Toon posts:

EWX 24/96 vs. 6fire 24/96 ...of???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben compleet de weg kwijt 8)7 ! Ik ben niet technisch genoeg om de verschillen tussen deze kaarten te beoordelen, zie alleen dat de 6fire meer aansluitingen heeft. Prijs ongeveer hetzelfde. Ik wil muziek maken en opnemen (HD/CD) via FruityLoops, evt. sequence-software, softsynths en externe midi-app. (synth), evt. analoge app.(gitaar/mic). Wat is dan de beste keuze tussen deze twee? Of toch maar iets compleet anders???
Ook: vormt gebrek aan Wavetable een probleem voor de door mij gewenste toepassingsmogelijkheden? Kan ik voor weergeven van midi-geluiden evt. de on-board kaart ernaast gebruiken?
Vast bedankt voor de hulp!

gr

Verwijderd

Technical Data - SoundSystem DMX 6fire 24/96

--------------------------------------------------------------------------------
Details

PCI-board
3 analog stereo outputs (3,5mm jack) - 24 Bit/96 kHz
1 analog stereo input (3,5mm jack) - 24 Bit/96 kHz
2 analog CD-Audio outputs (Molex, On-Board) - 24 Bit/96 kHz
1 analog AUX input (Molex, On-Board) - 24 Bit/96 kHz
1 digital CD-Audio TTL input (Molex, On-Board)
1 analog stereo input (Cinch) on front module - 24 Bit/96 kHz
1 analog stereo output (Cinch) on front module - 24 Bit/96 kHz
1 analog stereo phono (MM, 6 mV ) input (Cinch) on front module- 24 Bit/96 kHz
1 analog mono microphone input (6,3mm jack) on front module - 24 Bit/96 kHz
1 analog stereo headphone output (6,3mm jack) on front module - 24 Bit/96 kHz
1 digital stereo in- and output (TOS-Link, optical) on front module - 24 Bit/96 kHz
1 digital stereo in- and output (Cinch, coaxial) on front module - 24 Bit/96 kHz
1 MIDI in- and output (5-pin DIN) on front module
Control range of : 9mV - 500mV
Output power of headphone output : 60 mW
Bus master transfer supports ‚24bit 4byte mode' (32bit)
Simultaneous recording and reproduction of all channels with up to 24bit/96kHz
24bit/96kHz AD converters with 100 dB dynamical range (S/NR)*
24bit/96kHz DA converters with 110 dB dynamical range (S/NR)*
24bit/96kHz stereo digital input (S/PDIF with up to 24bit/96kHz)
24bit/96kHz stereo digital output (S/PDIF with up to 24bit/96kHz)
Digital input may also be used for digital audio output of an internal CD-Rom drive (TTL)
Input control of AD converters with +18dB increment in 0,5dB steps
Hardware with internal resolution of 36bit
VU-meter in control panel (hardware based)
"None-Audio" mode for transmission of AC3 and DTS streams via digital interface
Connection option for microWAVE PC!, DXR and DXF , alternatively to DMX 6fire 24/96 front module
Software

WDM driver for Windows 98SE/ ME/2000 and Windows XP Supports ASIO 2.0
WDM Kernel Streaming (e.g. for Sonar ™)
MME- and DirectSound
DirectSound 3D, Sensaura 3D, A3D 1.0/2.0 and EAX 1.0/2.0 as well as Macro FX**
ControlPanel for Windows 98SE/ME/2000 and Windows XP

AudioSystem EWX 24/96
--------------------------------------------------------------------------------
Details

PCI board
Bus master transfer supports '24bit 4byte mode' (32bit)
4 inputs and outputs total
Simultaneous recording and playback of all channels with up to 24bit/96kHz
Analog stereo Line In switchable between +4dBu and –10dBv (cinch)
Analog stereo Line Out switchable between +4dBu and –10dBv (cinch)
24bit/96kHz AD converter with 100 dB dynamic range (S/NR)*
24bit/96kHz DA converter with 110 dB dynamic range (S/NR)*
24bit/96kHz digital stereo Line In (S/PDIF with up to 24bit/96kHz)
24bit/96kHz digital stereo Line Out (S/PDIF with up to 24bit/96kHz)
Digital Input can also be used to connect the digital audio Out from an internal CD-ROM drive (TTL)
Input control with +18 dB gain in 0.5 dB increments
Hardware mixer with 36 bit internal resolution
VU meter in the control panel for every channel (based on hardware)
Non-audio mode to transfer AC3 and DTS streams over the digital connector
Connecter (D-Sub) for a MIDI kit or TerraTec phono PreAmp to a separate slot.

Software

Drivers for Windows 95/98/NT4/2000 and Windows Millennium
Support for ASIO 2.0 and Nemesys GigaSampler (GSIF)
MME- and DirectSound (SystemSound Out) Support
ControlPanel for Windows 95/98/NT4/2000 and Millennium

Hebben we alvast de eigenschappen opgedreund. Nu nog iemand vinden die zin heeft dit te vertalen naar een goed advies, toegespitst op jouw situatie. ;)

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:25

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

En je hebt nu ook de Terratec SoundSystem Aureon 7.1 Universe.

