Toon posts:

USB[98SE] en/of netwerk[ME] probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een kennis heeft een oude Acer Aspire N5266HY computer. Er stond WinME op. Toen ik een netwerkkaart in wilde bouwen ging het geluid oscilleren.

Dit nog eens op een schone installatie geprobeerd, met een andere netwerkkaart enz.: zodra de driver geinstalleerd werd ging het geluid oscilleren.

Dan maar Windows 98SE erop gezet. Nu geluid en netwerk goed. Maar geeft de printer problemen. Er zit een losse USB kaart in. Die werkte goed onder ME. Hij staat nu ook goed in het systeem. De printer word eerst wel gedecteerd maar daarna is er "een communicatieprobleem met de printer". Hetzelfde met een webcam. De USB werkt dus toch niet goed.

Ik heb ze al verwijderd en opnieuw laten installeren. Maar hij blijft weigeren.

Wat nu? Het maakt me niet uit of er 98 of ME op staat. Zelfs 2000 wil ik wel proberen, maar op een AMD266mHz zal het wel erg traag zijn.

Oh ja ik heb gezocht, wel soortgelijke gevonden maar geen oplossing.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2004 16:51 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je de drivers voor de USB-controller al gecheckt ? Misschien is daar wel een update voor.
In ieder geval alle Windows Updates binnen ? Vooral voor ME en 98 zijn er een paar voor USB weet ik me te herinneren :)

Windows 2000 op die pc hangt even af van de hoeveelheid RAM en de grootte van de harde schijf. Windows 2000 draait op 64 MB, alleen is dat wel een beetje langzaam. Met 128 MB draait het lekker snel. Reken voor Windows 2000 minimaal 2GB voor de Systeem/Bootpartitie :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb Windows update uitgevoerd. Tot ik hem ging afleveren en de printer aansluiten is het geen moment in me opgekomen dat USB problemen zou kennen geven, immers voorheen werkte het probleemloos. Specifieke USB drivers? Van dat moederbord heb ik niks meer kunnen vinden. Acer heeft het niet meer op de site staan.

Er zit inderdaad 64mb in. Ook met 128mb denk ik dat ie niet snel is. Maar stabiliteit is ook een ding natuurlijk.

Voor de eigenaar is het een beetje een speelcomputer om in een verloren moment afleiding te hebben. Hij heeft ADSL aangevraagd, vandaar dat de netwerkkaart er in moest. Waarmee het allemaal begon.

Ik heb nog het in bios gekeken. USB staat en stond aan. Legacy USB stond uit. Toen ik aanzette raakte het bios helemaal van slag. Dit bleek bij opnieuw opstarten wat niet ging. Uiteindelijk weer default waarden geladen, waarbij USB dus als beschreven staat.

Het valt me nu pas op hoe traag hij opstart. Het Windows 98 scherm blijft minuten lang in beeld. Dat moet veel sneller kunnen.

Mijn plan is nu, over een week (komende week geen tijd) het ding ophalen en opnieuw proberen. Kaarten er uit en harde schijf fdisken. Eerst ME proberen. Wish me luck.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Misschien een biosupdate nodig ? Heb je dat kunnen vinden op de Acer site ?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Als je een netwerkkaart installeert in een win98 systeem gaat het opstarten altijd trager, als hij niet aangesloten is nog trager .

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2004 23:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee de biossen zijn niet meer beschikbaar :(

btw ik heb hier 200mHz P1 computers met 32mB die W98 in een minuutje opstarten, met netwerk

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2004 11:29 ]

Pagina: 1