[Thunderbird 0.5] Untarren wil niet

Pagina: 1
Acties:

• Mac_Cain13
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-08 10:21
Ik wil Mozilla Thunderbird 0.5 installeren op mijn RedHat Linux 9 distro. Dus ik naar mozilla.org, Thunderbird download gaat allemaal prima totdat ik wil uitpakken. Ik ben nogal lui dus dubbelklik net als anders gewoon op de file en geef fileroller de opdracht de *.tar.bz2 uit te pakken, maar krijg een foutmelding:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
tar: thunderbird/defaults/messenger/US/mailViews.dat koppelen aan thunderbird/defaults/messenger/mailViews.dat: Niet gevonden in archief
tar: thunderbird/defaults/isp/US/movemail.rdf koppelen aan thunderbird/defaults/isp/movemail.rdf: Niet gevonden in archief
tar: thunderbird/defaults/profile/mimeTypes.rdf koppelen aan thunderbird/defaults/profile/US/mimeTypes.rdf: Niet gevonden in archief
tar: thunderbird/defaults/profile/search.rdf koppelen aan thunderbird/defaults/profile/US/search.rdf: Niet gevonden in archief
tar: thunderbird/defaults/profile/localstore.rdf koppelen aan thunderbird/defaults/profile/US/localstore.rdf: Niet gevonden in archief
tar: thunderbird/defaults/profile/panels.rdf koppelen aan thunderbird/defaults/profile/US/panels.rdf: Niet gevonden in archief
tar: thunderbird/defaults/profile/bookmarks.html koppelen aan thunderbird/defaults/profile/US/bookmarks.html: Niet gevonden in archief
tar: thunderbird/defaults/profile/US/chrome/userChrome-example.css koppelen aan thunderbird/defaults/profile/chrome/userChrome-example.css: Niet gevonden in archief
tar: thunderbird/defaults/profile/US/chrome/userContent-example.css koppelen aan thunderbird/defaults/profile/chrome/userContent-example.css: Niet gevonden in archief
tar: Fout afsluiting uitgesteld na eerdere fouten

Ik dacht dat het bestand corrupted was dus heb hem meerdere malen opnieuw gedownload (met firefox 0.8, wget en mozilla 1.4), maar iedere keer dezelfde error. :( Ik kan de file op de commandline wel uitpakken met 'bzip2 -d' maar als ik dan tar de opdracht geef te untarren blijft het stil. Het lijkt erop dat tar totaal blijft hangen :?

Heeft iemand anders dit probleem weten op te lossen of een goed id? Misschien dat er een mirror is waar ik van kan proberen te downen... Ik kon er alleen niet een vinden.
offtopic:
Mijn excuses voor het vern**ken van de layouot.

Verwijderd

Waarom doe je niet in 1x "tar -xzvf bla.tar.gz"?

• Mac_Cain13
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-08 10:21
Dat heb ik geprobeerd, maar ook dat lijkt het alsof tar blijft hangen. Het progje geeft dan ook totaal geen output.
Ik hoopte met het apart gebruiken van bzip2 wat beter te kunnen laten zien waar het mis gaat.

Edit:
Ok, mijn probleem is opgelost :)
Ik heb de file ff door iemand anders laten downloaden en hij heeft um ff over MSN gestuurd. Toen kon ik hem wel uitpakken en ik check mijn mail nu fijn met Thunderbird 0.5 8)

[ Voor 65% gewijzigd door Mac_Cain13 op 14-02-2004 16:19 ]