MS onderzoek popups

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-09 20:15

igmar

ISO20022

Topicstarter
Goed.. Ik klaag niet erg snel over reclame, maar deze hangt me toch wel m'n strot uit :

- Ik krijg om de haverklap die irri 'Wil je meedoen aan een onderzoek over software en systemen'.
- Dat ding blijft komen, ook als je m'n wegklikt
- Ook al ZOU ik willen meedoen, als non-IE user kan je d'r niks mee. Brakke code ten top.
- Het is geen onderzoek of een opinie, maar gewoon een ordinaire reclame.

Reclame : Prima, vaak is het hier ook doelgericht (en dus waardevol), maar deze uitermate irri vorm gaat bij mij alle grenzen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Nou, je krijgt alleen maar "om de haverklap pop-ups" als je geen cookies aan webads toestaat?

Maar, wat mij betreft, gebruik je een pop-up killer. Das de enige bannerblocker die imho niet verboden zou moeten zijn :P

Anyway, er _is_ al onderzoek naar gedaan, dus wees niet bang en kijk hier es naar: nieuws: WebAds stopt met verkoop pop-ups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• igmar

igmar

ISO20022

Topicstarter
ACM schreef op 13 februari 2004 @ 16:18:
Nou, je krijgt alleen maar "om de haverklap pop-ups" als je geen cookies aan webads toestaat?
Nope, niet geblokkeerd hier. Verder wat dat betreft ook geen enkele limities in de browser ingesteld.
Maar, wat mij betreft, gebruik je een pop-up killer. Das de enige bannerblocker die imho niet verboden zou moeten zijn :P
Ik gooi gewoon het betreffende netblock in de firewall accesslist, da's geen probleem. Meer een probleem vind ik dat een onderzoek zou betreffen, terwijl het gewoon ordinaire reclame is. Gewoon voorliegen vind ik dat, en wel in de ergste soort.
Anyway, er _is_ al onderzoek naar gedaan, dus wees niet bang en kijk hier es naar: nieuws: WebAds stopt met verkoop pop-ups
Dat lost mijn directe probleem niet op :) Aangezien d'r niet echt een andere optie is gooi ik het betreffende netblock maar in de accesslist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

ACM schreef op 13 februari 2004 @ 16:18:
Uhm ik blijf 'm ook continu krijgen met alle cookies enabled en de abo-banner-blocker enabled... :/

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nou dan is er vast iets fout ingesteld bij Webads, want dat is nooit de bedoeling

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

curry684 schreef op 13 februari 2004 @ 16:43:
en de abo-banner-blocker enabled... :/
Dan komt ie niet van GoT iig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• igmar

igmar

ISO20022

Topicstarter
ACM schreef op 13 februari 2004 @ 16:55:
Dan komt ie niet van GoT iig...
Dat denk ik wel, dat was het enige wat ik had openstaan (op VMWare na).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

igmar schreef op 13 februari 2004 @ 16:57:
Dat denk ik wel, dat was het enige wat ik had openstaan (op VMWare na).
Nee, dat kan, bij mijn weten, echt niet. De abo-banner-blocking op GoT plaatst gewoon geen webads-javascriptcode, er wordt dus geen verbinding met webads gemaakt dan en er kan nooit webadscode uitgevoerd worden dan en dus ook geen pop-up verschijnen.
Maak iig es een screenie van zo'n pop-up?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

ACM schreef op 13 februari 2004 @ 17:06:
[...]

Nee, dat kan, bij mijn weten, echt niet. De abo-banner-blocking op GoT plaatst gewoon geen webads-javascriptcode, er wordt dus geen verbinding met webads gemaakt dan en er kan nooit webadscode uitgevoerd worden dan en dus ook geen pop-up verschijnen.
Maak iig es een screenie van zo'n pop-up?
Foutje van mij, ik heb op de FP wel banners en daar blijf ik deze popup ook op z'n tijd krijgen :X

Op forum niet (meer) dus.

