Toon posts:

SKVCD decoderen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een SKVCD. Het ding speelt goed op me PC, maar zodra ik 'm brand en in me DVD speler afspeel is die zwart wit. Ik ga er dus vanuit dat die in NTSC is ge-encodeerd. Ik kan helaas geen tools vinden die mijn vermoeden kan bevestigen. Suggesties??

Maar goed, nu wilde ik dit bestand dus omgooien naar PAL mbv MPGEnc Plus. Deze wil 'm alleen absoluut niet lezen; 'Can not read or unsupported' is de melding. Even voor de goede orde met Windows Media Player (icm Ligos MPEG Decoder) doet die het wel en ook me DVD speler kan 'm, uitsluitend in zwart wit (door NTSC?), spelen.

Als ik zelf SKVCD bestanden maak (system stream incl. geluid) kan MPGEnc ze wel lezen.

Iemand een goed idee hoe ik dit bestand om kan sleutelen??

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-06 20:56
Met Gspot kan je allerlei info van een Avi opvragen (NTSC-PAL, audio bitrate, video bitrate, fps en codec info) Gspot zit dacht ik bij DivX 5 codec pack anders ff googelen

Probeer met VirtuaDub-MOD die Avi eerst eens van NTSC naar PAL om te zetten en die dan vervolgens in laden in TMPGEncPlus.

Check ff in de FAQ, daar staat een belgische site die precies beschrijft wat je moet doen en waar je Gspot ed. kan downloaden

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Demon_Eyez schreef op 13 februari 2004 @ 15:17:
Met Gspot kan je allerlei info van een Avi opvragen (NTSC-PAL, audio bitrate, video bitrate, fps en codec info) Gspot zit dacht ik bij DivX 5 codec pack anders ff googelen

Probeer met VirtuaDub-MOD die Avi eerst eens van NTSC naar PAL om te zetten en die dan vervolgens in laden in TMPGEncPlus.

Check ff in de FAQ, daar staat een belgische site die precies beschrijft wat je moet doen en waar je Gpot ed. kan downloaden
SKVCD = geen avi , SKVD is gebasseerd op SVCD = mpeg , met SKVD is het dus mogelijk om een 90 / 120 min ofzo op 1 cd te zetten i.p.v 2/3 bij SVCD :P

: En volgens mij bestaat er een soort kabel waarbij je gewoon NTSC signaal kan opvangen (Dus kleuren)

[ Voor 8% gewijzigd door Possible op 13-02-2004 15:20 ]

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Kan je niet beter je speler omzetten of een echte scart-kabel gebruiken om hem te bekijken? :)

SKVCD is gewoon een MPEG file met een iets aangepast codering (net zoals DivX deed met de originele MPEG4 codec van Microsoft?)

[ Voor 42% gewijzigd door -=bas=- op 13-02-2004 15:21 ]

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
Demon_Eyez schreef op 13 februari 2004 @ 15:17:

Zoals Possible al schreef, het is geen AVI. SKVCD is MPEG. En GSpot heb ik en die kan niets met de door mij aangeboden MPEG.
Possible schreef op 13 februari 2004 @ 15:19:
: En volgens mij bestaat er een soort kabel waarbij je gewoon NTSC signaal kan opvangen (Dus kleuren)
Klopt, speciale kastjes die je tussen je DVD speler en je TV kan hangen, maar dat vind ik allemaal effe te duur voor een geintje :-) Heb er weleens naar zitten kijken, maar € 250,- vond ik net effe te duur.
_bas_ schreef op 13 februari 2004 @ 15:19:
Kan je niet beter je speler omzetten of een echte scart-kabel gebruiken om hem te bekijken? :)
Met mijn speler is niets mis, die speelt zonder problemen NTSC, het is me TV die er niets mee kan, aangezien deze, net als 99% van alle TV's in Europa, uitsluitend PAL ondersteund. Scart heeft helemaal niets te maken met PAL/NTSC.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2004 15:28 ]

• grolo2010
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:38
Met DVDPatcher kun je kijken wat je mpg is pal of ntsc. En 99% is wat veel, mijn philips kan met beide formaten omgaan en ik denk dat de meeste moderne tv's dat kunnen

[ Voor 54% gewijzigd door grolo2010 op 13-02-2004 15:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
grolo2010 schreef op 13 februari 2004 @ 15:27:
Met DVDPatcher kun je kijken wat je mpg is pal of ntsc. en 99% is wat veel, mijn phillips kan met beide formaten omgaan en ik denk dat de meeste moderne tv's dat kunnen
Mmmm, geprobeerd, deed het ook niet. Ik kreeg de melding: 'no Sequenceheader found'.

Iemand enig idee hoe ik deze weer kan toevoegen???

• grolo2010
Met TMPGEnc kan dat, onder mpgtools dacht ik. ik heb het recent ergens gevonden hier:
http://www.dvdrhelp.com/forum/userguides/126292.php
Het type zou ik op SuperVideo CD (VBR) zetten.

[ Voor 15% gewijzigd door grolo2010 op 13-02-2004 15:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
grolo2010 schreef op 13 februari 2004 @ 15:37:
Met TMPGEnc kan dat, onder mpgtools dacht ik. ik heb het recent ergens gevonden hier:
http://www.dvdrhelp.com/forum/userguides/126292.php
Het type zou ik op SuperVideo CD (VBR) zetten.
Hij is momenteel bezig met multiplexxing. Hij begint er tenminste aan, klinkt goed. I'll keep you informed.

[UPDATE]
Grolo, je bent een geweldenaar!! Thnx!! Hij is 'm nu aan het omsleutelen!! Bedankt!!
edit:
het werkt!!

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2004 15:52 ]

• grolo2010
[UPDATE]
Grolo, je bent een geweldenaar!! Thnx!! Hij is 'm nu aan het omsleutelen!! Bedankt!!
edit:
het werkt!!
Graag gedaan 8)
Pagina: 1