[Outlook/Windows 2000] Register instellingen

Pagina: 1
Acties:

• TXC
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-12-2025
Naar aanleiding van mijn vorige topic:
[rml][ Outlook 2000] Individuele instellingen in profiel[/rml]/

Inmiddels weet ik dat outlook een los bestand gebruikt voor de mailbox berichten, een los bestand voor het persoonlijk adresboek en een los bestand met nog wat instellingen (pad naar de mailbox bijvoorbeeld).

De accountinstellingen staan in het register en kunnen dus met een reg filetje met regedit geïmporteerd worden. Dat wil ik doen voor een groep mensen bij het inloggen, zodat in een keer bij alle mensen de juiste instellingen in hun roaming profiles staan. Hiervoor gebruik ik een batch file die gebruik maakt van de en dat lange nummer voor \Software is steeds weer anders bij het inloggen. Dus je weet nooit waar de waarde heen moet worden geïmporteerd. En als de sleutel omgevingsvar. %username%, zodat per gebruiker die is ingelogd de juiste accountinstellingen ingevoerd worden.

Nu heb ik alle keys gevonden die nodig zijn, maar een key staat in [HKEY_USERS\S-1-5-21-790525478-73586283-839522115-1049\Software\Microsoft\Office\Outlook\OMI Account Manager\Accounts\00000001] en dat is de key "SMTP Reply To Email Address"=XX

Het probleem met deze key is dat dat lange nummer voor \Software\Microsoft\Office\Outlook\OMI Account Manager\Accounts\00000001] steeds veranderd. Dus weet ik niet van te voren waar de key ingevoerd moet worden.
En als een nieuwe key wordt gemaakt in HKEY_USERS geeft regedit een fout bij het importeren. Wat ik nu graag wil weten is hoe wordt dat lange nummer voor software gegenereerd, dus hoe weet ik waar de key "SMTP Reply To Email Address" staat.

Iemand een idee? Ik heb de search al gebruikt en al gegoogled, zonder resultaat helaas }:O

• TXC
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-12-2025
Oke mensen, ik heb het probleem getackeld.

Een beetje omslachtige manier maar een van de weinige methoden denk ik:
- Bij het inloggen van een gebruiker wordt met regedit /e "HKEY_USERS" alleen het user gedeeltje geexporteerd.
- Met de dosopdracht find wordt gezocht in de reg file die ontstaat naar strings die beginnen met "[HKEY_USERS\S-0", dit is het begin van elke key wiens naam verder variabel is. De regels die gevonden worden worden in een andere txtfile gezet
- Met een C programmatje dat ik ff heb gemaakt wordt in de laatste text file de userstring gezocht en uitgelezen. Dit kon niet in de 1e omdat mijn progje geen files van 25 MB kon lezen (?). Dan kreeg ik steeds random tekens in mijn string.
- Er wordt met batch een regfile gemaakt, waarin de username wordt vervangen door %username% en de variabele regkey door %userstring% die var. is gemaakt door het C progje.
- De regkey wordt met regedit /s geïmporteerd.

Lekker knoeien dus, maar ik kan geen exchange server in het net hangen helaas, en Mercury werkt mooi samen met de NDS.