Specs: http://productsen.terrate...req=viewarticle&artid=329

He who controls the Spice, controls the Universe.

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-08 16:30

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
als je hem vooral voor muziek e.d. gebruikt kan je het beste voor ewx gaan.. overigens kan je midi geluiden ook door een vsti weergeven.. waarom zou je dan nog een wavetable gebruiken :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Verwijderd

Topicstarter
Play bedankt maar die had ik dus al gezien en da's nou net ut probleem....iets moet er aan die EWX "beter" zijn omdat íe dezelfde prijs heeft maar minder aansluitingen biedt....ik kan het alleen nie ontdekken tussen die :O lijsten.
Morpheus okay, kijk ik naar B) , maar 7.1 is voor mijn doel niet belangrijk volgens mij.
Chiron bedankt, nuttige tips (plugins/virt.synth maakt wavetable overbodig als ik het goed begrijp), maar waarom dan EWX? Of zou een M-Audio Audiophile een goed alternatief zijn??

Thx

• Chiron

Chiron

ewx zit breakoutbox bij ipv drive-bay waar je een boel spul op aan kan sluiten.. de kaart zelf is volgens mij identiek

m-audio is voor dit soort doeleinden ook niet verkeerd

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Tweaker.nu
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:55

Tweaker.nu

we all float down here

Ik heb zelf ook al een tijdje de dmx6fire 24/96 en die bevalt prima. Ik heb 'm primair gekocht om muziek mee te maken. Vergeet die wavetables, ik gebruik nu enkel cubaseSX in combinatie met een berg vsti-instrumenten en zou niet anders meer willen. Zo'n beetje alle instrumenten en synths zijn al als vsti te krijgen.

Ik heb deze kaart gekozen voor de berg aansluitingen die er op zitten en de lage latency (die je nodig hebt als je vsti's live wil spelen via midi)

yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today....

Verwijderd

Topicstarter
Kijk nu kom ik al verder dank Chiron & Tweaker _/-\o_ Dat van die break-out box hak nog niet ontdekt.....1 dingetje nog: overzetten analoog LP/cassette nr. CD....ook geschikt voor? Welke software raadt je aan. Magix leek me wel wat, maar is volgens mij een beetje een B-merk....

Gr.

• Chiron

Chiron

Sound Forge of CoolEdit.. magix ken ik niet ech top dat gebied

en recorden van vinyl> die 6fire 24/96 heeft een phono aansluiting in de front bay, je kan je platenspeler gewoon rechtstreeks op pc aansluiten.. weet niet of de ewx dat ook heeft, maar daar zal vast wel wat op gevonden worden

• bonetone
  • Laatst online: 05-08 19:22

bonetone

2B Silver Sonic

Verwijderd schreef op 15 februari 2004 @ 20:52:
....1 dingetje nog: overzetten analoog LP/cassette nr. CD....ook geschikt voor?
Gr.
die dmx heeft een direkte phono ingang op de drivebay zitten, bij de ewx moet je nog een aparte phono voorversterker aansluiten.
Bij mijn weten is de DMX een wat nieuwer model dan de EWX.

Verwijderd

Chiron schreef op 15 februari 2004 @ 05:32:
ewx zit breakoutbox bij ipv drive-bay waar je een boel spul op aan kan sluiten.. de kaart zelf is volgens mij identiek
/me heeft een EWX 24/96 (retail) en daar zit geen breakoutbox bij

Heerlijk kaartje overigens, maar voor jouw doeleinden is de 6fire beter geschikt.
Zeker als je een platenspeler aan wilt sluiten.

Verwijderd

Ik heb zelf de EWX, puur om het feit dat ik geen ruimte in mijn PC heb om een breakout box aan te gooien, maar wel veel aansluitingen wilde. Als ik de ruimte wel gehad zou hebben, was ik voor de DMX gegaan, wat ik jou ook aan zou raden, want volgens mij zitten er dezelfde DAC's in. Wil je dit zeker weten, dan moet je nog even googlen.
De afspeel en record kwaliteiten van de kaart die ik heb zijn superieur aan elke kaart voor hetzelfde geld, en zal voor de DMX niet veel anders zijn. M-AUDIO is ook erg goed, maar gebruikt volgens mij voor een groot deel dezelfde chips als de kaartjes uit de Terratec producer serie en is moelijker verkrijgbaar.
Houd er idd rekening mee dat de EWX alleen geen phono-in heeft.
suc6

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:59
Ik zal hier maar even mijn vraagje tussendoor gooien... Die DMX 24/96 is dus ook geschikt om in midi mee op te nemen en dan zo'n sample pakket bij te gebruiken? ('K geloof het wel als ik bovenstaande posts lees...) En issie ook een beetje lekker om muziek mee af te spelen. Ik speel in een band en wil't ding ook gebruiken voor wat demo-opnames (Gothic/Metal-band :P) en om onze eigen concepten mee uit te werken (daarvoor wil ik dan dus de synth van de toetsenist en evt. samples van m'n eigen gitaar via midi kunnen afspelen, midi-gitaar-sound = kots)
Daarbij komt dat ik quasi-audiofiel ben en het geluid dat uit het kaartje komt dus ook meer dan goed moet zijn...

