluitingen van de splitter nodig.
Ook jij snapt mij verkeerd :P
De lijn die binnenkomt is de rechtse, die gaat ergens heen maar die zit niet zo als beschreven in het linkeraansluitpunt van de NT1, dus is die vrij.
Ik denk dus dat als ik daar gewoon de kabel vanuit de splitter in duw en dan die andere vanuit de splitter naar de modem doe dan moet het goed zijn (maar dan heeft dus 1 gaatje van splitter geen fuctie, omdat die kabel die weer terug gaat in de NT1 die zit er als het ware al)

Duidelijk ;)?

PB 3.2

• gertjan!
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Als je een werkende verbinding wilt, zul je toch echt de splitter tussen de nt1 weerstand en het punt waar de lijn binnen komt moeten plaatsen, dus voor de nt1.

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-05 12:09

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Post anders effe een fotootje, dat maakt e.e.a snel duidelijker

Nothing is a problem once you've debugged the code

Verwijderd

j0ck0z schreef op 13 februari 2004 @ 18:44:
[...]

De lijn die binnenkomt is de rechtse, die gaat ergens heen maar die zit niet zo als beschreven in het linkeraansluitpunt van de NT1, dus is die vrij.
Links/rechts kan nog wel eens verwarring geven, zeker in het geval dat ik hierboven al schets. laten we het eens anders bekijken: hoeveel draden zitten er in de NT1, en waar gaan die heen?

1 voor stroom lijkt me
iig 1 naar isdn-telefoon/quattrovox oid. (rj45)
mogelijk nog zo een (rj45)
en als het goed is (anders werkt het nl niet) ook een binnenkomende lijn. vaak zit die met rj11, maar zoms ook rechtstreeks de NT1 in, om in het binnenwerkt afgemonteerd te zijn.

Die laatste is, in het geval van een rj11 aansluiting links, maar als hij in de NT1 afgemonteerd is, zit hij verder naar rechts (niet helemaal, ongeveer halverwege)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2004 18:53 ]

Pagina: 1