Toon posts:

Windows 2003 herkent mijn Sata schijven niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We hebben vandaag een nieuwe server gekregen (zelf samengesteld) en daarbij ook Windows 2003 Small Business Server.

Nou wil ik dit ding installeren maar Windows 2003 herkent mijn Sata schijven niet. Als Windows setup opstart kan ik f6 niet gebruiken (hij reageert niet) wel kom ik in een scherm met druk s voor additional schijven. Als ik dat doe vraagt ie om driver, die installeer ik via een diskette. Vervolgens geeft ie aan van VIA RAID Windows 2003. Als ik setup continue dan geeft ie op een gegeven ogenblik aan van geen schijven te herkenen.

Heb de nieuwste raid drivers van de Asus schijf.

Kan iemand mij aub helpen, anders ruil ik dit ding om voor IDE schijven.

Pecs:
HDD: WD 120 Sata
MB: Asus P4P800 Deluxe

Alvast mijn grote dank

Verwijderd

De manier waarop je dit doet is correct.
Het drukken op F6 voor het toevoegen van Mass Storage Devices geeft niet meteen een reaktie.
Het scherm waar je op 'S' moet drukken om drivers toe te voegen is het resultaat van het drukken op F6.
Ervan uitgaande dat je de juiste driver toevoegt, lijkt het me dat je harddisk(s) niet goed geconfigureerd/gedetecteerd zijn ip de POST.

Verwijderd

Hallo,

Heb je de instellingen in de BIOS wel veranderd??

Greetz

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie,

In de bios heb ik Create Raid gedaan (Mirror), daar ziet ie ze ook gewoon.
Dus kweet niet wat ik anders fout doe...

Alvast dank

Verwijderd

Zit de S-ATA controller op het bord ?? Zo ja dan gebruik je de verkeerde drivers.
De P4P800 serie van ASUS gebruikt een Intel chipset en geen VIA.

Verwijderd

Topicstarter
Hij staat idd op het moederbord, maar ik heb de drivers van de site gehaald. Dan moeten ze toch wel goed zijn

Verwijderd

Topicstarter
En oja op de cd staan alleen maar ViaRaid drivers...

• leerling
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-03 09:28
Selecteer je wel de juiste driver tijdens de setup?
Ik ken iemand die heeft hier ook veel problemen mee gehad, maar die selecteerde de verkeerde driver....

Verwijderd

Correctie: gek genoeg zit er volgens ASUS toch een VIA raid controller op.
Mijn excuus.

Verwijderd

Toen ik Windows op mijn Sata harde schijf zette hoefde ik helemaal geen drivers te installeren, probeer het anders een keer zonder de drivers te installeren.

Succes

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik de 2003 drivers. heb je nog een ander idee waarom het niet lukt. het schijnt dat hij de drivers niet accepteerd......

Verwijderd

Topicstarter
het gaat om 2003 server software.

• grolo2010
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:36
Verwijderd schreef op 13 februari 2004 @ 14:36:
En oja op de cd staan alleen maar ViaRaid drivers...
Dan heb je waarschijnlijk de verkeerde cd, van de asus site:
ICH5R with Integrated SATA and RAID 0
Intel is the world's first chipset maker to integrate Serial ATA (SATA) and RAID 0, 1 functions into the South Bridge. The latest ICH5R chipset now delivers 150MB/s fast data transfer (SATA) and striping performance to enhance computing efficiency.
edit:
Probeer je het netjes te doen
:(

[ Voor 6% gewijzigd door grolo2010 op 13-02-2004 14:42 ]

Verwijderd

De SATA controller op de P4P800 Deluxe is van Intel, hier zul je via de chipset-dir. op de CD de disk-creator moeten gebruiken, deze staan in de dir. ICH5R
De ATA-RAID controller op dit bord is van VIA.

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Leuk he een moederbord met Intel SATA en een VIA raid(IDE) je moet van de CD de intel driver afhalen en op een disk zetten en die gebruiken verder is het software matige raid die je in de bios instelt succes.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Verwijderd

Topicstarter
Mensen bedankt voor al jullie reacties.
Ik heb net ff IDE schijven gehaald (ga ff voorlopig dit gebruiken totdat ik thuis ff zelf hobby over de SATA schijven)

Topic sluiten dan maar

bedankt jullie allen _/-\o_
Pagina: 1