Toon posts:

[ASP] layout detail pagina

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik zit met het volgende probleem.
Ik ben een intranet pagina aan het maken voor mijn werkgever, en nu moeten ze een soort van notulen (en nieuws) op het intranet kunnen zetten, en lezen.
Ik werk met Dreamweaver MX 2004 en het invoeren van notulen is geen probleem. Echter de opmaak ziet er gewoonweg niet uit. als ze op de betreffende notulen klikken om het volledige verslag te lezen, krijgen ze een hele rits teks achterelkaar.
De notulen worden eerst gemaakt in MS Word, vervolgens is het knippen plakken in de invoerpagina van intranet...

Het lukt mij maar niet om de opmaak van mijn detail page goed te krijgen.
Nu heb ik een tijdje geleden al het volgende script in de pagina gezet, om ervoor te zorgen dat het al iets beter leesbaar is:

code:
1
2
3
4
5
 <SCRIPT Language="VBScript" Runat="Server">
Function FromReturns2Breaks( sInput )
   FromReturns2Breaks = Replace(sInput,Chr(10)&Chr(13), "<br>")
End Function
</SCRIPT>

Maar dit helpt nog weinig, hij zorgt er nu wel voor dat alles netjes op een andere regel komt te staan, maar b.v. in word gebruiken ze wel is tabs. Dit word dus niet weer gegeven in de detail pagina. Hoe kan ik hier voor zorgen. Is het gewoonweg een extra functionaliteit toevoegen aan het vbscriptje? ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Groeten Martijn

• faabman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08-2024
op www.aspfaqs.com staat eea mbt dit onderwerp... als je echter de pagina's met volledig behoud van opmaak wil neerzetten kun je ze beter:
- omzetten naar html
- plakken in een wysiwyg editor (via google zijn er gratis te vinden)
- omzetten naar .pdf (en dat zou ik doen)

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

Verwijderd

ik denk dat je   vervangen door chr(13) en vbTab vervangen door 4 spaties chr(13)&chr(13)&chr(13)&chr(13)

dan zal het er wel beter uit zien denk ik

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-10-2025
Ik heb even op MSDN gezocht en kwam hier terecht:

String constants

Zoals je ziet kun je de Tab characters ('Chr(9)') ook vervangen dmv de Replace methode, moet je alleen even proberen wat je ervoor in de plaats zet. Misschien de tekst achter de tab in een span zetten met een left-padding van een x aantal pixels ;)

Suc6!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 februari 2004 @ 15:31:
ik denk dat je   vervangen door chr(13) en vbTab vervangen door 4 spaties chr(13)&chr(13)&chr(13)&chr(13)

dan zal het er wel beter uit zien denk ik
sinds wanneer is een spatie een chr(13), das een carriage return

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
<pre> tags om je output heen (zo krijg je een non-proportioneel font) en kun je idd vbCrLf replacen met een <br> en vbTab met 4 spaties (&nbsp; dus)

ASP:
1
2
3
Function FixString(strIn)
  FixString = Replace(Replace(strIn,vbCrLf,"<br>"),vbTab,"&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;")
End Function

En in je detailpagina:

ASP:
1
2
3
4
5
<pre>
<%
 Response.write FixString(myData)
%>
</pre>

Iets in die richting....

Maar zou je niet gewoon gaan voor een RichEdit frame?

[ Voor 21% gewijzigd door RobIII op 13-02-2004 18:54 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
RobIII schreef op 13 februari 2004 @ 18:54:
<pre> tags om je output heen (zo krijg je een non-proportioneel font) en kun je idd vbCrLf replacen met een <br> en vbTab met 4 spaties (&nbsp; dus)

ASP:
1
2
3
Function FixString(strIn)
  FixString = Replace(Replace(strIn,vbCrLf,"<br>"),vbTab,"&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;")
End Function

En in je detailpagina:

ASP:
1
2
3
4
5
<pre>
<%
 Response.write FixString(myData)
%>
</pre>

Iets in die richting....

Maar zou je niet gewoon gaan voor een RichEdit frame?
Richedit frame? Zou je willen uitleggen wat het precies is?

Alvast bedankt?

Verwijderd

Topicstarter
oja en waar moet het eerste gedeelte komen te staan? de function zegmaar...?

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-04 14:47

Dutch_guy

WYSIWYG

Zoals al eerder gezegd zou ik in plaats van een gewone textarea een HTML editor hiervoor gebruiken.

Een goede is HTMLarea, gratis en dient dus als vervanger voor een gewone textarea. Je kan dan gewoon Word documenten plakken en de opmaak wordt dan bewaard.

Tevens bevat het veel functies als die in Word zitten en dus makkelijk mee te werken.

Hier te downloaden: http://www.interactivetools.com/products/htmlarea/

Pay peanuts get monkeys !

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op 16 februari 2004 @ 08:47:
oja en waar moet het eerste gedeelte komen te staan? de function zegmaar...?
Tja, sorry maar dit is wel heel erg basic...

De function gooi je ergens in je pagina of in een include of whatever. En dan zorg je er natuurlijk voor dat je die include ook daadwerkelijk include op de detail pagina.

