Toon posts:

Cisco Pix throughput

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
De situatie is als volgt:

We hebben 1 vestiging met een pix, 520. Op dit moment gaat er gprs, handhelds, internet en een huurlijn verbinding door deze pix heen over verschillende interfaces. We hebben nu nog 1 interface over. Er zullen binnen meerdere vestigingen dmv een huurlijn naar het hoofdkantoor (waar de pix staat) verbonden worden. Nu wil ik weten of ik een nieuwe pix moet aanschaffen of dat de huidige 520 voldoende capaciteit heeft om al dit verkeer te verwerken.

Op welke manier kan ik zien hoeveel verkeer deze pix te verwerken heeft, zodat ik naar aanleiding van de specificaties kan besluiten of ik voor de extra vestigingen een extra pix moet aanschaffen.

Graag jullie advies.

• kell.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-09-2023

kell.nl

Fizzgig's evil twin

Met de nieuwste PDM versie kun je dat gewoon zien in je browser.
Anders kun je met SNMP en bijv mrtg het ook uitlezen.
Tevens kun je ook met verschillende show commando;s het verbruik zien.

Ik denk dat SNMP met een monitor tool het makkelijkst is, omdat je dan ook een history hebt, en aan de hand daarvan een betere beslissing kan nemen.

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Allereerst heb ik gelezen dat de 520 End-of-Life is.. 8)7

[quote]The PIX 520 Firewall reached its end of sale (EOS) on June 23, 2001. The recommended replacement product is the Cisco PIX 525 Firewall[/]
kell.nl schreef op 13 februari 2004 @ 15:52:
Anders kun je met SNMP en bijv mrtg het ook uitlezen.

Ik denk dat SNMP met een monitor tool het makkelijkst is, omdat je dan ook een history hebt, en aan de hand daarvan een betere beslissing kan nemen.
mrtg inderdation.

Using SNMP with the Cisco Secure PIX Firewall

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:46

Predator

Suffers from split brain

Ik kan hier toch niet zien dat jij zelf al iets uitgezocht hebt.

Zoals met alle manageable netwerk apparatuur kan je gewoon via SNMP even kijken.
Dat hoeft zelfs niet met mrtg er zijn genoeg kleine progjes in omloop waarmee je in minder dan een minuut al klaar bent...

Verder moet je natuurlijk ook even naar het huidige mem/cpu gebruik kijken en dat vind je zelf ook wel zonder problemen.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Dit topic is gesloten.