Content Management Systeem Offline

Pagina: 1
Acties:

• Edwin78
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-08-2025
Misschien niet helemaal een lekkere topic titel maar kan het niet anders omschrijven.

Ik ben op zoek naar iets van een CMS wat lokaal met een database werkt. en de gegevens exporteerd naar normale html bestanden.

De reden dat ik dit wil is omdat ik een simpel wanadoo webspace ruimte heb die geen ASP of wat ook ondersteund gewoon HTML dus eigenlijk.

Heb zelf een beetje in Access zitten rommelen maar krijg er niet uit wat ik wil.
Heb gezocht met google en hier op GOT maar kan niks vinden.
Iemand van jullie die hiermee van hulp kan zijn ?

Verwijderd

Macromedia heeft Contribute daarvoor, verder heeft mijn systeem wel een mogelijkheid om het te outputten als xhtml, maar dat is echt niet interessant voor jou.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2004 17:20 ]

• Edwin78
Verwijderd schreef op 13 februari 2004 @ 17:18:
Macromedia heeft Contribute daarvoor, verder heeft mijn systeem wel een mogelijkheid om het te outputten als xhtml, maar dat is echt niet interessant voor jou.
Dan ga ik eens even kijken naar dat Contribute, misschien is kan ik hiermee uit de voeten. Maar zijn er nog meer van dat soort pakketen of zelf gemaakte oplossingen?

• Edwin78
brombeer schreef op 13 februari 2004 @ 17:34:
[...]

Dan ga ik eens even kijken naar dat Contribute, misschien is kan ik hiermee uit de voeten. Maar zijn er nog meer van dat soort pakketen of zelf gemaakte oplossingen?
Dat is jammer genoeg niet helemaal wat ik bedoel :'( .
Maar weet iemand of kan iemand van enige hulp zijn met het volgende

Hoe krijg ik gegevens uit een access formulier op een behoorlijk manier geexporteerd naar HTML met de standaard functie van Access ziet het er niet uit.

[ Voor 34% gewijzigd door Edwin78 op 13-02-2004 20:33 ]

• marty
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-03-2023
hmmm..ik ken access niet zo, dus ik weet geen directe vraag op je antwoord.
maar aangezien je (ook) naar CMS vraagt ga ik je toch deze oplossing geven:

ik weet niet of PHP een probleem voor je is? maar dan kun je zoiets als PHP Triad installeren op je windowsbak. Dan heb je een soort apacheserver op je compu draaien, compleet met mysql. Je kunt dan MySQLFront gebruiken om je Access DB om te zetten naar mysql en dan kun je met PHP je HTML documenten opmaken.

overigens zit er in MySQLFront al een functie om de resulaten van je query in HTML vorm te bewaren. Als je dan 1x een stylesheetje daarvoor aanmaakt dan ben je misschien ook klaar (hangt er vanaf wat je precies wil)