Een Richedit frame zie je o.a. op deze urls:
http://www.aspalliance.com/Yusuf/Article10a.asp
http://www.xefteri.com/ar...02002/content_editor.aspx
http://www.interactivetoo...documentation.html#intro2
http://www.interactivetoo...mlarea3_demo/example.html

Effe googlen doet wonderen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door RobIII op 16-02-2004 10:55 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
Mooi bedankt! Het werkt!

Ik heb dat programmatje gedownload en geinstalleerd. Ideaal twerkt perfect!

Bedankt voor de reacties!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op 16 februari 2004 @ 12:10:
...dat programmatje gedownload en geinstalleerd
...en daar heb je iets van geleerd? :X IMHO leer je van Copy/Paste weinig. Weet je nu wat je probleem was?

En wélk programmaatje bedoel je dan? Als je nou even je complete oplossing post hebben anderen (die de search gebruiken) er ook nog ooit eens iets aan misschien.

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
Ja sorry, je hebt gelijk..

Ik heb het proggie htmlarea gebruikt, dat Dutch_guy schreef-

Tis iid een knip plak proggie, sorry :? :X

TIs heel simpel,het programmatje downloaden, uitpakken en in de root zetten van je internetpagina.

Vervolgens is het 2 stukken code in de pagina´s zetten waarbij je het nieuwsitem toevoegd... Hij zet vervolgens de tekst die je invoert om in een code waarbij de opmaak ook in is gevoegd (daarbij linkt de code naar het programmatje in de root, javascript bestand).
Deze code komt dan ook in de database (ms access, in mijn geval) Nu geeft hij bij de weergave pagina dan ook correct weer.

Ik gebruik dreamweaver mx omdat mijn kennis van asp gewoon onvoldoende is om zelf asp te kunnen schrijven. Ik zou het graag willen leren maar heb er gewoonweg geen tijd voor! Ik weet heel goed dat ik er op deze manier niks van leer, maar ik zie voor mij geen andere oplossing omdat ik het gewoonweg niet begrijp...

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-04 14:47

Dutch_guy

WYSIWYG

Ik zou je toch willen adviseren om ASP te gaan leren in plaats van te vertrouwen op Dreamweaver MX baggercode.
Vroeg of laat moet je iets bouwen waar Dreamweaver je niet mee kan helpen (been there :( ).

Pay peanuts get monkeys !

Verwijderd

Topicstarter
ben ik ook zeker van plan....maar moet de baas eerst ff overhalen om mij op cursus te sturen ;)

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:24

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Verwijderd schreef op 16 februari 2004 @ 15:55:
ben ik ook zeker van plan....maar moet de baas eerst ff overhalen om mij op cursus te sturen ;)
Waarom op cursus sturen? Er zijn genoeg tutorials op Internet te vinden?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-05 13:28
ssst... cursussen zijn toch juist bedoeld om mensen tegen een dure prijs iets te laten leren wat ze ergens anders goedkoop (gratis?) ook hadden kunnen leren... :)

maar Gorgi heeft wel gelijk. ASP is toch echtwel te leren met alle tutorials etc op het net. Daarnaast zou je ook een boek kunnen kopen a €30,-. Altijd nog goedkoper dan een cursus van enkele honderden (duizenden) euro's.

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:24

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

party42 schreef op 16 februari 2004 @ 18:00:
ssst... cursussen zijn toch juist bedoeld om mensen tegen een dure prijs iets te laten leren wat ze ergens anders goedkoop (gratis?) ook hadden kunnen leren... :)
Mja, ze krijgen een certificaatje mee, waarbij je je afvraagt of mensen echt wat leren.. :P
maar Gorgi gorgi_19 heeft wel gelijk. ASP is toch echtwel te leren met alle tutorials etc op het net. Daarnaast zou je ook een boek kunnen kopen a €30,-. Altijd nog goedkoper dan een cursus van enkele honderden (duizenden) euro's.
Ik heb het zelf geleerd aan de hand van veel tutorialsites (staan allemaal in de ASP-FAQ); daarnaast een aantal boeken gehaald om een beetje een basis te krijgen. :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• faabman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08-2024
gorgi_19 schreef op 16 februari 2004 @ 18:06:
[...]

Mja, ze krijgen een certificaatje mee, waarbij je je afvraagt of mensen echt wat leren.. :P
En dan zit je daar als niet-gecertificeerd persoon aan een wel gecertificeerd persoon te vertellen wat hij moet doen :Z O-)
[...]

Ik heb het zelf geleerd aan de hand van veel tutorialsites (staan allemaal in de ASP-FAQ); daarnaast een aantal boeken gehaald om een beetje een basis te krijgen. :)
* faabman heeft het ook zo geleerd

mijn ervaring is dat het dan wat langer duurt en je leert misschien iets minder snel alle dingen die fout kunnen gaan, maar wanneer je zelf na lang zoeken de oplossing van je fout vind dan vergeet je die oplossing nooit weer :)

[/offtopic_genezeul]

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb jullie raad opgevolgd en ben begonnen met zoeken naar site met asp tutorials, fqqs, online lessen. (asp.pagina.nl) En op die manier ben ik o.a. op www.madness.nl terecht gekomen, en op die site staat een hele duidelijke uitleg. Die ben ik nu aan het volgen! Erg interessant allemaal!

Bedankt voor de goede raad! ;)
Pagina: 1