Compaq mv720 17 inch zegt BOOM

Pagina: 1
Acties:

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:25
Onze 3,5 jaar oude monitir begaf het een paar maanden geleden, echt zonder reden. We zette hem uit en de volgende dag geen beeld meer, alleen nog maar een groen knipperend ledje.

Ik de electronica freak moest dit dus onderzoeken, en ik ben me bewust van de risico's die een beeldscherm met zich mee kan brengen( kV e.d. B) )

Ik had dus de gehele beeldbuis losgemaakt, print op straalkanon eraf, alle stekkers+ kabels losgemaakt. Zuignap eraf(eerst doorgemeten). Toen had ik alleen nog de hoofdprint. Toen zette ik er weer 230 v op en alles ging goed(dacht ik). Het oude vertrouwde degauss geluidje kwam weer.

Maar toen, begon het te roken en te ruiken naar chocolade in mun kamer. En voordat ik het doorhad, klapte een elko van klein proporties, MET EEN ONGELOFELIJKE KNAL.

Een grote rookwalm was letterlijk het gevolg ervan, nou vraga ik me toch ff wat er fout ging :P. Ground e.d. heb ik aangesloten gelaten waar ze hoorde. En de zekering was ook niet stuk gegaan :S.

Daarna toch ff alles anagesloten, om te kijken of ik hem nu helemaal verneukt had. Maar nee hij deed nog precies hetzelfde.

Een constant groen knipperend ledje(echt snel knipperend) en that's it. Ook hoor ik constant getik wanneer het ledje aan/uit gaat(relais ofso).

Nu vraag ik me af, wat zou er stuk zijn(voor de grote knal) en waarom knalde die ? :?

If it aint broke, fix it till it is!

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Had je wel de verbindingen tussen de printplaat en de beeldbuis aangesloten :?

• Venxir
grotendeels, begin te dnken dat ik die zuignap er ff op had laten moeten zitten

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Venxir schreef op 13 februari 2004 @ 18:11:
grotendeels, begin te dnken dat ik die zuignap er ff op had laten moeten zitten
Dat weet ik wel zeker :)

• Venxir
het zal wel ergens een de beeldbuis hebben gelegen, want hij ging zonder buis wel degausse. En ook nog met die ontplofde elko.