Toon posts:

[Virtual Dub]Geluid via line-in opnemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ff een kort vraagje, ik en een stel vrienden hebben een redelijk ouwde camera, waar we geregelt wat filmpjes mee maken en dat wil ik graag op de pc hebben.
Dat lukt verder allemaal wel, ik doe altijd gewoon de video op mijn video-in op mijn tvkaart en voor het geluid doe maak ik een verbinding tussen de headphone-uitgang op de camera en de Line-in ingang op mijn pc.

Nu werkt het wel redelijk, ik kan met Virtual Dub de video opnemen, daarna speel en met zo'n progje om de line-in op te nemen neem ik het geluid op.
Dit gaat een beetje lastig omdat het geluid dan niet sychroom met de video loopt.

Kortom heeft iemand een idee hoe ik makkelijk het geluid bij de video opneem?
De camera heeft geen fireware oid.. gewoon een goeie oude tape :P

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:43

voodooless

Sound is no voodoo!

Gewoon ook het geluid met Vdub opnemen :?

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
hoe kan dat dan via line-in?

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:43

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik neem aan hetzelfde als via dat andere proggie, zorgen dat je mixer instellingen goed staan, en dan gaat het denk ik vanzelf wel goed..

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-07 13:13
Bij 'opname apparaat' in Windows volumebeheer Line in aankruisen, ipv Microphone (die standaard aanstaat). Zo kan ik geluid pakken met VDub, als VDub zelf niet auto mijn geluid pakt. :)

Verwijderd

Topicstarter
ok, bedankt ik probeer het binnekort ff want de camera heb ik nu niet :(

Verwijderd

Topicstarter
Novah schreef op 13 februari 2004 @ 13:35:
Bij 'opname apparaat' in Windows volumebeheer Line in aankruisen, ipv Microphone (die standaard aanstaat). Zo kan ik geluid pakken met VDub, als VDub zelf niet auto mijn geluid pakt. :)
Sorry voor de late reactie.. maar het werkt idd zo |:( |:(
Pagina: 1