Toon posts:

Externe mail werkt niet...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop dat iemand me kan helpen....(altijd afwachten)

Ben niet erg ervaren in het gebruik van exchange server 2000 (op een server met windows 2000). Ik heb exchange geinstalleerd en het draait goed. Interne mail heb ik voor elkaar, werkt perfect. Maar ik heb problemen om mn mail naar buiten te sturen. Van buiten naar binnen lukt wel.

We hebben hier een mail account bij planet, (mail.planet.nl). Ons domein is hapit.nl. Kan iemand mij vertellen waar (en welke) gegevens ik moet invoeren om mn mail naar buiten te sturen? dus van mb@hapit.nl naar bijv. mark@zonnet.nl.

weet niet welke extra gevens julllie nodig hebben, maar laat t maar weten. Ik hoop dat iemand me kan helpen.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:14

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Heb je wel je DNS goed op orde met MX records e.d. :?

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Heb je SMTP instelling goed, deze moet mail van eigen domein accepteren

Verwijderd

Topicstarter
ja mijn dns instellingen zijn volgens mij goed, maar weet niet of mn smtp instellingen juist zijn. Heeft iemand een voorbeeld van hou hij/zij dat ingevuld heeft?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:14

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Wat heb je nou allemaal gedaan :?
NOFI, maar je laat duidelijk merken weinig kaas ervan gegeten te hebben, maar je gaat wel vrolijk een SMTP server open knallen :? :X

Je zult om te beginnen een A record genaamd "mail.domain.tld" moeten aanmaken, en deze vervolgens als MX Record aanwijzen.
Ve4rvolgens port 25 en 110 nog openknallen/forwarden op je LAN

Maar goed, kom eerst maar eens met meer info anders blijven we gissen.

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
tis me gelukt, (geloof ik). Had t ip adres van de server niet ingevuld en dus wist hij niet wie de meel naar buiten verstuurd, meel bleef in de wachtrij staan en kon niet door gezonden worden naar buiten. Nu doet ie dat wel

toch bedankt.
Pagina: 1