A7V8X-X Wil niet ocen?

Pagina: 1
Acties:

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik heb zojuist 2 a7v8x-x plankjes met twee xp 2600+ cpu's. Moederboard is niet echt een oc pro, dat weet ik wel maar het gekke is als ik hem op verschillende multiplyers of hogere fsb instellingen blijft ie lekker doorbooten.

Zelfs 16x180 pakt ie, en met air is dat echt onmogelijk. En al helmaal met default vcore ;). Bij bootup blijft ie dus ook volhouden met de 2600+ rating. Ik heb nog geen hdisk of andere zaken er aan hangen om de werkelijke snelhied op te vragen, maar aangezien ik dik 2700mhz neer zet met lucht (kan nooit)lijkt het me niet relevant om winxp er op te gaan zetten.

Heeft iemand enige idee of ervaring met dit boardje? Search levert weinig tot niets op, ook is de a7v8x ervaringen topic dicht. Boardjes hebben beide een 1006 bios. Moet er ergens iets ingesteld worden? Soort security ofzo? Ik wacht nog even met de bios flash totdat ik wat van jullie heb gehoord.

[ Voor 10% gewijzigd door Workaholic op 13-02-2004 18:03 ]

Mijn V&A

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-02 18:08

Mojo

The Power Within

Waarschijnlijk trekt hij zich van de MP niets aan. Maar van de FSB wél. Dus in plaats van dat je PC op 166 FSB loopt, is die op 180.

De Multiplier 16 mag je dan wel hebben ingesteld in je bios, alleen je moederbord trekt zich er niets van aan. Je hebt waarschijnlijk een gelockte CPU.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-02 23:20
ehh ik heb iets HEEEEEEEEl vaags

ik heb dus een 2200+ ( week 41 ) Op een a7n8x deluxe en daarvan kan ik de multi wel veranderen heeeeel vaag !

• badboynova
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-02 22:46
OC-Addict schreef op 13 februari 2004 @ 17:59:
Ik heb zojuist 2 a7v8x-x plankjes met twee xp 2600+ cpu's. Moederboard is niet echt een oc pro, dat weet ik wel maar het gekke is als ik hem op verschillende multiplyers of hogere fsb instellingen blijft ie lekker doorbooten.

Zelfs 16x180 pakt ie, en met air is dat echt onmogelijk. En al helmaal met default vcore ;). Bij bootup blijft ie dus ook volhouden met de 2600+ rating. Ik heb nog geen hdisk of andere zaken er aan hangen om de werkelijke snelhied op te vragen, maar aangezien ik dik 2700mhz neer zet met lucht (kan nooit)lijkt het me niet relevant om winxp er op te gaan zetten.

Heeft iemand enige idee of ervaring met dit boardje? Search levert weinig tot niets op, ook is de a7v8x ervaringen topic dicht. Boardjes hebben beide een 1006 bios. Moet er ergens iets ingesteld worden? Soort security ofzo? Ik wacht nog even met de bios flash totdat ik wat van jullie heb gehoord.
Zou je misschien iets mee spec's van je systeem willen posten, want daar zouden we iets meer bij kunnen bedenken wat het zou kunnen zijn.

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Ik heb zelf ook dat bordje, maar als ik me fsb of mp iets te hoog zet dan max, dan boot ie niet meer hoor. Dus ik denk dat je een gelockte cpu heb. Ik heb zelf een 2400+ moet nog steeds uit zoeken met welke core :X . Hij is iig geunlockt.
Kom alleen niet verder dan 2200 MHz |:( , omdat me geheugen (266Mhz) de bottleneck is.

• NomadTitan
prima OC bordje als je het mij vraagt ( heb alleen wel de deluxe versie ;) )

• Carp_Hunter
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01 15:01

Carp_Hunter

aka KiLLsLesS

Ik heb dit bordje ook in mn servertje zitten en gebruik het vaak bij lowbudget systemen die ik moet bouwen Prima mobo en kan nog leker OCen ook.

Jou verhaal zo lezende heb jij een MP gelockte Proc erin geduwt. Je FSB gaat wel leuk omhoog maar de multie blijft hetzelfde.

Zou gewoon es proberen de max te vinden met alleen FSB OC.

En over beveiligingen en BIOS: er zitten geen beveiligen op zoals jumpers die je moet zetten om te kunnen OCen.

BIOS: ik heb nu zelf ook de 1006 (de 1007 lost voor mij geen problemen op volgens de changelog maar werkt ook stabiel)

-KiLLALoT- -Guild Wars Player LLL en WauS- -System- & -Server

• NomadTitan
ik vind het alleen heel raar dat ik mijn MP wel kan veranderen met een week 41 thougbr 8)7 ik heb multi al op 16x gekregen .... maar als je de fsb omhoog doet dan wil het niet :S dus ik denk dat je het beste kunt doen : MP @ 16x en l12 mod
Pagina: 1