Toon posts:

[BIOS] mijn Asus p4pe-x start niet meer op na mislukte flash

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
aangezien ik niet zo'n held ben met hardware, heb ik laatst een compleet systeem gekocht (bij completer.nl)

de specs zijn:
asus p4pe-x
p4 2.8ghz HT (met zalman cooler)
2x 512mb TwinMOS geheugen 400mhz (heb ze in slot 1&2 staan zoals aangegeven in het algemene p4pe topic)
ati radeon 9200 256mb (met zalman vga cooler)
een 300w zalman voeding
soundblaster audigy
maxtor 200gb

nadat ik windows (xp pro nl) geinstalleerd had liep me mooie nieuwe pctje elke keer vast. Dus ik weer geformatteerd en opnieuw windows geinstalleerd.
het probleem bleef, dus ik heb van alles nieuwe drivers geinstallleerd. probleem nog niet weg, dus ik service pack 1 en alle windows updates gedownload.
Hij bleef nog steeds hangen, dus ik besloot de bios te updaten.

van asus.com heb ik de laatste bios (nrtje 7) gedownload, het bestand p4pex07.awd gedownload en op een floppy gezet.
Ik start dus de computer opnieuw op en druk op alt-f2 voor de ez-flash utility.
ik geef de bestandsnaam in en hij vraagt of ik bios wil upgraden naar versie 7. ik zeg 'Y' en hij zoekt het flash memory. bij deze gaf ie aan 'UNKNOWN' en nadat ik 'N' deed om de upgrade te cancellen startte mijn pc opnieuw op.

maar het probleem is nu (denk ik) dat de bios toch half geupgrade is, en mijn pc start dus niet op. hij gaat wel aan, en maakt wel wat schattige geluidjes enzo, maar er gebeurt niets, hoelang ik ook wacht.

na contact met Completer zeiden ze dat ik de bios moest resetten met behulp van het verplaatsen van het jumpertje, maar dit heeft niet geholpen

mijn vragen zijn:
- Wat kan ik hier aan doen

- Wat kan de oorzaak zijn geweest dat ie in de eerste instantie de hele tijd al vastliep

ja, ik heb eerst de zoekfunctie gebruikt, maar geen topic gevonden met mijn probleem erin. ook heb ik allereerst de site van asus en google gebruikt, maar niets gevonden

Ik heb ook de opstartproblemen FAQ gelezen onder mislukte flash, maar een bootdisk pakt ie dus niet

sla me alsjeblieft ook niet al te hard met vaktermen om de oren, want zoals ik eerder al zei, ik ben niet zo'n held met hardware. (ik weet wel hoe ik het aan moet sluiten, maar dan houdt het grotendeels op)

bij voorbaat dank,
Roel

p.s. @ mods , als dit topic niet aan een van de voorwaarden voldoet, sluit dan niet plz, maar zeg het me, ik check zo'n beetje elke 10 minuten dit topic

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2004 14:53 . Reden: aanvullingen, aanvullingen ]

Verwijderd

Topicstarter
heb ook alle mogelijkheden uit dit soort topics geprobeerd:
Pc overleden of toch niet?!

batterij er 2 uur uit halen
met jumpertje resetten
batterij er uit EN met jumpertje resetten
jumpertje resetten terwijl pc aan is

maar tot nu toe helpt nog niets, heeft dan echt niemand een idee wat ik kan doen, behalve een nieuwe bios chip bestellen?

edit, sluit topic maar, ik heb weer met completer gebeld, nu had ik een aardige jongen aan de telefoon :) en aangezien systeem pas 2 dagen oud is kan ik morgen ff langskomen

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2004 17:32 ]

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Gelukkig heb je nog recht op service en krijg je die ook. :)

Bij een mislukte flash heeft de batterij eruit halen meestal geen zin omdat dat slechts enkele instellingen van de CMOS-chip reset. De (mislukte) flash blijft gewoon in de flashrom zitten.
Het is wel aan te bevelen na een flash even je CMOS te resetten omdat data daarin gewijzigd kan zijn en dan krijg je (mogelijk) allemaal vage problemen.

De grotere/bekendere fabrikanten hebben meestal wel een service waar je de flashchip naartoe kan sturen. Maar dat is altijd nog goedkoper dan een nieuw bord. :)

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

post die geluidjes eens, pieppieeep kort lang en zo.