Ik heb sinds kort een usr 8054. Ik gebruik een alcatel speed touch modem en heb de router aangesloten volgens het instructie boekje. Alles liep perfect. Ik kan alleen het internet niet op. Mijn provider is hccnet. de verbindingen met mijn andere computers zijn goed maar ook daar geen internet. Heeft iemand een oplossing voor mij.
Ik gebruik hier ook een Alcatel Speed Toch moden en heb HCCnet, maar ik ben toch echt meer informatie nodig van je, alles echt nagelopen in het boekje en de optie's van internet gewoon allemaal even langsgelopen dat er niet een rare "Q" protocol ofzo nog staat ofzo wat niet in het boekje staat maar die je gewoon dus wel verwijderen moet 
Daarnaast vind ik ook wel dat je een beetje meer enthousiasme mag wekken in je post een "
" geeft nu niet echt een uitnodiging om te reageren.
Daarnaast vind ik ook wel dat je een beetje meer enthousiasme mag wekken in je post een "
als je ADSL modem een router is (speedtouch510(i) dan moet je de dhcp van de USR uit zetten en deze een vast ip adres geven bv 10.0.0.120 met als gateway 10.0.0.138 want dat is als het goed is je ip van de speedtouch.
De dhcp van de USR aanzetten en de goede instellingen kiezen DNS/Gateway is het ip van de router ( 10.0.0.120)
Hoop dat dit je antwoord is want veel info heb je niet gegeven
De dhcp van de USR aanzetten en de goede instellingen kiezen DNS/Gateway is het ip van de router ( 10.0.0.120)
Hoop dat dit je antwoord is want veel info heb je niet gegeven
Nee mijn alcatel speed touch home is geen router. Ik heb een router van US Robotics 8054. En voor mij is dit de eerste keer met een netwerk bezig ben. Ik ben echt een leek op het gebied van netwerken. Welke informatie heb je nog meer nodig.
Gerwin
Welke informatie heb je nog nodig? Ik heb alle instructies gevolgd van de handleiding van usr. Ook de oplossingen die door usr geeft, heb ik opgevolgd maar tot opheden nog geen kontakt. De helpdesk van usr is niet geweldig. Nadere info: Besturingssysteem Windows XP. Andere computers werken onder windows 98.
Gezien je taal gebruik kom je uit de omgeving van Twente? Ik wel.
Welke informatie heb je nog nodig? Ik heb alle instructies gevolgd van de handleiding van usr. Ook de oplossingen die door usr geeft, heb ik opgevolgd maar tot opheden nog geen kontakt. De helpdesk van usr is niet geweldig. Nadere info: Besturingssysteem Windows XP. Andere computers werken onder windows 98.
Gezien je taal gebruik kom je uit de omgeving van Twente? Ik wel.
Verwijderd
Zo'n beetje álle informatie mist hier. Welke dingen heb je precies ingesteld? Aan "de instructies van USR" hebben we niks, wij werken niet bij USR 
Verder ben ik het eens met Gerwin dat een "
" niet echt uitnodigt om te reageren.
Edit: heb je titel nog even wat verduidelijkt.
Verder ben ik het eens met Gerwin dat een "
Edit: heb je titel nog even wat verduidelijkt.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2004 15:59 ]
Met een Speedtouch Home moet je de USR 8054 instellen dat hij met een PPTP connectie maakt. Dus via de Wizard selecteer je de PPTP optie.
My IP: 10.0.0.150
Subnet mask: 255.255.255.0
Gateway: 10.0.0.138
Server IP: Het ip adres wat je van je ADSL provider hebt gekregen
PPTP account: Gebruikersnaam die je van je ADSL provider hebt gekregen
PPTP password: Password die je van je ADSL provider hebt gekregen
Verify password: Nog een keer...
PPTP account: Gebruikersnaam die je van je ADSL provider hebt gekregen
PPTP password: Password die je van je ADSL provider hebt gekregen
Verify password: Nog een keer...