Ticking away, the moments that make up a dull day

• tumbadora
  • Laatst online: 26-07 11:28
Wormaap schreef op 16 februari 2004 @ 21:07:
Ik zal hier maar even mijn vraagje tussendoor gooien... Die DMX 24/96 is dus ook geschikt om in midi mee op te nemen en dan zo'n sample pakket bij te gebruiken? ('K geloof het wel als ik bovenstaande posts lees...) En issie ook een beetje lekker om muziek mee af te spelen. Ik speel in een band en wil't ding ook gebruiken voor wat demo-opnames (Gothic/Metal-band :P) en om onze eigen concepten mee uit te werken (daarvoor wil ik dan dus de synth van de toetsenist en evt. samples van m'n eigen gitaar via midi kunnen afspelen, midi-gitaar-sound = kots)
Daarbij komt dat ik quasi-audiofiel ben en het geluid dat uit het kaartje komt dus ook meer dan goed moet zijn...
ik ben muzikant en heb ook de DMX6 fire.IK neem eigenlijk alleen maar midi op.
Wat betreft(midi-gitaar-sound = kots)Ik weet niet of je doelt op de synth van je toetsenist,maar er zijn inmiddels erg goede gitaarsounds(bijv.SampleTank 2).
Ik gebruik een midigitaar en een midikeyboard>Nuendo,SX,Reason.
Geluid vind ik ook behoorlijk goed klinken

• Wormaap
Ik doelde op de standaard wavetables van de gemiddelde geluidskaart. (Nu is't gitaargeluid van de PSR-520 van de toetsenist ook niet bepaald lijp te noemen :P Ding wordt binnenkort toch maar eens vervangen, waarschijnlijk door'n Roland XP-80)
Maar jij bent dus tevreden over deze kaart? Is'ie ook geschikt om realtime mee te spelen? (Midi-keyboard in, vsti d'roverheen en weer door speakers uit) of is de latency daarvoor te hoog?

Edit: Kan't btw kloppen dat sampletank 2 xl maar 15 mb is?

[ Voor 10% gewijzigd door Wormaap op 17-02-2004 14:41 ]

• tumbadora
  • Laatst online: 26-07 11:28
realtime gaat uitstekend.Ik heb een latency van 11.6 ms en dat is snel genoeg voor een midigitaar. De latency kan trouwens 1,5ms.maar dat gaat een beetje kraken als je met zware vsti werkt Ik ben percussionist en heb mijn eigen geluiden gesampled.Als ik bepaalde ritmes wil oefenen dan doe ik dat dus gewoon in realtime op mijn keyboard.Sampletank2 is inderdaad niet zo groot(9,62mb),alleen zitten er nog 8cd,s met sounds bij.En die heb je toch echt nodig

• Wormaap
Azo... Dus aan mijn huidigen download ga ik vrij weinig hebben? :(
Edit: Of mag ik dat niet zeggen op dit forum? :P

[ Voor 28% gewijzigd door Wormaap op 17-02-2004 15:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
....loopt inmiddels aardig uit de klauwen dit topic......inmiddels wel zoveel info dat ik denk ik maar voor de 6fire ga. Iemand nog ervaring met inbouwen? Volgens mij komt het plaatje met aansluitingen in een vrije drive-bay terecht. Klopt dat en is dit niet te moeilijk te monteren? Ben niet zo'n techneut, vandaar.....

Dank eenieder

• Chiron

Chiron

het is niet moeilijker dan het monteren van bijvoorbeeld een cdrom drive

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:10
Verwijderd schreef op 19 februari 2004 @ 11:48:
Iemand nog ervaring met inbouwen? Volgens mij komt het plaatje met aansluitingen in een vrije drive-bay terecht. Klopt dat en is dit niet te moeilijk te monteren? Ben niet zo'n techneut, vandaar.....

Dank eenieder
Is heel simpel: ding in een vrije 5.25" bay schroeven en je hoeft er aan de achterkant (binnenkant kast dus) maar één kabel in te prikken waarvan je het andere uiteinde in de kaart zelf steekt. Kind kan de was doen :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Wormaap
Mijn DMX6Fire 24/96 is vandaag op de post gedaan volgens PC Oost, morgen zal'ie hopelijk binnenzijn, dan post ik wel wat ervarinkjes :P

• Wormaap
'K heb'm binnen!!!!! :D
Ik ben echt reuze enthausiast over dit ding... 'K heb nog geen 5.1 set dat ik digitaal kan aansturen, huidig 5.1 set heeft alleen maar tulp ingangetjes :(
'T geluid is sowieso stukken harder en helderder dan m'n onboard nVidia geluid (geen Soundstorm) het kraakt niet ('k dacht dat die kraak in m'n bekabeling/dvd speler zat) en ik kan dus ook echt iedereen de DMX 6Fire 24/96 aanraden. 182.50 euri inclusief verzendkosten, 'n rib uit m'n lijf, maar ik wil nu na 10 minuten al niet meer zonder :D

Pagina: 1