New System check (ook ik)

Pagina: 1
Acties:

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Topicstarter
Wordt mijn eerste zelfbouw systeempje.

MSI KT72 (2A als die leverbaar is)
AMD TB 900 mhz
128 mb
Aopen 300 Watt fulltower
IBM 30 GB GXP 72000 rpm (eventueel een maxtor o.i.d. als die veel goedkoper is)
Asus 50X cdrom

Video kaart (voodoo 3, muis, kabel modem& monitor zet ik over)

IS volgens mij wel een redelijk systeem
nietwaar? Geld is weldegelijk van belang dus veel beter kan niet.

NU vraag ik mij af hoe lastig het is om dit zelf in elkaar te zetten en te configureren? Mijn oude pc heb ik al een paar keer in en uit elkaar gehaald en dat ging goed.

1) Het instellen van het BIOS lijt me het lastigst; werkt het als ik gewoon autoconfigure o.i.d. doe? Of gaat dat nog lastig worden?

2)Hoe zit dat met de cpu? moet daar nog koelpasta tussen of is alleen een fan genoeg (ga voorlopig niet overklokken)? Is het plaatsen van de fan lastig? ik hoor verhalen van mensen die hun processor beschadigen.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
en hoeveel mag dat kosten, zo'n 72000 rpm harddisk :? :D

Verwijderd

Zeker wel een mooi systeempje. Ik heb ook zoiets dergelijks pas geleden in elkaar geknutseld maar het was makkelijker dan ik dacht. Het duurde ook niet overdreven lang voor een 1e keer.

In de BIOS hoef je waarschijnlijk niet veel in te stellen en anders staat het wel goed beschreven in de handleiding.

Als je een makkelijk te bevestiggen koeler wil hebben koop dan de Spire MA324-15, ik zou er verder wel wat koelpasta tussen doen want zoals altijd een koele processor is een blije processor.

1 tip: Koop een nieuwe videokaart. Op het moment heb ik ook nog een voodoo3 en dat ding is me toch een gigantische bottleneck.

En als laatste: je kan je afvragen of je echt een TB nodig hebt, je kan altijd voor heel wat minder geld een Duron nemen en voor het geld dat je overhoudt iets anders of beters kopen.

Maar het is iig wel een stysteempje waar je trots op mag zijn (behalve die voodoo3 dan ;).

edit:

typo

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Topicstarter
Op woensdag 13 december 2000 19:18 schreef KoRno_cReep het volgende:
1 tip: Koop een nieuwe videokaart. Op het moment heb ik ook nog een voodoo3 en dat ding is me toch een gigantische bottleneck.
Ik game niet zoveel meer en als ik wat speel dan is het vaak een sim of UT. AVndaar dat ik m`n voodoo maar hou
Op woensdag 13 december 2000 19:18 schreef KoRno_cReep het volgende:
En als laatste: je kan je afvragen of je echt een TB nodig hebt, je kan altijd voor heel wat minder geld een Duron nemen en voor het geld dat je overhoudt iets anders of beters kopen.
Mwoah die tb 900 is niet eens zoveel duurder dan een duron. En het spaart me een hoop overklok zorgen.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Topicstarter
Op woensdag 13 december 2000 19:18 schreef KoRno_cReep het volgende:Als je een makkelijk te bevestiggen koeler wil hebben koop dan de Spire MA324-15, ik zou er verder wel wat koelpasta tussen doen want zoals altijd een koele processor is een blije processor.
Dat pasta erop smeren kan een amateur gewoon doen?

Iemand anders nog ideeen?