Toon posts:

[XP] Netwerkbrug werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey

Ik ben bezig voor iemand een draadloos netwerk te combineren met een bedraad netwerk. Het zit zo:

Internet <-- PC1 <-- PC2 <-- Laptop

Laptop en PC2 zijn verbonden met WiFi. PC1 heeft ICS, internet connection sharing van Windows XP. PC2 kan internetten via PC1 dus. Maar dan nu: diegene wil ook via zijn laptop kunnen internetten. Maar die laptop zit dus niet direkt op PC1 aangesloten.

Nu kun je dit oplossen door op PC2 de netwerkkaart en draadloos netwerk te verbinden door een netwerkbrug te maken. Laptop zou dan direkt met PC1 moeten kunnen communiceren.

Zonder netwerkbrug kunnen PC2 en laptop prima communiceren. Maar zodra ik een netwerkbrug op PC2 maak dan gaat het mis. Ze kunnen elkaar dan niet meer pingen. Als ik in de netwerkstatistieken kijk, dan zie ik dat PC2 wel packets verstuurd naar laptop als ik ping, maar dat de laptop geen packets (bytes) terugstuurt. De statistieken van de laptop geven hetzelfde beeld.

Vraag is, hoe komt dit? En hoe los ik het op? IPs staan goed verder. Via DHCP krijgen ze een 192.168.0.x range IP adres met 255.255.255.0 subnet en juiste gateway en DNS (192.168.0.1). Ook de laptop dus, dus iets aan de communicatie werkt, maar iets anders ook weer niet.

Ik weet het echt niet meer, firewalls staan op beide computers niet. Op de laptop stond eerst wel Norton internet security, maar dat heb ik geuninstalled om dit probleem uit te sluiten.

Weten jullie het misschien? Ik heb gezocht, zijn redelijk veel topics over networkbridges te vinden. Maar volgens mij heb ik vrij veel geprobeerd nu en ben redelijk desperate om het op te lossen nu. Naar mijn overtuiging zou het gewoon moeten werken zoals ik heb ingesteld. *zucht*

• Eastern
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-06 22:21
Volgens mij ondersteunen goedkope draadloze kaarten geen promicious mode (al het verkeer wat langs komt monitoren) ondersteunen. Het is mij namelijk ook nog nooit gelukt om een draadloze kaart in een virtuele machine van VM Ware aan de gang te maken.

Maak anders een router: ik bedoel maak van je windows machine een router, dan moet het ook lukken (internet share o.i.d.)

[ Voor 21% gewijzigd door Eastern op 13-02-2004 13:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
VMWare is denk ik ook een tikkeltje anders. Het is een 54Mbps WiFi cardbus kaart trouwens. Een dergelijke router met 54Mbps wifi access point en ingebouwde switch zou een kostbare zaak worden. :/

Verwijderd

Doe gewoon op PC2 precies wat je op PC1 ook gedaan hebt :) Dan zou alles van zichzelf moeten werken.