Specs: Game/LANBak FTP/Gameserver Unix Server Visit http://www.gamesfm.nl
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Je moet normaal gezien ook nooit accu's aansluiten als de UPS aan staat. Bij sommige gaat dit wel, zoals bij Smart UPS'en van APC. Maar standaard moet je de complete behuizing openschroeven.
[ff offtopic]
Waar heb je de accu's gekocht, en hoeveel heeft dit gekost? Ik heb namelijk hier een MGE 1KVA UPS + battery unit staan. Daar zitten in totaal 9 accu's van 12V 7.2Ah in. Deze moeten ook ooit vervangen worden. Bij conrad gaat dit, als ik exact de zelfde accu's (panasonic) er in zet, rond de 300 euro kosten (zo'n 31 euro per accu). Dat vind ik een beetje veel. Dezelfde noname accu's kosten rond de 20 euro p/s.
Aangezien deze UPS geschikt is voor 2 extra battery units, wil ik deze een keer zelf gaan maken. Ik heb nog een behuizing van een APC UPS (het ding was kapot). Dan zou ik in totaal 15 nieuwe accu's nodig hebben (12V, 7.2Ah). Als iemand een adresje weet waar ik deze goedkoop kan krijgen, dan ben ik heel blij
Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)
Super ups ! ik heb de zelfde staanM14 schreef op 13 februari 2004 @ 22:57:
Is normaal als je een accu aansluit aan de UPS. Wat eerder over de elco's werdt gezegt: Het is juist andersom. De accu's zijn geladen, de elco's niet. De accu's gaan de elco's laden. Daardoor krijg je een korte stroompiek. Omdat die stroompiek juist plaats vindt tijdens het aansluiten krijg je een vonkje.
Je moet normaal gezien ook nooit accu's aansluiten als de UPS aan staat. Bij sommige gaat dit wel, zoals bij Smart UPS'en van APC. Maar standaard moet je de complete behuizing openschroeven.
[ff offtopic]
Waar heb je de accu's gekocht, en hoeveel heeft dit gekost? Ik heb namelijk hier een MGE 1KVA UPS + battery unit staan. Daar zitten in totaal 9 accu's van 12V 7.2Ah in. Deze moeten ook ooit vervangen worden. Bij conrad gaat dit, als ik exact de zelfde accu's (panasonic) er in zet, rond de 300 euro kosten (zo'n 31 euro per accu). Dat vind ik een beetje veel. Dezelfde noname accu's kosten rond de 20 euro p/s.
Aangezien deze UPS geschikt is voor 2 extra battery units, wil ik deze een keer zelf gaan maken. Ik heb nog een behuizing van een APC UPS (het ding was kapot). Dan zou ik in totaal 15 nieuwe accu's nodig hebben (12V, 7.2Ah). Als iemand een adresje weet waar ik deze goedkoop kan krijgen, dan ben ik heel blij
wat trouwens een online ups is ...
In de UPS zelf zitten 3 accu's en in de battery pack nog eens 6.

en vervangen gaat idd duur worden, die lood accutjes kosten een vermogen. Maar als je je ogen goed open houdt op de HCC kom je daar wel eens accu packs van APC tegen (een metalen slee met 4 accu's er in gelijmd).
Daar heb ik er vorig jaar eentje van mee genomen voor 10 Eur
4 nagelnieuwe accus
Idd, dat is ieSine schreef op 13 februari 2004 @ 23:27:
[...]
Super ups ! ik heb de zelfde staande Pulsar EX10
wat trouwens een online ups is ...
In de UPS zelf zitten 3 accu's en in de battery pack nog eens 6.
[afbeelding]
en vervangen gaat idd duur worden, die lood accutjes kosten een vermogen. Maar als je je ogen goed open houdt op de HCC kom je daar wel eens accu packs van APC tegen (een metalen slee met 4 accu's er in gelijmd).
Daar heb ik er vorig jaar eentje van mee genomen voor 10 Eur
4 nagelnieuwe accusdus ik heb er iig genoeg reserve om de ups zelf in orde te houden... op zoek naar meer dus.
Toen ik em kocht zat er alleen geen doorluskabel tussen (van UPS naar battery unit). Ik heb hiervoor van die 'niet-standaard' eurostekker voor gebruikt. Ik zoek zo ff een plaatje. Het is iig zo dat je geen 230V~ op de accu's kunt zetten. Andersom, 36V= op een 230V~ aansluiting gaat wel, maar is toch niet schadelijk voor de hardware.
Ik heb er, achteraf gezien, spijt van dat ik niet een 2e had gekocht op de beurs (was in Eindhoven). Het ding heeft mij 25 euro gekost
[ Voor 17% gewijzigd door M14 op 13-02-2004 23:58 ]
Ik heb trouwens inmiddels na de vonken regen de accu aangesloten en ga hem vanavond weer terug op z'n oude stekkie zetten.
Waarom heb je eigelijk geen 12V accu's gebruikt?madwoody schreef op 13 februari 2004 @ 23:57:
Ik heb die accu's besteld bij een overheids instelling en daarom onder de naam van een stichting besteld. De Panasonic accu's die in m'n UPS zaten hadden ze niet dus heb ik van een ander merk een accu gekregen met precies dezelfde specificaties. De accu's waren 23 euro per stuk en ik had er 4 nodig. Samen met verzendkosten was het 112 euro dus het was niet bepaald een koopje.
[afbeelding]
Ik heb trouwens inmiddels na de vonken regen de accu aangesloten en ga hem vanavond weer terug op z'n oude stekkie zetten.
Was je dan meer kwijt geweest, ondanks je er maar 2 nodig hebt??madwoody schreef op 14 februari 2004 @ 00:04:
Omdat de accu's die erin zaten ook maar 6V waren en de 12V accu's weer duurder waren.
Btw, hier de connectoren hoe ik de Battery - Unit aan de UPS heb gekoppelt:
Op de UPS en op de Battery - Unit zitten van deze connectoren:

Aan de kabel zitten 2 van deze:

Het bovenste plaatje van de connector klopt niet helemaal. Bovenin zitten namelijk geen schuine kanten. Deze zijn haaks, zoals bij de stekker in het onderste plaatje.
Een gewone eurostekker past hier dus niet in.
Andersom kan ik wel de stekker (onderste plaatje) wel in een standaard eurostekker-connector duwen. Het is dus mogelijk om 36V= op de 230V~ ingang te zetten. Ik heb het nog niet geprobeerd en ga het ook nooit doen denk ik.
Waarom ik voor deze oplossing heb gekozen: Ik wilde het een beetje standaard houden, maar ook fool-proof. Het moest dus niet mogelijk zijn om 230V op de accu's te zetten.
Ik zit trouwens ook te denken om, als ik er nieuwe accu's in ga bouwen, alle accu's extern te houden. Dus geen accu's in de UPS zelf. Het voordeel hiervan is dat de UPS altijd kan blijven draaien. Als ik nu accu's moet verwisselen moet alles wat er aan hangt plat.