Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Printplaatje [noob]

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

• 68657469736d69
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09-2020
Ik ben bezich met het modden van mijn webcam.
ik heb een printplaatje met wat meuk er op maar nu moet ik een gat in het midden hebben (ong 1,5cm diameter) voor de lens, maar hoe maak ik zoon gat aangezien ik geen dremel of zoiets heb

wie kan mij helpen???

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 31-10 21:55
gaatje erin boren en dan met figuurzaag erin. dat zou ik doen iig.

[ Voor 5% gewijzigd door HyperioN op 13-02-2004 17:59 ]

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
De meeste boormachines kunnen max 1 cm boortje hebben. Misschien de rest uitvijlen?

Verwijderd

ik zou ook voor vijlen gaan ipv de figuurzaag..

na het etsen van een print werk ik ze ook altijd bij met een veil.. is goed te doen :)

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:42
ga naar een doe-het-zelf zaakje of een smederij (als je die hebt in je plaats) en vraag of ze daar (eventueel tegen betaling) dat gaatje voor je willen boren, de meeste kleinere winkeltjes doen dat wel voor je (die moeten het immers hebben van klantenbinding ipv prijs)

[ Voor 1% gewijzigd door Wirf op 13-02-2004 18:01 . Reden: Typo's ]

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

• Rein_stein
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-11 20:01
gewoon 10mm boren en dan de rest wegvijlen met een ronde vijl, ookwel rattestaart genoemt.

• sturkel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-11 14:31
kan je niet eerst een klein gaatje boren(3mm) en dan met een 14/15 mm speedboor dit gat maken? Printplaat is toch niet zo stug?

[AMD 64 X2 3800] [Asus a8n-e] [2048mb Kingston] [nvidia 7300GS] [2*Seagate160GB s-ata] [WD 120GB 8MB] [Plextor px-708a] [nec 4550]

Verwijderd

sturkel schreef op 13 februari 2004 @ 18:51:
kan je niet eerst een klein gaatje boren(3mm) en dan met een 14/15 mm speedboor dit gat maken? Printplaat is toch niet zo stug?
Ik denk ook wel dat dat te doen is.. alleen dan zul je de print wel teering goed vast moeten zetten, omdat je heel rustig aan op hoge snelheid zult moeten boren, anders slaat de speedboor heel je print aan gort

Verwijderd

sturkel schreef op 13 februari 2004 @ 18:51:
printplaat is epoxy+glasvezel 8)7

• SetsunaKaede
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-07-2024

SetsunaKaede

Ing.Dr.Prof.Onz.In

of karton... goedkope prutprintplaatjes dan. Ik werk ook liever met die epoxy gevallen.

Verwijderd

Of wat dacht je van hetzelfde printplaatje kopen en het daar op proberen??
:)

Verwijderd

aangezien ik geen dremel of zoiets heb
Wij kunnen niet ruiken wat je dan wel hebt, maar doorgaans kun je gaten maken met:
  • boor + boormachine
  • mesje + vijl
  • gatenzaag + boormachine
  • slijppunt + boormachine
  • figuurzaagje
  • laten doen in hobby/bouwhandel/school/garage etc
  • gereedschap lenen van buurman/familielid/collega/klasgenoot etc
Kortom: met een beetje "puzzelen" is daar wel uit te komen, al dan niet met de hulp van een tweede persoon. Voor de rest is dit wel erg basic, reden waarom het ook niet zo erg prominent in de search opduikt ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.