Toon posts:

[W2K] Environment instellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met het maken van een login script. Nu moet ik een variable zetten voor een DOS programma namelijk set HBLIB=F:\Belastin\LIB.

Echter als ik na het uitvoeren van me loginscript de environment variabelen opvraag via het commando set staat daar niet mijn HBLIB variable bij.

Iemand enig idee hoe dit komt?

Het loginscript staat uiteraard in c:\winnt\sysvol\sysvol\domeinnaam\scripts en wordt ook keurig uitgevoerd tijdens het inloggen.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Properties My Computer -> Advanved -> Environment Variables?

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Topicstarter
wildhagen schreef op 13 februari 2004 @ 15:36:
Properties My Computer -> Advanved -> Environment Variables?
Ja, maar ga jij dat doen bij 150 computers? Ik wil dat gewoon in mijn loginscript geregeld hebben.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-05 12:59

FastBunny

Give it the Works !

in je loginscript
SET HBLIB= blablabla

klaar :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Topicstarter
FastBunny schreef op 13 februari 2004 @ 15:42:
in je loginscript
SET HBLIB= blablabla

klaar :)
Lees mijn bericht dat heb ik ook gedaan, maar hij verdomd het.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Environment variables zijn alleen 'per sessie' geldig vziw - en elke cmd.exe heeft dus z'n eigen copietje van de environment variabelen :)

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-05 12:59

FastBunny

Give it the Works !

elevator schreef op 13 februari 2004 @ 16:14:
Environment variables zijn alleen 'per sessie' geldig vziw - en elke cmd.exe heeft dus z'n eigen copietje van de environment variabelen :)
Daar kwam ik net ook achter :) Dacht dat het bleef staan :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet\Control\Session Manager\Environment
HKEY_CURRENT_USER\Environment

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-04 13:38

Tags NL

Harmful or Harmless?

Wat je zou kunnen doen is een export maken van de registerkey HKEY_CURRENT_USER\Environment en deze importeren bij inloggen van een gebruiker met regedit /s naamvanregfile. Bij het maken van de export naar een .reg file moet je natuurlijk de HBLIB setting al goed hebben staan ;)

https://powershellisfun.com

Pagina: 1