[ Voor 3% gewijzigd door curry684 op 13-02-2004 17:17 ]

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• igmar

igmar

ISO20022

Topicstarter
curry684 schreef op 13 februari 2004 @ 17:16:
Foutje van mij, ik heb op de FP wel banners en daar blijf ik deze popup ook op z'n tijd krijgen :X
Inderdaad, ik ga altijd nog braaf via de FP, vandaar dat ik ze dus ook krijg. Blijft nog steeds het issue staan dat je ze blijft krijgen, ook al klik je ze weg.

Gezien het 'gedrag' van webads onder de spampolicy valt is die site inmiddels geblokeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
igmar schreef op 13 februari 2004 @ 17:28:
Gezien het 'gedrag' van webads onder de spampolicy valt is die site inmiddels geblokeerd.
Hier idem. Met gewone banners (als in: plaatjes, geen flash of dergelijke crap) kan ik prima leven, maar popups blokkeer ik sowieso.

Btw. ook al is het maar eenmalig, dan vind ik het nog kwalijk: popups zijn gewoon een manier van advertisen die IMHO nooit op tweakers.net voor zou mogen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Persoonlijk vind ik screenads nog veel irritanter dan popups, popups heb je nog snel wegge-alt-ef-viert waar screenads echt over je content heengaan met beweging en geluid en alles.

Mensen kennen de screenad nog niet zo, maar als ze stoppen en doorgaan met screenads dan staat die in het volgende onderzoek bovenaan :)

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Volgens mij staat gewoon in Advertentiebeleid op Tweakers.net dat onderzoek popups zijn toegestaan, maar ik begrijp nu dat een pop-up killer geen probleem is?

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Wij staan de pop-ups van webads inderdaad in principe gewoon toe. Maar imho en dat deelt het gros van de crew met me, gok ik zo, is het blokkeren van pop-ups niet zo erg :)

Uitgebreid gaan adverteren dat iemand dat moet gaan doen, of enorm over opscheppen dat jij dat hebt vinden we gewoon in zijn algemeenheid niet leuk.
Bij mij is het iig zo dat ik nergens banners blokkeer, simpelweg omdat ik een aardige inzage heb in wat er komt kijken bij het hebben van een (veelbezochte) website. De banners zie ik ook niet echt als een benadeling van mijn browse-ervaring, tenzij er enorme banners midden op mijn scherm staan. Maar de pop-ups zijn imho wel een verstoring van de browse-ervaring, dus ik heb al sinds ik mozilla draai de pop-up killing ervan aanstaan. Oftewel elke pop-up waar ik "niet om vraag" komt ook gewoon niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• igmar

igmar

ISO20022

Topicstarter
P_de_B schreef op 14 februari 2004 @ 07:53:
Volgens mij staat gewoon in Advertentiebeleid op Tweakers.net dat onderzoek popups zijn toegestaan, maar ik begrijp nu dat een pop-up killer geen probleem is?
Ik val niet over die popups, maar de manier waarop dat gebeurd :

1) Het doet zich voor als een marketing onderzoek / opinieonderzoek
2) Blijft komen, ook al klik je dat ding 2^32 keer weg.

Da's geen ad, maar doodgewone spam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• igmar

igmar

ISO20022

Topicstarter
ACM schreef op 14 februari 2004 @ 10:07:
Wij staan de pop-ups van webads inderdaad in principe gewoon toe. Maar imho en dat deelt het gros van de crew met me, gok ik zo, is het blokkeren van pop-ups niet zo erg :)
Ik heb hier meer een probleem met de inhoud en de manier waarop.
Maar de pop-ups zijn imho wel een verstoring van de browse-ervaring, dus ik heb al sinds ik mozilla draai de pop-up killing ervan aanstaan. Oftewel elke pop-up waar ik "niet om vraag" komt ook gewoon niet :)
De consument bedonderen is ook een verstoring van de browse ervaring. Apart popups gaan blocken / vrijgeven heb ik geen zin in (lees : levert teveel gezeik op), dus wij moeten helaas grover geschut gebruiken.
Pagina: 1