Veni, vidi et cervesiam
Beveiliging mis ik in je lijstje, die moet op GEAVANCEERD staan en dan CODERING NIET TOESTAAN, vervolgens optie Deze Protocollen Niet Toestaan, en alles uit behalve: PAP, CHAP. Netwerktabje: PPTP VPN, en enkel een TCP/IP protecol, de rest eruitknikkeren. Eigenschappen van de TCP/IP in dat tabblad is beiden op "Laten Toewijzen". Verder is je ip adres zoiets als "10.0.0.138 pc1" en dus niet alleen "10.0.0.138", maar met pc1 erachter.
speed touch home, is dat geen usb modem?
Ga toch fietsen.
Wat jij bedoelt is een PPTP verbinding maken binnen Windows. Mijn beschrijving is voor de Wizard van de USR 8054.Gerwin schreef op 13 februari 2004 @ 18:12:
Beveiliging mis ik in je lijstje, die moet op GEAVANCEERD staan en dan CODERING NIET TOESTAAN, vervolgens optie Deze Protocollen Niet Toestaan, en alles uit behalve: PAP, CHAP. Netwerktabje: PPTP VPN, en enkel een TCP/IP protecol, de rest eruitknikkeren. Eigenschappen van de TCP/IP in dat tabblad is beiden op "Laten Toewijzen". Verder is je ip adres zoiets als "10.0.0.138 pc1" en dus niet alleen "10.0.0.138", maar met pc1 erachter.
Veni, vidi et cervesiam
Verwijderd
Dat Server IP, wat moet dat zijn voor XS4ALL? Hiervoor had ik de USR 8002 router (zonder WiFi). Deze kende helemaal geen Gateway installing, alleen maar een Server IP instelling waar het IP adres van het modem stond. Nu moet ik dat IP nummer dus in het vakje Gateway invullen? Blijft dat Server IP adres dus onbekend. Erg vreemd dat mijn nieuwe router een extra instelling nodig heeft, hij vervult precies dezelfde functie....
...
Ik heb sinds gister ook de USR 8054 icm een Speedtouch Home modem (via xs4all). Ik ging alles zo lekker aansluiten, alle settings overgenomen van mn oudere Draytek 2200e router. ZO gezegd zo gedaan, maar niets hielp, kreeg maar geen PPTP connectie.
Ik heb de zwarte bijgeleverde kabel gebruikt tussen modem en router, werkte niet
Andere kabel tussen modem & router, werkte niet
Switch tussen router (wan poort) & modem, werkte niet
Totdat ik een beetje ging googlen en op de volgende tip kwam:
Als je USR 8054 gebruikt maakt van de 1.64b34 firmware, dan gaat het niet werken zonder je modem te tweaken. Als je em terugflasht naar de 1.21h versie, dan werkt het probleemloos! Je hoeft je modem dan niet te tweaken.
Haal hier de firmwares vandaan : US Robotics 8054 Support pagina
Hoe je Alcatel Speedtouch modem te tweaken? : www.bruring.com
Settings
IP Adress : 10.0.0.150
Subnet Mask : 255.255.255.0
Gateway : 10.0.0.138
Server IP : 10.0.0.138
PPTP Account : username@isp-domein.nl
PPTP Password : "paswoord"
Maximum Idle Time : bv 10 minutes
Auto-Reconnect : Enable
Deze settings werken bij mij (ik ben via xs4all aangesloten).
Ik heb de zwarte bijgeleverde kabel gebruikt tussen modem en router, werkte niet
Andere kabel tussen modem & router, werkte niet
Switch tussen router (wan poort) & modem, werkte niet
Totdat ik een beetje ging googlen en op de volgende tip kwam:
Als je USR 8054 gebruikt maakt van de 1.64b34 firmware, dan gaat het niet werken zonder je modem te tweaken. Als je em terugflasht naar de 1.21h versie, dan werkt het probleemloos! Je hoeft je modem dan niet te tweaken.
Haal hier de firmwares vandaan : US Robotics 8054 Support pagina
Hoe je Alcatel Speedtouch modem te tweaken? : www.bruring.com
Settings
IP Adress : 10.0.0.150
Subnet Mask : 255.255.255.0
Gateway : 10.0.0.138
Server IP : 10.0.0.138
PPTP Account : username@isp-domein.nl
PPTP Password : "paswoord"
Maximum Idle Time : bv 10 minutes
Auto-Reconnect : Enable
Deze settings werken bij mij (ik ben via xs4all aangesloten).
Pagina: 1